Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@08:11:34 GMT

شیوع بیماری‌های انگلی در دام ها را جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۱۳۷۸

شیوع بیماری‌های انگلی در دام ها را جدی بگیرید

 امیرحسین همتی در رابطه با انواع بیماری‌های انگلی شایع در جمعیت دامی شهرستان گفت: یکی از اصول مراقبت و بهداشت دام، مبارزه و ریشه‌کنی انگل‌های خارجی و داخلی دام‌ها است که با توجه به فعالیت ناقلان و انگل‌ها در فصل بهار به‌واسطه سرسبزی مراتع، بارندگی‌ها، گرم شدن هوا و انتقال بیماری‌ها به‌ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام خسارت‌های اقتصادی فراوان مستقیم و غیرمستقیم به صنعت دامپروری به‌ویژه دام‌های متکی به چرای آزاد وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی انواع کنه، شپش، مگس‌ها و لارو را از تهدید کننده‌های اصلی دام و عامل بیماری‌های انگلی عنوان کرد و می‌گوید: این انگل‌ها موجب کاهش بازدهی دام‌ها شده و به علت ایجاد بیماری‌های پوستی، کم خونی، لاغری و کاهش رشد دام‌ها و انتقال عوامل بیماری زا به صنعت دامپروری و ایجاد خسارت می شود.

او به دامداران هشدار داد در فصل گرما همچنین احتمال بروز برخی بیماری‌ها از جمله تیلریوز (زردی)، بابزیوز، هیداتیدوز (کیست‌های انگلی)، کپلک و نیز بیماری‌های مشترک انسان و دام از قبیل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو وجود دارد.

همتی به دامداران توصیه کرد به منظور کاهش خسارات این گونه بیماری‌ها با دامپزشکان، کارشناسان و گروه های واکسیناسیون شبکه دامپزشکی این شهرستان همکاری‌های لازم را داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی کرمان بیماری انگلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام

الهام جم زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام اظهار کرد: بیماری آبله گوسفندی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در گوسفندان به شمار می‌آید در صورتی که این بیماری به موقع درمان نشود می‌تواند خیلی ساده کل گله را درگیر کند.

وی ادامه داد و گفت: آبله در گوسفندان یک بیماری پوستی می‌باشد که خود را با ضایعات سرتاسری در تمام بدن گوسفندان نشان می‌دهد. این بیماری گوسفند و بز را مبتلا می‌کند و گزارشاتی از وقوع انسانی آن نیز وجود دارد.

جم زاده با توجه به اینکه وجود انواع بیماری در گوسفندان همیشه باعث خسارات زیادی به دامداران می‌شود، گفت: اداره کل دامپزشکی استان ایلام براساس ابلاغ سازمان دامپزشکی کشور و به منظور کنترل و پیشگیری از بروز بیماری آبله و حفظ سرمایه دامی استان همزمان با کل کشور در سال ۱۴۰۲ واکسیناسیون آبله را در سطح استان با هدف پوشش کامل جمعیت دامی مورد انتظار بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت سر انجام داده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ ما ۳۸ کانون بیماری آبله داشته‌ایم خوشبختانه واکسیناسیون گسترده و مانیتورینگ دقیق سبب کاهش تعداد کانون بیماری به ۶کانون در سال ۱۴۰۲ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • کورت انگل برای بازگشت به WWE اعلام آمادگی کرد
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد