Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانم میریام گوتس میهمان فرانسوی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر نقش کتاب و کتابخوانی در آشنایی با فرهنگ های مختلف گفت: این رویداد وسیله ای برای معرفی میراث فرهنگی ملت ها است.

وی افزود: فضای مجازی به هیچ وجه نمی تواند جایگزین کتاب شود به طوری که در فرانسه با دادن کتاب های پارچه ای به دست کودکان در سنین پایین موجب می شوند آنها با لمس کتاب انگیزه کتابخوانی پیدا کنند و بدین طریق زمینه آموزش را در کودکان ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال فرهنگی اهل فرانسه با تاکید بر اینکه ملت ها با کتاب خواندن، فرهنگ ها و ارزش های جوامع را می شناسند نمایشگاه کتاب تهران را راه ارتباط تنگاتنگ با نسل ها و میراث فرهنگی آنها دانست.

خانم گوتس با اشاره به فرهنگ غنی ایران و شعرای بزرگی همچون حافظ و سعدی گفت: فرهنگ ایران بر فرهنگ اروپا تاثیر بسزایی داشته به طوری که گوته شاعر آلمانی از حافظ الهام می گرفته و کتاب های آنها راه گشای ارتباط میان نسل ها هستند.

وی با اشاره به گرانی قیمت کتاب خواستار حمایت دولتی از ناشران و مردم شد و دسترسی آسان به کتاب را وسیله ای برای توسعه فرهنگی ملت ها دانست.

این بازدیدکننده فرانسوی که مدیریت موزه مردم شناسی اکو در شهرستان بادرود نطنز را به عهده دارد هدف از فعالیت های این موزه را ایجاد پل ارتباطی میان گذشته و حال برای ساختن فردایی بهتر ذکر کرد.

خانم گوتس افزود: با توجه به فرهنگ غنی ایران، انتقال فرهنگ قدیم این کشور از جمله آداب و رسوم آن به نسل های دیگر به منظور زنده نگه داشتن هویت ایرانی اقدامی لازم است.

مدیر «سرا موزه رهگشای بادرود» با اشاره به فعالیت این موزه و اهدای عروسک های قومی دست دوز به چندین موزه جهانی از جمله موزه لوور پاریس و تشریح فعالیت عروسک های صلح و دوستی پرداخت و گفت: فرهنگ ایران یک گنجینه غنی است که پر از ادبیات فاخر و داستان های مردمی است. عروسک های صلح و دوستی با ماموریت ترویج فرهنگ، ادبیات و صلح توانسته اند تاکنون تجربه شصت و هفت سفر در کشورهای جهان را داشته باشند و با سفر خود به دور دنیا پیام صلح بین اقوام و دوستی ملت ها را هدیه دهند.

وی هدف از معرفی فرهنگ ایران به نسل های آتی را تبادل فرهنگی و راهی برای صلح پایدار دانست.

برچسب‌ها فرانسه سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران میراث فرهنگی کتابخوانی پروندهٔ خبری سی‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران میراث فرهنگی فرانسه سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران میراث فرهنگی کتابخوانی میراث فرهنگی کتاب تهران نسل ها ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.
 
 ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.
 
علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن‌ها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

دیگر خبرها

  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان