Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@11:05:47 GMT

محمد مهاجری: حذف ارز ترجیحی واجب بود/موافق کوپن هستم

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۰۹۴۹

محمد مهاجری: حذف ارز ترجیحی واجب بود/موافق کوپن هستم

پاییز سال ۱۳۵۹ آغاز توزیع کوپن مواد غذایی در بین مردم ایران بود و این تاریخ مصادف با جنگ ایران و عراق رقم خورد،  کاهش صادرات نفت، درنتیجه بروز مشکلات اقتصادی مهم‌ترین عامل شد تا پدیده‌ای به نام کالابرگ در ایران آغاز شود اما امروز و در سال ۱۴۰۱ که همراه با شروع قرن جدید بوده است باری دیگر کوپن قند و شکر و پنیر و روغن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. در انتظار مردم ایران است. چرایی آنکه در قرن ۲۲ و در جهان پیشرفته امروز از هر نظر، ما بازهم باید برای تامین نیازهای اولیه خود درگیر مسکن‌های اقتصادی باشیم هنوز مشخص نیست اما اینکه این مسکن چقدر تاثیرگذار است از دید اقتصاد دانان و سیاست مداران ما متفاوت است، در همین رابطه با محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا گفت‌وگو کردیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

حذف ارز ترجیحی واجب بود

مهاجری در رابطه با تاثیر ارز ترجیحی در گرانی های اخیر اظهار کرد: من از جمله کسانی هستم که با حذف ارز ۴۲۰۰ موافق هستم. یارانه‌ای که امروز پرداخت شده است برای مدت دو ماه موقت است. یعنی در واقع دولت زیر ساخت‌ها را آماده می‌کند که بعد از دو ماه دیگر یارانه پرداخت نکند و مردم بتوانند کالا برگ الکترونیکی داشته باشند و خرید هایشان را از آن طریق انجام دهند که هم در مصرف صرفه جویی شود و هم ارز ۴۲۰۰ تومانی به سمت حذف کامل برود. وقتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی را پرداخت می‌کنید اتفاق مهمی رخ می‌دهد یکی اینکه مشکل کسری بودجه دولت افزایش پیدا می‌کند. یعنی در هر سال با تفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارز آزاد زیان بزرگی به لحاظ کسری بودجه نسیب دولت می‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار‌های جهانی دولت چاره‌ای جز افزایش نرخ ندارد اگر بخواهد سیستم اقتصاد را متعادل تر کند تصمیم به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته است. من هم با این ایده موافق هستم برخی از کسانی که مخالف هستند نهادگرا‌ها هستند که عقیده دارند کلا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدامی ضد مردمی است. لیبرال‌ها موافق هستند ولی می‌گویند زیر ساخت‌های این موضوع فراهم نشده است. اگر اقدامی که دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کرده است با لغو تحریم‌ها و مذاکرات هم زمان شود و دولت بتواند به اندازه کافی دلار وارد بازار کند یا نفت بفروشد و وارد کشور کند و بتواند زیر ساخت‌های اقتصادی را درست کند این طرح موفق خواهد شد ولی اگر چنین ایده‌ای موفق نشود ممکن است با مشکلاتی جدی روبه‌رو شوند.

اعتراضات کوتاه مدت است

مهاجری با بیان اینکه اعتراضات به زودی تمام می شود گفت: من عقیده دارم اعتراضات در کوتاه مدت اتفاق می‌افتد و حتی ممکن است گسترش پیدا کند، دولت ناگزیر از رفع این اعتراضات است و باید اقداماتی صورت بگیرد که عمدتا اقتصادی باشند. دولت برای افزایش درآمد‌های خود به دنبال منابعی است تا ذخایر ارزی خود را افزایش بدهد اگر دولت در این راستا حرکت کند بعد از چند ماه میزان نارضایتی‌ها را کمتر از قبل می‌بینیم.

وی ادامه داد: دولت اعلام کرده فقط یارانه نقدی را دو ماه پرداخت می‌کند. وقتی یارانه نقدی می‌دهید مثل زمان آقای احمدی نژاد فورا حجم نقدینگی افزایش پیدا می‌کند و پایه پولی تغییر می‌کند و تورم بالا می‌رود اما اگر از دو ماه آینده یارانه‌ها به صورت کالا برگ الکترونیک باشد در آن صورت دیگر در جامعه با افزایش نقدینگی روبه‌رو نخواهیم شد. همینکه نقدینگی در کشور زیاد توزیع نشود خود به خود می‌تواند بخشی از تورم را کم کند اما یک بخش هایی از جامعه که لزوما جزو یارانه بگیر‌ها نیستند، یعنی ممکن است واقعا یارانه بگیر نباشند و جزو قشر ثروتمند جامعه هم نباشند و در واقع به شکل ویژه آنها هم آسیب پذیر هستند. برخی از افراد هستند که خانه و ماشین هم دارند ولی درآمد آنها کفاف زندگیشان را نمی‌دهد. چون وقتی خانه دارید نرخ خانه هر چه که باشد شما که نمی‌توانید درآمد زایی داشته باشید در خانه زندگی می‌کنید و فقط برای شما هزینه ایجاد می‌شود شاید بعد‌ها دولت مجبور شود تعداد افرادی را که به آنها کالا برگ الکترونیک می‌دهد افزایش بدهد.

بازگشت به عقب بد نیست

مهاجری در رابطه با اینکه کوپن بازگشت به عقب است ادامه داد: بازگشت به عقب همیشه چیز بدی نیست ، ما  در شرایط گل و بلبل زندگی نمی‌کنیم دولت باید در شرایط واقعی کشور را اداره کند. اگر بازگشت به عقب هم باشد چاره‌ای جز این وجود ندارد. دولت بعد از گذشت هفت هشت ماه وقتی فهمید شعارهایی که بر علیه دولت قبل می‌داد شعارهایی واقعی نبود و برخی از مشکلاتی که مطرح می‌کرد بزرگنمایی می‌کرد و وقتی منطقی تر شدند متوجه شدند برخی از حرف هایی که بر علیه دولت قبل می‌زدند خیلی پایه و منطق نداشت و آنها هم برای وضعیت اقتصادی و مدیریت اقتصادی خود توجیهاتی داشتند به نظر من دولت امروز کمی منطقی تر شده است.

وی در پایان گفت: دولت به دنبال رفع تحریم و دور زدن تحریم است از نظر رییسی برجام موضوعیت ندارد یعنی شاید امریکا و روس و چین هیچ علاقه‌ای به تایید برجام نداشته باشند و وقتی دولت خیالش راحت شده که برجام اولویت اولش نیست کار خود را از طریق تبادلات تجاری با روسیه و چین پیش می‌برد. هر چند که ارتباطات تجاری با این دو کشور گران تمام می‌شود چون وقتی شما فقط با دو کشور ارتباط می‌گیرید آنها طاقچه بالا می‌گذارند ولی به نظر می‌رسد که دولت دیگر کاری با برجام ندارد و می‌خواهد از طریق ارتباطات منطقه‌ای مشکلات اقتصادی کشور را حل کند. اگر این اتفاق بیفتد و ما مشکلی با تداوم تحریم‌ها نداشته باشیم به نظر من دولت می‌تواند تا دو سه سال آینده روی ارتباطات منطقه‌ای خود حساب کند.

منبع: گسترش نیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: محمد مهاجری حذف ارز ترجیحی ارز ۴۲۰۰ تومانی بازگشت به عقب حذف ارز ۴۲۰۰ دو ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۰۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران

به گزارش پارس نیوز ، در این خبر به معرفی وام بانک رفاه به مستمری بگیران پرداخته ایم. با جزئیات وام بانک رفاه به مستمری بگیران| اعطای تسهیلات (وام بانکی) به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک رفاه کارگران.

اعطای وام قرض الحسنه به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی

اعطای تسهیلات ( وام بانکی ) به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می کند.  

تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند و کارکنان محترم بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه به میزان بیست میلیون تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت می شود

​همچنین کارکنان محترم شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، می توانند از تسهیلات طرح امید رفاه برای تامین کالا و خدمات مورد نیاز خانوار خود در قالب عقد مرابحه به میزان بیست میلیون تا یک میلیارد ریال با نرخ سود سالانه ۶ درصد بهره مند شوند

برای کسب اطلاعات بیشتر به یکی از شعب بانک در سراسر کشور مراجعه کرده و یا با مرکز ارتباط با مشتریان بانک رفاه (فراد) به شماره ۸۵۲۵-۰۲۱ تماس بگیرید.

یارانه یکی از بهترین کار هایی است که در دوران ریاست جمهوری اقای احمدی نژاد انجام شد. با یارانه کمی از مشکلات مردم کمرنگ شد. برای مشاهده جزئیات بیشتر و برای دیدن اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

شرایط دریافت وام قرض الحسنه با کارت یارانه

منظور از اخذ وام با کارت یارانه این است که متقاضی، به جای معرفی ضامن در ازاء دریافت تسهیلات، مبلغ یارانه واریزی از جانب دولت را به عنوان ضمانت بازپرداخت معرفی نماید. به عبارت دیگر، در این نوع وام، بانک و یا موسسه اعتباری وام دهنده، بدون معرفی ضامن، مبلغ وام را به حساب متقاضی واریز نموده و بازپرداخت اقساط آن؛ به صورت خودکار از طریق محل واریز یارانه ها و با کارتی تحت عنوان یارا کارت پرداخت خواهد شد.

 

با این که بانک مرکزی به منظور دسترسی اقشار مختلف مردم به خصوص، دهک‌ های کم برخوردار به تسهیلات و انواع وام بانکی، پرداخت «وام با یارانه» و «یارا کارت اعتباری» را مجاز دانسته است؛ اما در عمل؛ اکثر بانک ها به دلیل کمبود منابع مالی، وامی را با یارانه برای مشتریان در نظر نگرفته یا آن را محدود به قشر خاصی از متقاضیان نموده اند.

به طور مثال، بانک کشاورزی در اواخر دهه نود، به عنوان نخستین بانک در کشور، در راستای اجرای دستور بانک مرکزی تسهیلاتی را با یارا کارت اعتباری برای کشاورزان، در نظر گرفت. در این طرح کشاورزانی که نزد بانک کشاورزی دارای حساب اعتباری بودند و یارانه خود را از طریق این بانک، دریافت می کردند؛ می توانستند برای خرید کالاها و خدمات تا سقف ۵۰ میلیون ریال از این کارت استفاده کنند و پشتوانه این کارت، حساب های یارانه ای اشخاص بود.

با این حال، ممکن است که در آینده، با ایجاد زیرساخت های لازم، بانک ها امکان اخذ وام با یارانه را برقرار نمایند. پیش بینی می شود که در صورت برقراری زیر ساخت های لازم، ضوابطی از قبیل داشتن حساب بانکی در بانک مزبور، نداشتن بدهی بانکی یا چک برگشتی، دریافت آن از دولت، سرپرست خانوار بودن و … به عنوان شرایط دریافت وام با کارت یارانه، مطمح نظر بانک ها و موسسات اعتباری واقع شود.

ثبت نام اینترنتی وام قرض الحسنه با کارت یارانه

به جهت اینکه نیازی به ضامن ندارد و فقط با یارانه نقدی به سرپرستان خانوار پرداخت می شود، طرفداران زیادی دارد. این وام جزو وام فوری با کارت یارانه به حساب می آید و طبق مصوبه بانک مرکزی، بانک ها می توانند در ازای پرداخت وام، یارانه نقدی را به عنوان ضمانت دریافت نمایند. علاوه بر این دولت نیز هر از گاهی اعلام می کند که وام یارانه پرداخت می کند. در ادامه توضیحاتی در مورد این ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه​ ارائه شده است

در این میان، مساله پرداخت وام یارانه ۱۰ میلیونی در برخی از رسانه‌ها مطرح شد؛ وامی که پلیس فتا آن را تکذیب کرد اما بعدا مشخص شد یکی از موسسات قرض‌الحسنه، مدعی است که آن را پرداخت می‌کند.

پیگیری‌ها از دولت نشان داد که سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها و وزارت کار، قصد پرداخت وام یارانه ۱۰ میلیونی را نداشتند و چنین موضوعی از طرف دولت از اساس غلط بود.

اما آنگونه که پیگیری‌ها نشان داد یک موسسه قرض‌الحسنه در تهران، مدعی بود وام ۱۰ میلیونی یارانه را به متقاضیان پرداخت می‌کند و همه خانوارهایی که آن را دریافت می‌کردند، می‌توانستند مشمول این وام شوند. با وجود این، نکته مهمی که درباره موسسه مورد اشاره وجود داشت این بود که این موسسه هیچ‌گونه مجوزی از بانک مرکزی نداشت و تنها با سه شعبه در تهران فعال بود.

موضوع پرداخت این وام در سال‌های گذشته هیچگاه به درستی اجرا نشد. بانک‌ها می‌گفتند منابع مالی لازم را برای پرداخت وام یارانه به مشمولان در اختیار ندارند. البته پرداخت این وام بر اساس بخشنامه‌ای که بانک مرکزی در سال ۱۳۹۶ صادر کرد، الزامی نبود و به عنوان تکلیف بر دوش شبکه بانکی قرار نداشت.

در دولت سیزدهم نیز، شبکه بانکی توجه چندانی به تصمیمات دولت نکرد. حتی بانک‌ها تا چندین ماه پس از صدور بخشنامه دولت، می‌گفتند موضوع به آنها ابلاغ نشده است. در واقع به نظر می‌رسد دولت‌ها تصمیماتی را می‌گیرند که شبکه بانکی توان اجرای آن را ندارند و به منابع مالی بانک‌ها فکر نمی‌کنند.

نمایندگان مجلس نیز اسفند سال گذشته در جریان بررسی بودجه بندی را تصویب کردند که بر اساس آن، متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری بتوانند از حساب یارانه یا سهام عدالت خود به عنوان تضمین پرداخت این تسهیلات استفاده کنند

در این میان، مساله پرداخت وام ۱۰ میلیونی در برخی از رسانه‌ها مطرح شد؛ وامی که پلیس فتا آن را تکذیب کرد اما بعدا شخص شد یکی از موسسات قرض‌الحسنه، مدعی است که آن را پرداخت می‌کند.

پیگیری‌ها از دولت نشان داد که سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها و وزارت کار، قصد پرداخت وام یارانه ۱۰ میلیونی را نداشتند و چنین موضوعی از طرف دولت از اساس غلط بود.

اما آنگونه که پیگیری‌ها نشان داد یک موسسه قرض‌الحسنه در تهران، مدعی بود وام ۱۰ میلیونی یارانه را به متقاضیان پرداخت می‌کند و همه خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کردند، می‌توانستند مشمول این وام شوند. با وجود این، نکته مهمی که درباره موسسه مورد اشاره وجود داشت این بود که این موسسه هیچ‌گونه مجوزی از بانک مرکزی نداشت و تنها با سه شعبه در تهران فعال بود.

بررسی‌ها نشان داد که این موسسه مالی و اعتباری تازه تاسیس شده و حتی مجوز بانک مرکزی نگرفته بود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: بیش از ۵۰ هزار شغل در سال جاری با پرداخت وام یارانه ایجاد شده است.جوان، هادی آقابابایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم حمایت از کسب و کارهای خرد و ایجاد اشتغال پایدار به خصوص در مناطق محروم و روستاهای کشور است.

وی گفت: صندوق کارآفرینی امید به عنوان یکی از موسسات عامل در ایجاد و تامین مالی شبکه اشتغال کشور فعالیت می‌کند که در سال جاری بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه پرداخت شده و بیش از ۹۲ درصد این تسهیلات در حوزه اشتغال بوده است.

آقابابایی گفت: با تسهیلات پرداخت شده در سال جاری منجر به ایجاد بیش از ۵۰ هزار شغل شده است و این مشاغل پایدار هستند.

وی اظهار کرد: با دو دهم بودجه اشتغال کشور ۱۰ درصد اشتغال کشور توسط صندوق کارآفرینی امید ایجاد شده به صورتی که سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شده بود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: اقدامی که امسال در موضوع تضامین انجام شده این است که افراد مشمول تسهیلات می‌توانند از حساب یارانه خود به عنوان ضمانت استفاده کنند.

وام یارانه ای یکی از جدیدترین وام های دولت برای اقشار کم درآمد جامعه است. وام یارانه ای وام تضمین شده توسط کارت یارانه سرپرست خانوار است. شرایط فعلی دریافت وام یارانه ای را می خوانیم.

در آستانه روز پدر گزارش شده است که رئیس جمهور مبلغی را به عنوان سوگند به یارانه بگیران پرداخت می کند.

گزارش شده است که رئیس جمهور مبلغ هنگفتی را به عنوان سوگند به یارانه بگیران پرداخت خواهد کرد. هنوز اطلاعات دقیقی از میزان سپرده دولتی برای یارانه بگیران و سرپرستان خانوار منتشر نشده و از پرداخت رایگان مبلغ و عیدی نیز اطلاعی در دست نیست. مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود یا می توان وام با سود کاهش یافته دریافت کرد. اما وام یارانه ای چیست و به چه کسانی تعلق می گیرد؟

وام کم بهره یکی وامی است که نیاز به ضامن ندارد و مردم می توانند با یارانه نقدی سرپرست خانوار این وام را دریافت کنند.

برای دریافت وام یارانه ای، سرپرستان خانواده و کلیه یارانه بگیران باید برای دریافت این وام به صورت اینترنتی ثبت نام کنند و الزامی به امضای قرارداد وام با سیستم بانکی ندارند. برای ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه به سامانه بانک مورد نظر خود مراجعه کرده و در آنجا اطلاعات لازم را برای ثبت آنلاین وام با کارت یارانه دریافت کنید.

افرادی که سرپرست خانواده هستند و از دولت و دریافت می کنند، مشمول دریافت وام یارانه ای می شوند.

پس از واریز وام فاینانس، اقساط وام از مبلغ تامین مالی متقاضی کسر می شود، این وام با نرخ سود ۱۲% به اشخاص حقیقی پرداخت می شود که ۸% آن توسط دولت به بانک پرداخت می شود.

انواع مختلفی از وام وجود دارد. در زیر می توانید با انواع وام با کارت یارانه ای آشنا شوید:

وام ۵ میلیونی

بحث وام ۵ میلیونی اولین بار در زمان دولت دوازدهم مطرح شد. مقرر بود که پرداخت وام ۵ میلیون تومانی به یارانه‌ بگیران با ضمانت حساب یارانه انجام شود و که نرخ سود این وام ۱۸ درصد و ۵ ساله است. با این طرح تمامی سرپرستان خانوار می ‎توانستند با ضمانت حساب کارت یارانه خود وام ۵ میلیون تومانی دریافت کنند که به حدی مشکلات مربوط به دریافت وام را برای متقاضیان کمتر خواهد کرد.

وام ۱۰ میلیونی

اخیرا مردم پیامکی مبنی بر پرداخت وام یارانه ۱۰ میلیونی دریافت کرده اند که این پیامک از سمت یکی از موسسات قرض الحسنه به شهروندان ارسال شده، تا کنون اطلاع دقیقی از زمان و شرایط وام ۱۰ میلیونی ارائه نشده است. متقاضیان وام یارانه پس از اطمینان از اعتبار موسسه می توانند شرایط وام ۱۰ میلیونی را از روی سایت این موسسه قرض الحسنه مطالعه فرمایند.

وام ۲ میلیونی

وام ۲ میلیون تومانی که بر اساس مصوبه دولت، به اقشار آسیب‌ پذیر فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌ بوس و کرایه‌ های بین‌ شهری، دست فروشان و کارگران فصلی تا سقف ۴ میلیون خانوار تعلق گرفت. یکی دیگر از وام بود. واریز این یارانه نیز در دولت دوازدهم انجام شد.

وام ۲۰۰ میلیونی

یکی دیگر از وام هایی که این روزها سر و صدا کرده است، وام قرض الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی است. تا کنون اطلاعات دقیقی از این وام در دسترس نیست. برخی رسانه ها آن را تکذیب کرده اند اما از سوی مسئولان هیچ گونه تکذیبیه ای منتشر نشده است. هر گونه اطلاعات جدیدی در این خصوص منتشر شود

منبع:تجارت نیوز

دیگر خبرها

  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم