Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهام رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه  جهت‌دهی صنایع دستی منطقه به سوی تولید محصولات فناورانه اولویت مرکز رشد این دانشگاه در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» است اظهار کرد: هدف از این موضوع آن است که با همکاری مشاور مرکز رشد و ترکیب سنت و ایده‌های فناورانه محصولاتی تولید شود که از یک‌سو توانمندی و تکنولوژی ساخت آن‏ها در دانشگاه وجود دارد و از سوی دیگر صرفاً جنبه تزئینی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استقرار مشاور مالیاتی و کارشناس بیمه و بازاریابی در مرکز رشد جهت ارائه مشاوره حضوری و غیرحضوری به واحدهای فناور مرکز، معرفی شتاب‌دهنده‌های داخل منطقه و ملی به واحدهای فناور جهت ارتقای روند کار، ارائه تسهیلات مالی جهت تسهیل در شرکت در نمایشگاه‌های فناور ملی و بین‌المللی، اعلام فراخوان در سطح شهر و منطقه جهت شناسایی چالش‌ها، عارضه‌یابی و اقدام برای جذب و حمایت هسته‌های فناور جهت رفع مشکلات و توسعه بازار و کسب و کار بومی در سطح منطقه را از مهمترین نقش‌های مراکز رشد در تحقق شعار سال عنوان کرد. 

مدیر مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه تفرش با بیان این‌که دوره‌های آموزشی متناسب با شعار «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‏ آفرین» به صورت منظم در این مرکز در حال برگزاری است، افزود: اجرای طرح دستیار فناوری در دانشگاه، ترغیب اساتید به تشکیل هسته‌های فناور و مدیریت هسته در مراکز رشد، هدایت نیروی تحصیل‌کرده به سمت مشاغل تخصصی، تشویق اساتید جهت تعریف پروژه‌های تیمی برای دانشجویان به منظور ایجاد انگیزه جهت آغاز استارتاپ و کارآفرینی و ترغیب فارغ‌التحصیلان ایرانی مقیم خارج از کشور به ایجاد همکاری‏های مشترک در راه‌اندازی کسب و کار بین‌المللی و به اشتراک گذاشتن تجربیات فناورانه از اولویت‌های مهم  مرکز رشد در سال جدید و در راستای تحقق شعار سال است.

رجبی عقد قرارداد طرح دستیار فناوری با پارک علم و فناوری استان مرکزی به عنوان یکی از برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت هدایت هدفمند دانسته‌های دانشجویان فارغ‌التحصیل و در حال تحصیل به‌سوی استفاده کاربردی و کسب تجربه عملی برای تشکیل دانشگاه جامعه‌محور و کارآفرین در فروردین  ۱۴۰۱ را از مهمترین فعالیت‌‏های مرکز رشد از اسفند ۱۴۰۰ تاکنون برشمرد.

وی اضافه کرد: جذب بالقوه دو واحد فناور در مرحله پیش رشد و یک واحد فناور در مرحله رشد، تمدید مجوز مرکز رشد در اسفندماه ۱۴۰۰، همکاری‏های مشترک با مرکز رشد و نوآوری سوانح طبیعی در برگزاری دوره‌‏ها و کارگاه‏‌های آموزشی با هدف فراهم کردن زمینه‌های توانمندسازی افراد شرکت‌کننده و تربیت نیروی متخصص در اسفندماه ۱۴۰۰، افزایش ۵۰ درصدی سقف تسهیلات مالی اختصاص یافته به واحدهای فناور در مراحل پیش رشد و رشد در فروردین ۱۴۰۱ و برگزاری دوره‌‏های آموزشی متناسب با کارآفرینی، استارتاپ، تأسیس شرکت‏‌های دانش‌بنیان از اردیبهشت ۱۴۰۱ از دیگر فعالیت‏‌های این مرکز از اسفند ۱۴۰۰ تاکنون است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پارک علم و فناوری اراک تأسیس شرکت های دانش بنیان صنایع دستی فناورانه واحدهای فناور مرکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور

 معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۵ میلیون دلار محصولات صنایع دستی استان به خارج از کشور ارسال شد، که این میزان در مقایسه با صادرات هفت میلیون دلاری سال ۱۴۰۱، رشد دو برابری داشته است.


نورالله عبداللهی با بیان اینکه این آمار صادراتی جدا از ارسال شخصی هنرمندان است، افزود: دست بافته‌های داری، سفال، قلمکار و محصولات چوبی و فلزی همچون مینا از صنایع دستی است که در کشور‌های خارجی خریداران زیادی دارد.


معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، ترکمنستان، پاکستان، عراق و افغانستان از کشور‌های مقصد صادراتی گمرکی صنایع دستی استان اصفهان هستند.


به گفته مجد الدین تاج رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان، استان اصفهان ۱۰۰ هنرمند شناسنامه دار فعال دارد.


استان اصفهان با داشتن یک سوم صنایع دستی جهان، مهد این هنر‌های دستی است.


۶۰۲ رشته صنایع دستی در دنیا شناسایی شده که ۲۹۹ رشته آن مربوط به ایران و از این تعداد، استان اصفهان میراث دار ۲۰۰ رشته است.


رشته‌های مینا، قلمکار، گلیم، قلمزنی، خاتم، فیروزه کوبی، منبت، خراطی و سفال از جمله صنایع دستی بومی استان اصفهان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد