Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@13:37:13 GMT

پرس تی وی باید افکار عمومی جهان را از جنگ یمن آگاه کند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۴۳۸۷

پرس تی وی باید افکار عمومی جهان را از جنگ یمن آگاه کند

کارشناس مسائل بین الملل گفت: حتی قبل از شروع جنگ اوکراین، رسانه های غربی در سطح بین المللی اقدام به جریان سازی علیه روسیه کردند و در اصل جنگ تبلیغاتی را پیش از شروع نبرد نظامی آغاز کردند. این حجم عظیم فعالیت رسانه ای در سطح جهانی چه هدفی را دنبال می کند و چرا آنها درباره اشغال یمن به دست عربستان سعودی و امارات در 8 سال گذشته ساکت بوده اند؟ این تناقض چگونه قابل درک است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عطا بهرامی کارشناس مسائل بین الملل گفت: در جنگ یمن مشاهده کردیم که رسانه های غربی هشت سال به گونه ای رفتار می کنند که انگار کشوری به اسم یمن از اساس وجود نداشته درحالیکه در واکنش به جنگ اوکراین به شدت علیه روسیه تبلیغات کردند و جنگ را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین رفتار دوگانه و گزینشی موجب شد با انتقاد جدی مواجه شوند.
وی تاکید کرد: هر زمان عربستان مردم یمن را می کشد رسانه های جهان هیچ واکنشی نشان نمی دهند اما زمانی که ارتش یمن [در دفاع از خود و انتقام] به عربستان حمله می کند با واکنش شدید رسانه های غربی مواجه می شویم که: ((حقوق بشر به خطر افتاد و تجارت جهانی آسیب خواهد دید)).
این کارشناس افزود: رفتار غرب در حمایت رسانه ای، تسلیحاتی و ارسال موشک های ضد تانک برای نازی های اوکراینی موسوم به نیروهای آزوف و از طرف دیگر بی اعتنایی به نسل کشی ملت یمن را نمی توان پذیرفت.
بهرامی تصریح کرد: در چنین شرایطی پرس تی وی باید دست به افشاگری بزند و افکار عمومی را درباره یمن آگاه کند اما نه به صورت مستقیم و احیانا با زبان تیز بلکه به نحوی باید آن را انجام دهد که ترکیبی از اطلاعات زیاد و تکرار مکرر را در دستور کار داشته باشد. چرا که ذائقه رسانه ای مردم جهان سخن مستقیم را نمی پسندد.
وی با بیان اینکه پرس تی وی به رسانه های مکمل هم نیاز دارد تا پوششی برای این شبکه ایجاد شود تاکید کرد: در غیر این صورت زمانی که یک تلویزیون تنها باشد ساده تر می توان آن را بایکوت کرد و الزامی هم ندارد که رسانه مکمل از ایران باشد بلکه بهتر است از کشور دیگری این شبکه مکمل و البته انگلیسی زبان ایجاد شود.
دانش آموخته اقتصاد سیاسی ادامه داد: ایجاد رسانه پوششی برای تقویت پرس تی وی چه به صورت تلویزیون باشد و چه شبکه اجتماعی تفاوتی ندارد اما وجود آن نیاز است تا بتواند به پرس تی وی ارجاع دهد و نقش آفرینی کند.
عطا بهرامی با اشاره به اینکه پرس تی وی به رشد مخاطبان نیاز دارد تا اثرگذاری آن افزایش یابد گفت: پرس تی وی به نوعی مارکتینگ رسانه ای نیاز دارد و اینکه رئیس صداوسیما قبلا رئیس پرس تی وی بوده و با رسانه های بین الملل آشناست فرصت خوبی است که به چنین برنامه هایی توجه شود.
کارشناس بین الملل تصریح کرد: این شبکه می تواند دست به یک رشته نظرسنجی هایی بزند سپس مخاطبان خود را در کشورهای دیگر دسته بندی کند سپس با شناسایی اولویت های آنها برای تامین نیازهای رسانه ای آن جامعه به ایفای نقش بپردازد درنتیجه زمانی که آنها سخن خود را در پرس تی وی ببینند در آینده سایر سخنان این شبکه را هم می پذیرند.
وی خاطرنشان کرد: برای مثال یک کشوری را فرض کنید که دارای چالش هایی مانند تنش های سیاسی، نقض حقوق بشر، نسل کشی و .. است حال اگر پرس تی وی به تریبون حرف حق آن مردم تبدیل شود، آنان به این تلویزیون به نوعی دیگر نگاه خواهند کرد چرا که این شبکه در زمانی که کسی به آنها توجه نداشت، به یاری آنها آمده بود. البته ممکن است آن نیاز رسانه ای از منظر سیاسی و اعتقادی هیچ قرابتی هم با ایران نداشته باشد.  



 

منبع: دانا

کلیدواژه: پرس تی بین الملل رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد

رئیس شورای اسلامی شهرستان سامان با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود، گفت: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

غلامرضا چهلگردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با وجود چهارهزار جوان دارای مجوز فعالیت از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکمیل ساختمان فرهنگسرای شهرستان سامان ضروری و نیازمند اعتبار لازم است.

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار برای تکمیل ساختمان اداره ثبت احوال شهرستان سامان، گفت: ساخت ساختمان اداری ثبت احوال حدود پنج سال پیش شروع شده و سه سال است که کاملا تعطیل شده است، همچنین تکمیل ساختمان بخشداری زاینده رود، احداث بیمارستان محلی شهرستان سامان و ساماندهی مسیل اصلی شهر سامان و ایمن‌سازی آن نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است‌.

رئیس شورای شهرستان سامان ادامه داد: جاده سامان به تیران به عنوان یکی از محورهای اصلی ورودی استان و تکمیل جاده سامان به قراقوش با توجه شرایط خاص این جاده، باید در اولویت کاری قرار داده شود.

چهلگردی با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود، افزود: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

کد خبر 749212

دیگر خبرها

  • وضعیت سنجش رسانه‌های خدمت عمومی در ایران
  • نتانیاهو برای قدرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • روابط عمومی در اقناع افکار عمومی نقش کلیدی دارد
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • دستورات و تاکیدات اژه‌ای در راستای اقناع افکار عمومی
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد