Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@15:27:17 GMT

امتحانات تمام پایه های تحصیلی حضوری و کتبی است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۰۱۶۶

امتحانات تمام پایه های تحصیلی حضوری و کتبی است

یحیی هادی پور گفت:بر اساس شیوه‌نامه، بازه زمانی برگزاری آزمون‌های کتبی در تمام پایه‌ ها از روز یک‌ شنبه یکم تا روز پنج‌شنبه دوازدهم خرداد ماه 1401 و در مناطق گرمسیری، تصمیم‌گیری در خصوص بازه زمانی آزمون‌ها بر عهده ستاد امتحانات هر استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ در پی تصمیم مشترک ستاد کرونا و وزارت آموزش‌و‌ پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین ماه بازگشت مدارس به روال عادی بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و البته این موضوع نشان از اهتمام و جدیت دولت سیزدهم بر رفع مشکلات آموزش مجازی و پایان دادن به نگرانی ها  در مورد سطح  سواد دانش آموزان طی دوسال درگیری کشور با ویروس کرونا داشت.

و به دلیلی افت تحصیلی دانش آموزان زمزمه هایی از افزایش یک ماهه بازه سال تحصیلی وکتبی شدن آزمون های مدارس به میان بود و برخی والدین و دانش آموزان نسبت به امتحان حضوری اعتراضاتی داشتند.

یحیی هادی پور رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در توضیح شیوه برزگاری امتحانات پایان ترم در مقاطع تحصیلی مختلف گفت: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی نوبت دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱ـ۱۴۰۰ دوره‌های تحصیلی صرفاً به شیوه حضوری برگزار می‌شود.

هادی پور در ادامه افزود: به دلیل شرایط کرونایی کشور و ضعف تحصیلی دانش آموزان از سمت وزارتخانه بررسی و پیمایش غیر محسیوسی از وضعیت تحصیلی دانش آموزان به عمل آمد و قرار بر افزایش مدت تحصیلی مطرح شد.

بنا به گفته هادی پور از سوی دیگر تصمیم گیری در مورد ادامه روند فعالیت مدارس منوط به تصمیم گیری در کار گروه شد و در این میان یک فاصله ای برای تصمیم گیری ایجاد شده و برخی مدارس به روال سابق آزمون های پایان ترم را برگزار کردند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش وپرورش استان سمنان تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه، بازه زمانی برگزاری آزمون‌های کتبی در تمام پایه‌ ها از روز یک‌ شنبه یکم تا روز پنج‌شنبه دوازدهم خرداد ماه ۱۴۰۱ و در مناطق گرمسیری، تصمیم‌گیری در خصوص بازه زمانی آزمون‌ها بر عهده ستاد امتحانات هر استان است.

هادی پور افزود: در دوره اول ابتدایی پایه‌های اول، دوم و سوم در دو درس فارسی و ریاضی و در دوره دوم ابتدایی پایه‌های چهارم و پنجم در دروس فارسی، ریاضی و علوم، علاوه بر ابزارهای مختلف ارزشیابی کیفی ـ توصیفی، در پایان سال تحصیلی، آزمون‌های کتبی برگزار می‌شود. این آزمون به صورت کلاسی بوده و تمام فرایندهای آن اعم از طراحی سؤالات، اجرای آزمون و تصحیح اوراق بر عهده معلم مربوطه است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تصمیم گیری دانش آموزان بازه زمانی هادی پور آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۰۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی(Ph.D) سال ۱۴۰۳ در ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار می شود.

مدارک مورد پذیرش در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی(Ph.D) سال ۱۴۰۳ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است و داوطلبان باید بر اساس آن در آزمون ثبت نام کنند.

عنوان مدرک تحصیلی داوطلبان اعم از دانشنامه یا گواهی تحصیلی باید دقیقا منطبق با رشته های قید شده به عنوان مدارک تحصیلی مورد پذیرش باشد.

براساس مصوبه چهل و پنجمین جلسه ۲۷ اسفند ۱۳۸۹ شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی دارندگان دانشنامه و یا گواهینامه تخصصی بالینی و یا فوق تخصصی بالینی در رشته هایی که دکتری عمومی پزشکی جزو مدارک مورد پذیرش است، مجاز به شرکت در آزمون مربوطه هستند.

همچنین دروس و ضرایب آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی (Ph.D) سال ۱۴۰۳ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است.

مدارک مورد پذیرش آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی(Ph.D) سال ۱۴۰۳

دروس و ضرایب آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی(Ph.D) سال ۱۴۰۳

به گزارش مهر، آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی (Ph.D) سال ۱۴۰۳ در آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کد خبر 6091965

دیگر خبرها

  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود