Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا عدالتخواه روز چهارشنبه در گردهمایی اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران، افزود: با راه اندازی این سامانه روزانه ۱۱۰ قاضی فعال در دستگاه قضایی استان همدان می توانند بازتاب عملکرد خود را مشاهده و بررسی کنند.

وی با اشاره به اجرای موفقت آمیز عدالت ترمیمی، روحی و روانی بین ۱۶ هزار و ۱۳۳ نفر در طرح معتذر(عذرخواهی) ، اظهار داشت: با این وجود اجرای این طرح و مذاکره محور شدن پرونده ها در دستگاه قضایی نیازمند حمایت وکلا است که تاکنون با مشارکت ۲۰۰ نفر از وکلا، سه هزار پرونده در استان همدان با مذاکره منجر به صلح و سازش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، استان همدان در زمینه اتقان و استحکام آرا دارای رتبه برتر کشوری است و کسب رتبه های برتر در این زمینه مدیون آموزش های مستمر، نظارت بر عملکرد قضات و برگزاری نشست های علمی با حضور مؤثر وکلا برای اجرای عدالت است.

رییس کل دادگستری استان همدان  همچنین با اشاره به اینکه سند تحول دستگاه قضایی استان تدوین‌ و حول ۲ محور اساسی درحال پیگیری است، تصریح کرد: «استحکام آرا و نقش وکلا» و «استفاده از شیوه‌های نوین جایگزین دادرسی قضایی» محورهای اصلی تهیه و تدوین این سند تحول است که برهمین اساس طرح «مصلحین» و «معتذرین» نیز با تعامل قضات و وکلا در این استان اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: سند تحول دستگاه قضایی در سه بازه زمانی کوتاه، بلند و میان مدت تدوین شده که ۹۰ درصد مسائل کوتاه مدت و ۸۰ درصدی موارد حوزه بلند مدت اجرا و به نتیجه رسیده است.

نهاد وکالت محلی برای سیاسی کاری نیست
رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران نیز دراین گردهمایی گفت: نهاد وکالت به هیچ عنوان محلی برای کار سیاسی نیست و کانون وکلا همواره ضمن پذیرش حاکمیت قانون از آن تبعیت می‌کند.

جعفر کوشا اظهار داشت: قوه قضاییه خواهان نظارت بر نهاد وکالت است که کانون وکلا نیز بر اساس قانون با این نظارت موافق است البته مخالف دخالت در کارها هستیم.

وی تاکید کرد: با وجود نقدهای فراوان اما امروز زمان اختلاف و مچ‌گیری نیست و باید همه وکلا متحد و منسجم همفکری کنند چراکه اشتباه هر یک از افراد به پای نهاد وکلا گذاشته می‌شود.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران با تاکید بر اینکه مبتکران طرح جایگزین کردن نمایندگان حقوقی به جای وکلا از بیرون خط می‌گیرند، افزود: مرکز پژوهش‌های قوه قضاییه با نظر کانون وکلا موافق است و قوه قضاییه در برابر اظهارات مرکز مشاوران قوه از کانون وکلا حمایت می کند.

به گفته وی، ایرانی بودن به معنای «تمدن» و اسلامیت به معنای «انسانیت» است و این ۲  هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند.

به گزارش ایرنا، چهل و چهارمیمن گردهمایی اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران با مشارکت وکلای ۲۷ استان کشور به مدت ۲ روز در استان همدان برگزار می شود.

بررسی آیین نامه لایحه قانونی استقلال وکالت، یکنواخت کردن رویه های کانون های وکلا، پرداختن به مسائل انتظامی، بازرسی و رسیدگی انتظامی، روابط عمومی و روابط بین الملل و انفورماتیک و توسعه اتوماسیون اداری از جمله محورهای برگزاری این گردهمایی است.

برچسب‌ها استان همدان دادگستری کل استان همدان کانون وکلای دادگستری همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان همدان دادگستری کل استان همدان کانون وکلای دادگستری استان همدان دادگستری کل استان همدان کانون وکلای دادگستری همایش اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران دستگاه قضایی استان همدان کانون وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان

دریافت 5 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تماشاخانه سیار در فرهنگسرای ولایت در منطقه خضر توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برگزار شد.

کد خبر 6093037

دیگر خبرها

  • اشاره غیرمستقیم اژه‌ای به حکم توماج صالحی
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات