Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@16:40:50 GMT

قیمت نفت به ۱۱۳ دلار رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۴۲۱۳

قیمت نفت به ۱۱۳ دلار رسید

انتظار برای افزایش تقاضا در چین و کاهش ذخایر آمریکا، قیمت نفت در بازارهای جهانی به ۱۱۳.۵۸ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، با انتظار برای افزایش تقاضا در چین و آمارهای صنعتی نشان داد که ذخایر نفت خام در آمریکا کاهش یافته است، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۶۵ سنت کاهش ۱۱۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۸ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲ دلار و یک سنت افزایش ۱۱۴.۴۱ دلار معامله شد.

به گفته منابع آگاه، پس از ۳ روز متوالی بدون مبتلا به کووید، مقامات چین اجازه دادند تا ۸۶۴ موسسه مالی شانگهای شروع به کار کنند.

استفان اینس، تحلیلگر بازار نفت گفت: «اخبار بهتر در مورد چین به شکل افزایش تقاضا و بالا رفتن قیمت نفت تقاضا خود را نشان می دهد که این برای تولیدکنندگان مثبت است اما برای مصرف کننده خسارت بار است.»

به گفته منابع بازار با توجه به آمار موسسه آمریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا هفته گذشته کاهش یافت و نگرانی ها در مورد عرضه افزایش یافته است.

ذخایر نفت خام ۲. میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۳ ماه می کاهش یافته است.

 جفری هالری، تحلیلگر بازار نفت گفت: «افزایش قیمت گازوئیل و کاهش ذخایر از عوامل تقویت قیمت نفت خام آمریکا بوده و من معتقدم که این وضعیت روند کاهشی قیمت نفت را در چند جلسه بعدی محدود خواهد کرد.»

تحلیلگران بانک ANZ می گویند، به دنبال انتشار گزارش هایی مبنی بر اینکه آمریکا به شرکت شورون برای مذاکره با ونزوئلا برای مجوزهای نفتی اجازه داده است، قیمت ها می تواند تحت فشار قرار گیرد.

آمریکا به صورت موقت ممنوعیت واردات نفت ونزوئلا را لغو کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت ایالات متحده آمریکا چین روسیه نفت نفت خام آمریکا بازار نفت آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج هندی عقب‌نشینی کرد

قیمت برنج هند به دلیل کاهش تقاضا به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، قیمت برنج هند با توجه به کاهش تقاضا و عرضه فراوان، به پایین‌ترین سطح خود در بیش از سه ماه گذشته رسید، در حالی که قیمت‌های تایلند تا حد زیادی ثابت ماند.

رقم برنج ۵ درصد شکسته هندی ۵۲۸ تا ۵۳۶ دلار آمریکا در هر تن قیمت‌گذاری شد که از ۵۳۸ دلار آمریکا تا ۵۴۶ دلار آمریکا کاهش یافته است. قیمت‌ها در ماه گذشته به رکورد ۵۶۰ دلار آمریکا رسید.

تقاضا از سوی کشورهای آسیایی و آفریقایی بسیار ضعیف است. برخی از صادرکنندگان عوارض کمتری برای صادرات می‌پردازند و برنج را با قیمت کمتری به خریداران خارجی عرضه می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، دهلی نو در آگوست ۲۰۲۳ برای کنترل قیمت برنج داخلی، ۲۰ درصد عوارض صادراتی را بر صادرات برنج نیمه جوش اعمال کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷