Web Analytics Made Easy - Statcounter

رصد قیمت‌ها در بازار خودروی پایتخت به فاصله دو روز پس از اجرایی شدن سامانه سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، نشان‌دهنده کاهش قیمت‌ خودروهای ایرانی و مونتاژی است.

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته(سه‌شنبه) سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به دستور وزارت صمت و زیر نظارت تحت نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان براساس اجرای بند ۵ از دستورات ابلاغی رئیس‌جمهوری در خصوص چگونگی عرضه خودرو برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایتمندی مردم، کار خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای تاکید کرده بود که فروش خودروها به «سامانه فروش یکپارچه» منتقل می‌شود و حذف قرعه‌کشی خودرو با قوت در دستور کار این وزارتخانه است.

براین اساس به دستور وزیر صمت مقرر شده فروش خودرو از این ‌پس نه از طریق قرعه‌کشی در شرکت‌های خودروسازی، بلکه در سامانه فروش یکپارچه خودرو و به‌صورت شفاف انجام شود. ایجاد این سامانه، شفاف سازی و جلوگیری از تضییع حقوق مردم در همین مدت محدود ادامه روند قرعه‌کشی فروش خودرو و حفظ حقوق خریداران واقعی است و به طبع فرآیند قرعه‌کشی به‌تدریج حذف خواهد شد.

با گذشت دو روز از باز شدن این سامانه، بررسی از بازار خودروی پایتخت، نشان‌دهنده افت قیمت‌ها دارد.

«سعید موتمنی» رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران، با تایید این مطلب به ایرنا گفت: تا پیش از رونمایی از این سامانه، قیمت‌ها در بازار با افزایش مواجه شده و رکود شدیدتر شده بود، اما در یکی دو روز گذشته شاهد افت قیمت‌ها بودیم.

وی افزود: در چند روز گذشته قیمت برخی خودروهای داخلی از جمله دنا و پژو ۲۰۷ دنده‌ای بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان و برخی خودرهای مونتاژی از جمله هایما اس۷ بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان کاهش یافت.

ثبات قیمت خودروهای خارجی

همچنین یک فعال بازار خودروهای خارجی گفت: قیمت خودروهای خارجی که در حدود یک ماه گذشته با رشد همراه شده بود، از روزهای گذشته به دلیل قوت گرفتن موضوع واردات خودرو و همچنین باز شدن این سامانه، با ثبات و در برخی موارد با کاهش و رکود مواجه شده است.

«کوروش طواحن» بیان‌داشت: از آنجایی که در سال‌های گذشته خودروی جدید وارد کشور نشده است، افزایش فعلی قیمت جهانی خودرو نمی‌تواند بر بازار ما تاثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: قیمت خودروهای خارجی از شب عید تاکنون رشد زیادی را به خود دیده بود، به‌طوری که به‌طور مثال هر دستگاه تیگوان مشکلی صفر کیلومتر مدل ۲۰۱۷ از ۳.۲ میلیارد تومان به ۳.۷ میلیارد تومان و هر دستگاه رنو تالیسمان از ۱.۳ میلیارد تومان به بیش از ۱.۷ میلیارد تومان قیمتگذاری شد.

طواحن ادامه‌داد: همچنین هر دستگاه سانتافه با کارکرد حدود ۵۰ هزار کیلومتر مدل ۲۰۱۷ که اواخر پارسال ۱.۸ میلیارد تومان قیمت داشت به حدود ۲.۲ میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به مطرح شدن موضوع واردات خودرو در دولت و مجلس، تاکید کرد: تا زمانی که خودروی جدید وارد بازار نشود، بازار واکنش خاصی نخواهد داشت، زیرا گوش مردم از این حرف‌ها پر شده است و منتظر عملی شدن وعده‌ها هستند.

وی در عین حال تصریح‌کرد: واردات خودرو به‌طور قطع بازار خودرو را متحول خواهد کرد، امرز خودرویی نظیر هیوندایی سوناتا ۲۰۲۲ با قیمت جهانی ۲۴ هزار دلار عرضه می‌شود و حتی اگر ۱۰۰ درصد هزینه‌های ورودی داشته باشد، قیمت‌های فعلی را خواهد شکست.

این نمایشگاه‌دار خودروهای خارجی همچنین با اشاره به کاهش تولید و گرانی خودرو در جهان، اظهار کرد: این مساله سبب شده تا فعالان بازار خودروهای وقتی برای سفارش مراجعه می‌کنند با نوبت‌دهی ۶ ماهه تا دو ساله برای خودروها مواجه شوند.

گفتنی است؛ اکنون همه خودروسازان موظف شدند تا محصولات خودروهای سواری خود را در این سامانه یکپارچه عرضه کنند، هیچ‌گونه استثنایی برای تخصیص خودرو به مشتریان خارج از این سامانه وجود نخواهد داشت. این سامانه خودروهای متنوع را چند برابر ظرفیت دوره‌های پیشین عرضه خواهد بود.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قیمت خودرو آخرین وضعیت بازار خودرو نرخ خودرو در 28 اردیبهشت 1401 سامانه یکپارچه خودروهای خارجی میلیارد تومان تخصیص خودرو بازار خودرو قرعه کشی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۲۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد

به گزارش صدای ایران از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته با افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت دلار همراه شد. افزایش قیمت در بازار طلا با تلرانس ۱۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی بود و تنها قطعه‌ای را که در کانال بالاتر نشاند، سکه امامی بود.

مهار بازار طلا مقطعی است؟

کارشناسان اقتصادی شکل‌گیری هر روندی در بازار طلا را متاثر از نوسانات قیمت دلار می‌دانند. با وجود اینکه سیاست‌گذار همواره درصدد ایجاد چارچوب قیمتی مشخصی برای دلار است، اما تحلیلگران اقتصادی اقدامات سیاست‌گذار برای مهار قیمت‌ها را مقطعی می‌دانند و و معتقدند قیمت‌ها مسیر حرکتی خود را می‌روند. با وجود این، آنها می‌گویند نباید انتظار رشد عجیب و غریبی در قیمت طلای داخلی طی هفته‌های آینده داشته باشیم.

توصیه کارشناسان اقتصادی به خریداران بازار فلز زرد خرید‌های پلکانی و ممانعت از نقطه‌زنی است.

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۲ دلاری معامله می‌شود و کاهش نزدیک به ۶ دلاری دارد. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۴ سنتی ایستاده است. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار تومانی معامله شد و رشد ۴۹۰ تومانی نسبت به روز گذشته داشته است.

سکه امامی میلیونی رشد کرد

قیمت سکه امامی روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با رشد یک میلیون و ۳۹۴ هزار تومانی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد و روی رقم ۴۱ میلیون و ۶۸۹ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه بهار با افزایش ۶۹۵ هزار تومانی با رقم ۳۷ میلیون و ۶۹۰ هزار تومانی بسته شد.


گفتنی است قیمت نیم سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع‌سکه نیم میلیون تومان گران شد و با رقم ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بسته شد. قیمت سکه گرمی روز دوشنبه ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت و با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا ۵۰۰ هزار تومان گران شد

قیمت طلا در سومین روز معاملاتی هفته افزایشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۵۶۱ هزار تومان افزایش پیدا کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۸۲ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۳۱ هزار و ۴۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۵۷ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۱۱ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز دوشنبه در تمام قطعات افزایش داشت. حباب سکه امامی ۷۷۱ هزار تومان، سکه بهار ۸۷ هزار تومان، نیم‌سکه ۶ هزار تومان، ربع‌سکه ۳۴۹ هزار تومان و سکه گرمی ۱۲۵ هزار تومان افزایش پیدا کرد.


دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • اخبار بازار خودرو / ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو