Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، این روزها هرجا صحبت از محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های جهادی و خیرخواهانه است، بچه‌های قرارگاه جهادی امام رضا(ع) یک پای ماجرا هستند؛ جوانانی که هفت سال است برای زدودن غبار محرومیت از چهره مناطق محروم چهارمحال و بختیاری هم‌قسم شده‌اند.

در ادامه شرحی از اهداف و فعالیت‌های قرارگاه جهادی امام رضا(ع) را از زبان مجید حیدری، رییس این قرارگاه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارس: قرارگاه جهادی امام رضا(ع) متشکل از چند نفر و با چه تخصص‌هایی است؟

قرارگاه جهادی امام رضا(ع) از سال ۹۴ با هدف محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی تشکیل شد و پروژه‌ها و فعالیت‌هایی را در این راستا انجام داده است.

این قرارگاه از ۴۰ نفر ثابت تشکیل شده است و هر اردو با توجه به منطقه و نوع کاری که قرار است انجام شود با حضور ۱۰ تا ۱۷۵ نفر از جهادگران خانم یا آقا تشکیل می‌شود.

گروه جهادی هم افراد متخصص و هم افراد اجرایی نیاز دارد لذا اگر شخصی تخصص خاصی برای انجام کاری نداشته باشد به عنوان نیروی اجرایی با ما همراه می‌شود.

چهارمحال و بختیاری قطب اهدای جهیزیه کشور

از دو سال پیش این استان به عنوان قطب اهدای جهیزیه کشور معروف شد و با اهدای هر نوبت ۱۵۰ سری جهیزیه آغاز به کار کرد و امروز به اهدای ۵۰۰ تا یک‌هزار سری جهیزیه در هر نوبت رسیده است و طی این دو سال ۴ هزار و ۷۰۵ سری جهیزیه به صورت مشارکتی به نوعروسان اهدا کرده است.

چهارمحال و بختیاری به عنوان استان معین در سطح کشور شناخته شده لذا تهیه و ارسال جهیزیه برای استان‌های همجوار را نیز برعهده گرفت که هدف از اجرای این طرح استفاده از وسایل ایرانی و کمک به کارگران داخلی بود تا چرخه فعالیت کارخانه‌های داخلی در کشور رونق گرفت و سبب حذف دلالانی شد که کالا را از کارخانه به بازار می‌رساندند.

حمایت جهاد سازندگی و سپاه در این طرح روحیه اعضای گروه را بالا برده و انگیزه به بچه‌ها تزریق کرده است چراکه این جوانان ۱۸ تا ۳۰ سال که به صورت فی سبیل‌الله در این گروه کار می‌کنند بعد از خداوند به حمایت همین افراد دلگرمند.

ساخت ۱۰ منزل مسکونی ویژه نیازمندان تا ۲ ماه آینده

تهیه بسته‌های معیشتی، ساخت خانه محرومان با مشارکت کمیته امداد، فعالیت‌های دامپزشکی، بهداشت و درمان، تامین هزینه درمان، برگزاری اردوی جهادی و غیره از دیگر کارهای این گروه است.

از سال گذشته تاکنون نیز ساخت ۱۰ واحد ساختمانی برای نیازمندان آغاز شده و تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد که هزینه این منازل توسط خیران و قرارگاه جهادی امام رضا(ع) کشور تأمین شده است.

در عید نوروز نیز اردوی جهادی در منطقه لندی برگزار شد و ۱۷۵ نفر به صورت قرارگاهی در این روستا حاضر شدند تا فعالیت‌های فرهنگی، دامپزشکی، رنگ‌آمیزی مدارس، کچ‌کاری منازل و غیره را انجام دهند.

همت بچه‌های قرارگاه جهادی و کمک مسئولانی که دغدغه محرومیت‌زدایی دارند مبنای برگزاری این جور فعالیت‌ها می‌شود.

جوانانی که دارای این روحیه هستند نه تنها در این گروه بلکه در گروه‌های دیگر و بسیج سازندگی نیز یافت می‌شوند، این قرارگاه نگاه رقابتی با سایر گروه‌ها نداشته و هرگز خود را تافته جدا بافته ندانسته بلکه خود را در کنار مسئولان دانسته تا با کمک این افراد بتوانند در راستای محرومیت‌زدایی گام بردارند.

حمایت مسئولان، اعتماد به این جوانان و دلجویی از آنان باعث می‌شود که این افراد برنامه هدفمندی را برای محرومیت‌زدایی روستا، شهر و استان خود داشته باشند و با کمک یکدیگر بتوانند محرومیت را در محل زندگی خود به حداقل برسانند.

این گروه‌ها تا حدی ظرفیت دارند و از یک جایی به بعد باید از ظرفیت استان استفاده کنند، جوان جهادی که بیشتر عمر و جوانی خود را در راستای محرومیت‌زدایی استان هزینه کرده باید در کارهای استان مورد استفاده قرار گیرد.

توزیع ۵ هزار بسته لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان نیازمند و ایجاد بازار فروش محصولات روستایی نظیر صنایع بافندگی و دستی در منطقه بازفت از کارهای دیگری بود که در راستای محرومیت‌زدایی انجام شده است.

فارس: آیا گروه‌های جهادی این ظرفیت را دارند که بجای کمک‌های مقطعی، با انجام کارهایی از جمله اشتغال‌زایی به رفع محرومیت در مناطق محروم سرعت ببخشند؟

تاکنون در راستای اشتغالزایی کاری صورت نگرفته اما اگر جوانان طرحی در این راستا داشته باشند مورد حمایت قرار می‌گیرد، اعضای این گروه جهادی همیشه پای کار اجرای طرح‌های اشتغالزایی هستند.

در هر روستا باید با توجه به توان اهالی و ظرفیت‌های موجود در راستای اشتغالزایی برنامه‌ریزی شود تا اشتغال پایدار به صورت درست و اصولی اجرا شود لذا نیاز است که اول ظرفیت‌ها شناسایی شوند که تا حدودی در دستور کار این گروه قرار گرفته است اما به تنهایی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم و همت همه مسئولان و دیگر گروه‌ها را می‌طلبد تا به طور کامل همه ظرفیت‌های مناطق و افراد را شناسایی و سپس زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

در این صورت دیگر نیاز به توزیع بسته‌های معیشتی و اقلام مختلف برای گذراندن چند روز از زندگی نیست و مشکل اشتغال جوانان استان حل می‌شود. 

 انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: قرارگاه جهادی امام رضا محرومیت زدایی گروه جهادی مناطق محروم مجید حیدری چهارمحال و بختیاری قرارگاه جهادی امام رضا ع محرومیت زدایی فعالیت ها گروه ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمد نوبخت نیا  فرماندار این شهرستان  ضمن تشکر از زحمات و اقدامات بسیج سازندگی سپاه در حوزه های مختلف به ویژه در امر محرومیت زدایی گفت:نقش بسیج سازندگی در امر محرومیت زدایی شایسته تقدیر است و  هر زمان در امور مختلف توسعه با فرهنگ بسیجی عمل کرده ایم ، موفق شده ایم.

سرهنگ اسماعیلی مسئول بسیج سازندگی سپاه نقده با اشاره به اینکه بسیج سازندگی چون گذشته در راستای امور محوله به ویژه در حوزه محرومیت زدایی و ایجاد بستر های لازم در حوزه های مختلف پای کار است ؛ از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

در این دیدار مقرر شد  اولویت‌های روستاهای هدف مورد ارزیابی و شناسایی قرار گرفته و سپس در راستای رفع محرومیت زدایی اقدامات عملی صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • اهدای ۷ سری جهیزیه در شهرستان بستان آباد
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی
  • اهدای جهیزیه به نو عروسان کمتر برخوردار