Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:36:51 GMT

مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در البرز هفت برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۰۹۴۵

مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در البرز هفت برابر شد

علی اکبر ندرلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مصرف کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه که در بهبود کمی و کیفی محصولات تاثیر بسزایی دارد، افزایش معناداری پیدا کرده به طوریکه مصرف  کود فسفاته از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ برابر شده است.

وی اظهار داشت: همچنین مصرف کودهای پتاسه در اراضی کشاورزی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد چهار  برابری نشان می دهد  که در مجموع به طور میانگین در هر دو گروه کودی هفت برابر افزایش مصرف داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ندرلو با اشاره به تاثیر اقدامات ترویجی و آموزشی در تاثیر مصرف این نهاده در زمان برداشت محصول، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم در یک برنامه میان مدت مصرف استان را به مقادیر استاندارد برسانیم هر چند که در حال حاضر میزان متوسط مصرف استان همچنان کمتر از مقادیر استاندارد ابلاغی می‌باشد.

وی  گفت: میزان مصرفی ه کودهای فسفاته و پتاسه هر سال از سوی موسسه خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی  بر اساس نیاز خاکی اراضی کشاورزی به استان ها اعلام می شود که میزان مورد نیاز این نهاده ها در سال جاری  برای البرز پنج هزار تن کود فسفاته و یک هزار و ۲۰۰ تن کود پتاسه اعلام شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز افزود: سال گذشته  در بازه زمانی ماه های فروردین و اردیبهشت ۳۰ تن کود فسفاته و ۳۴ تن کود  پتاسه  در البرز به فروش رفت که امسال تا کنون ۲۸۳ تن فسفاته و ۱۴۳ تن هم کود پتاسه فروش داشته ایم.

وی یادآور شد: بر اساس گزارش های اعلام شده میانگین کشوری مصرف این نهاده ۱۰ برابر در کود فسفاته و پنج برابر در کود پتاسه افزایش یافته که میانگین در ۲ گروه کودی هفت برابر افزایش در کشور می باشد.

ندرلو بیان داشت: افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در استان منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقاء سلامت جامعه خواهد شد.

برچسب‌ها شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اراضی کشاورزی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اراضی کشاورزی استان البرز شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اراضی کشاورزی استان البرز فسفاته و پتاسه مصرف کودهای کود فسفاته مصرف کود تن کود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۰۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان

 سهرابی بیدار در نشست کارگروه مدیریت مصرف برق استان گفت: این میزان از تولید ۴ هزارو ۲۸۷ میلیون کیلووات ساعت تولید یا تحویلی در سال است که ۹ و ۴ دهم این میزان تولید تلف می‌شود.

او به مصارف حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در بخش کشاورزی ۵۰ درصد، در بخش خانگی ۳۲ درصد، در بخش صنعت ۱۱ درصد و در بخش عمومی و سایر مصارف ۷ درصد مصرف برق داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در بحث توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به افزایش ۱۳۵ مگاوات نیروگاه در همدان اشاره و تصریح کرد: ۱۱ و ۴ دهم درصد تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی است که در استان تولید می‌شود و با افزایش نیروگاه جدید تولید برق به ۲۳ درصد خواهد رسید.

سهرابی بیدار از هوشمندسازی کنترل در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: ۹۴ درصد مشترکان کشاورزی کنترل پذیر است.

او گفت: در مصارف خانگی جزو کشور‌های بدمصرف هستیم که مدیریت و صرفه جویی در مصارف خانگی ضروری است.

استاندار همدان هم گفت: باید رویکرد ما شعار سال باشد و جهش تولید با سرعتی فراتر از شرایط عادی صورت پذیرد تا شعار سال محقق شود.

قاسمی فرزاد، همچنین راهکار تحقق شعار سال را بهره وری در تولید دانست و افزود: باید نطام بهره وری ایجاد شود و میزان تلفات که ۱۰ درصد از تولید برق را در استان شامل می‌شود شناسایی و هدفگذاری شده و سالانه ۲ تا ۳ درصد از این تلفات کاهش یابد.

او تأکید کرد: کنترل هوشمند نیاز همه مصارف است و هوشمندسازی در مصارف پر مصرف کمک شایانی خواهد کرد چرا که بخصوص در بخش کشاورزی باید از تولید محصولاتی که نیاز بازار نیست و زمینه صادرات آن وجود ندارد اجتناب کرد، زیرا که ناطراز بودن در مدیریت انرژی و مدیریت تولید را شاهد هستیم.

استاندار همدان تصریح کرد: به شدت در مدیریت مصرف در حوزه خانگی باید انضباط حاکم باشد و انضباط انرژی داشته باشیم، زیرا در مصرف انرژی یک مدیریت درست مصرفی نیاز است و نباید از نرم متعارف مصرف بالا رود و اگر از نرم متعارف بالا رود باید قطعی اتفاق افتد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید