Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:59:51 GMT

توزیع ۲۶۴۵ تن انواع سموم مورد نیاز کشاورزان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۱۵۰۸

توزیع ۲۶۴۵ تن انواع سموم مورد نیاز کشاورزان

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، « اسماعیل قادری‌فر » درباره تامین و توزیع سموم شیمیایی توسط این سازمان در کشور، گفت: در راستای تحقق برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در تامین به موقع سموم مورد نیاز کشاورزان در سال گذشته برنامه مصوب تامین و توزیع انواع سموم شیمیایی اعم از آفت‌کش‌ها، قارچ‌کش‌ها، کنه‌کش‌ها، علف‌کش‌ها و سایر سموم ۲۱۷۳ تن بوده که تا پایان سال به میزان ۲۶۴۵ تن توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، برنامه مصوب تامین و توزیع سموم در سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۳۴۴ تن است.

وی با اشاره به کاهش استفاده از سموم پرمصرف توسط کشاورزان، تصریح کرد: این مهم با آزادسازی و افزایش قیمت سموم، اجرای برنامه ششم توسعه، مبارزه تلفیقی آفات، ترویج روش‌های کنترل بیولوژیک آفات و بیماری‌ها و توسعه کلینیک‌های گیاهپزشکی برای استفاده از سایر روش های جایگزین مصرف سموم به تدریج از سوی کشاورزان انجام شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران سید جواد ساداتی نژاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران سید جواد ساداتی نژاد وزارت جهاد کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران سید جواد ساداتی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید