Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@21:28:01 GMT

این سبزیجات را درهوا آلوده مصرف کنید

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۳۷۳۳

مصرف برخی سبزیجات می‌تواند از بدن در برابر آلودگی هوا محافظت کند. ناطقان: مصرف مواد غذایی مانند هویج و کرفس می‌تواند از افراد در برابر سموم موجود در آلودگی هوا محافظت کند.

 اگر در یک منطقه‌ای آلوده زندگی می‌کنید، بهتر است هنگام خرید حتما برخی سبزیجات را در سبد خرید خود قرار دهید چرا که تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه "دلاوِر" (University of Delaware) نشان داده که مصرف بیشتر سبزیجات چَتریان مانند کرفس، هویج، شَقاقُل یا هویج قمی و جعفری می‌تواند به کاهش اثرات منفی ناشی از آلودگی هوا کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش اس اف، محققان آمریکایی طی این مطالعه که به رهبری "جا کیوم کیم" (Jae Kyeom Kim) استادیار بهداشت رفتاری و تغذیه انجام شد به بررسی اینکه چگونه این خانواده از سبزیجات خاص از بدن در برابر تجمع آکرولئین (Acrolein) محافظت می‌کنند، پرداختند. آکرولئین یک تحریک کننده ریه و پوست با بوی نامطبوع قوی است. آکرولئین در مقادیر زیادی هم در دود سیگار و هم در اگزوز خودرو وجود دارد.

آلودگی هوا یک مشکل عمده بهداشت جهانی است که سالانه عامل مرگ بیش از چهار میلیون نفر است.

در یک سری از آزمایش‌های آزمایشگاهی، محققان بررسی کردند که چگونه سبزی‌های گروه چتریان که سرشار از مواد مغذی گیاهی هستند، سمیت‌های ناشی از آکرولئین را کاهش می‌دهند. یافته‌ها نشان می‌دهند استرس اکسیداتیو که توسط آکرولئین ایجاد می‌شود، واقعا می‌تواند توسط سبزیجات کاهش یابد.

دکتر "جیلیان ترابولسی" (Jillian Trabulsi) در یک بیانیه دانشگاهی گفت: تحقیقات کیم نشان داد که سبزیجات از طریق افزایش فعالیت آنزیم‌های آنتی‌اکسیدانی سبب سم‌زدایی می‌شوند. نتایج حاکی از آن است که این گونه سبزیجات ممکن است از آسیب‌ها و التهاب ناشی از آکرولئین محافظت کنند، زیرا در کبد، سبزیجات عملیات تبدیل آکرولئین به اسید محلول در آب برای دفع از بدن را افزایش می‌دهند.

پروفسور کیم گفت: مقدار کالری مصرفی روزانه این گونه سبزیجات برای انسان تقریبا ۱ و ۱/۳ فنجان در روز است. در نتیجه خوردن سبزیجات بیشتر به مبارزه با تجمع مواد سمی ناشی از قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا کمک می‌کند.

یافته‌های این مطالعه در مجله "Nutritional Biochemistry" منتشر شد.

منبع: مشرق برچسب ها: سبزیجات ، هوای آلوده ، مصرف

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سبزیجات هوای آلوده مصرف آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۳۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن

کارمندان سرویس مخفی ایالات متحده در حال آماده سازی طرحی در صورت زندانی شدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هستند. این را شبکه تلویزیونی ABC به نقل از منابع آگاه گزارش کرده است.

طبق اعلام این خبرگزاری، سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد برای همه تاسیسات در سراسر جهان، ما مکان را مطالعه می‌کنیم و مدل‌های حفاظتی جامع و چند سطحی را توسعه می‌دهیم. علاوه بر این، ما در مورد عملیات حفاظتی خاص اظهار نظر نمی‌کنیم.

این سرویس همچنین تاکید کرد که در حال تدارک اقدامات خاصی هستند تا در صورت وقوع شرایط غیرمترقبه در پرونده جعل اسناد مالی سازمان ترامپ و پرداخت وجه به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های بزرگسال که از ترامپ شکایت کرد، بکار گیرند.

پیش از این مشخص شده بود که دونالد ترامپ تنها در مارس ۲۰۲۴، ۴.۹ میلیون دلار برای هزینه‌های حقوقی هزینه کرده است و تنها ۶.۸ میلیون دلار در حساب‌های او باقی مانده است که برای تأمین مالی وکلایش باقی مانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید