Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@22:49:06 GMT

افزایش خشونت‌ «نئونازی‌ها» و «افراط گرایان» در آلمان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۴۰۸۳

افزایش خشونت‌ «نئونازی‌ها» و «افراط گرایان» در آلمان

به گزارش سرویس بین‌لملل خبرگزاری فارس، آمارهای رسمی منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد آلمان در سه ماه اول سال جاری شاهد ۱۶۹ حمله از سوی نئونازی‌ها و افراط گرایان دست راستی بوده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» پلیس آلمان اعلام کرده که حوادث خشونت افراطی در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات آلمان ۳۶۰۵ جنایت با «انگیزه سیاسی» توسط افراط‌گرایان دست راستی را بین ژانویه تا مارس ثبت کردند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۴۶۷ مورد بود.

این موارد شامل گسترش تبلیغات نژادپرستانه، توهین در رسانه های اجتماعی، تهدید، آتش سوزی، و تجاوزات جنسی بود.

بر اساس داده‌های پلیس، نئونازی‌ها و افراط گرایان راست ۱۶۹ حمله خشونت آمیز را در سه ماه اول سال انجام دادند که در مقایسه با ۱۲۳ مورد از ژانویه تا مارس گذشته افزایش یافته است.

در «برلین»، پایتخت آلمان در سال جاری تاکنون ۲۶ مورد خشونت از سوی هواداران راست افراطی، ۱۳ مورد در «براندنبورگ» ایالت همسایه و ۱۲ مورد در جنوب شرقی «بایرن» گزارش شده و دستکم  ۹۲ نفر در این حملات زخمی شدند.


«نانسی فایزر» وزیر کشور آلمان در روزهای گذشته گفت:«راست افراطی بزرگترین تهدید برای دموکراسی ما و بزرگترین تهدید افراطی برای مردم کشور آلمان است.»

دولت ائتلافی صدراعظم آلمان، «اولاف شولتز» در ماه مارس یک برنامه اقدام جدید را برای مبارزه با نژادپرستی اعلام کرد و متعهد شد اقدامات قوی‌تری برای مقابله با تهدید فزاینده گروه‌های راست افراطی ایجاد کند.

در سال‌های اخیر، آلمان شاهد رشد نژادپرستی و بیگانه‌هراسی بوده که توسط تبلیغات گروه‌های راست افراطی، یهود‌ستیز و ضد مسلمانان، از جمله حزب اصلی اپوزیسیون «آلترناتیو برای آلمان» تقویت شده است.

چندی قبل  یک مسجد در شهر «لایپزیش» در شرق آلمان توسط افراطگرایان چپ مورد حمله قرار گرفت و تخریب شد. در جریان تجمع گروه‌های چپ افراطی  در شرق لایپزیگ، برخی از معترضان به مسجد «ایوب سلطان» در منطقه حمله کردند و شیشه‌های آن را شکستند.

 بزرگترین گروه مسلمان ترکیه‌ای مقیم آلمان «دیتیب» که مسجد ایوپ سلطان در لایپزیش را اداره می‌کند، این حمله را محکوم کرده و خواستار حفاظت قوی‌تر از اماکن مذهبی شده است.

آلمان کشوری با بیش از ۸۲ میلیون نفر جمعیت، پس از فرانسه دومین جمعیت مسلمان در غرب اروپا را دارد. از میان نزدیک به پنج میلیون مسلمان این کشور، سه میلیون نفر ترک تبار هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نئونازی ها افراط افراط گرایان خشونت برلین لایپزیش افراط گرایان راست افراطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلن B و C اوسمار برای جانشینی اورونوف

 به گزارش تابناک، سرماخوردگی اوستون اورونوف در آستانه بازی حساس مقابل نساجی شاید برنامه‌های تهاجمی اوسمار ویرا را به‌هم بریزد. اورونوف در نیم فصل دوم و در فاز تهاجمی پرسپولیس بازیکن مهمی بوده و با اینکه در بازی‌های بزرگ مثل دربی سنتی پایتخت و دیدار مقابل سپاهان تمام فضا‌ها از او گرفته شد، اما در سایر دیدار‌ها غالبا جزء نفرات برتر تیمش در بخش تهاجمی ترکیب بوده است.

با این وجود ساعاتی قبل از بازی سرخ‌ها در قائمشهر خبر رسید که این بازیکن دچار سرماخوردگی شده و حضورش در بازی عصر امروز در هاله‌ای از ابهام است. چنانچه اورونوف به این بازی نرسد اوسمار دوباره باید تغییری در ترکیب بخش تهاجمی تیمش اعمال کند و با توجه به غیبت امید عالیشاه کار او سخت‌تر هم خواهد شد.

اگر اورونوف شرایط بازی را پیدا نکند شاید مهدی ترابی در پست وینگر چپ بازی کند، سعید صادقی مثل نیم فصل اول به‌عنوان وینگر راست به ترکیب اصلی برگردد و وحید امیری در نقش هافبک آزاد پشت مهاجم نوک به میدان برود.

حالت دوم احتمال حضور محمد خدابنده‌لو در پست هافبک آزاد است که در این صورت ممکن است ترابی وینگر چپ باشد و یکی از بین سعید صادقی یا وحید امیری به‌عنوان وینگر راست به میدان برود.

حالت سوم نیز ماندن ترابی در همان پست وینگر راست است و شاید صادقی جایگزین اورونوف در پست وینگر چپ شود؛ و بالاخره اینکه اگر خدابنده‌لو به ترکیب برسد احتمال حضور وحید امیری در پست وینگر چپ و باقی ماندن ترابی در پست وینگر راست نیز وجود دارد.

البته اوسمار می‌تواند از سروش رفیعی نیز یک خط جلوتر استفاده کند و مثلا سینا اسدبیگی یا محمد خدابنده‌لو را کنار مسعود ریگی بازی بدهد که در این صورت از بین سعید صادقی و وحید امیری باز هم یک نفر در ترکیب اصلی خواهد بود.

منبع: خبر ورزشی
 

دیگر خبرها

  • واکنش شولتز به حملات علیه سیاستمداران آلمانی
  • هشدار وزیر خارجه آلمان درباره حمله اسرائیل / یک میلیون فلسطینی نمی‌توانند در هوا ناپدید شوند
  • حمله خشونت‌آمیز پلیس هلند به دانشجویان حامی فلسطین
  • هشدار آلمان به اسرائیل: به رفح حمله نکنید
  • برادر همسر رهبری: به لحاظ عقلانی تلگرام باید بسته می‌شد | گفتم از نفسش بیندازید تا بگوید چشم!
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • پلن B و C اوسمار برای جانشینی اورونوف
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • از افراطی ترین یگان رژیم صهیونیستی چه می دانیم؟