Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین ایراندوست چهارشنبه شب در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اصفهان اظهار داشت: در زمان حاضر مردم مایحتاج دو تا سه هفته خود را تامین کردند و بعد از این مدت، بازار به حالت قبل خود بازخواهد گشت و هم اکنون کمبودی در توزیع اقلام اساسی در سطح بازار نداریم.

وی با بیان اینکه در چند هفته گذشته چند مورد احتکار گزارش و در کمتر از ۲۴ ساعت با متخلف برخورد شد، ادامه داد: پس از کشف انبارهای احتکار کالا در سطح بازار عرضه و در اختیار مصرف کننده قرار داده شد و کالا با قیمت قبل بفروش رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با بیان اینکه احتکار را در دو شکل نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی چون روغن، برنج و سایر محصولات و شوینده داشتیم، گفت: فروشندگان بدنبال عرضه این اقلام پس از اصلاح قیمت بودند که با متخلف برخورد شد.

وی گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت، هدف‌گذاری بر دسترسی عموم به کالاهای اساسی بود که امروز شاهد این امر در سطح بازار هستیم و بدنبال اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه در ماه اول یارانه اختصاص یافت و از ماه دوم کالابرگ یارانه ای تخصیص می‌یابد که بتوان مواد پروتئنی که از مواد مورد نیاز رشد کودکان و نوجوانان است را به شکل یکسانی در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با بیان اینکه با حذف ارز ۴۲۰۰ انحرافات کنار زده می‌شود و نهاده‌ها با قیمت پایین‌تر و با کیفیت‌تر در اختیار تولید کننده قرار می‌گیرد، گفت: برای رفع نگرانی تولیدکنندگان و حمایت از آنها مقرر شد تا سه ماه تمام محدودیت و ضوابط و دستورالعمل‌های بانکی حذف و با دامدار کارت تسهیلات ارزان قیمت با تنفس شش ماه به واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه طرح مردمی‌سازی یارانه دولت طی سه مرحله اجرا می شود، ادامه داد: شروع طرح و واریز یارانه به حساب مصرف‌کننده، مرحله دوم فراوانی کالا و نظارت بر عرضه کالا در بازار و مطابق با قیمت‌های مصوب شده  و حتی فروش اقلامی مثل مرغ و تخم مرغ و غیره در سطح پایین‌تر از قیمت و حمایت از تولید و تولیدکننده و تامین نقدینگی و نهاده‌ها است.

ایران دوست تصریح کرد: با  ادامه و استمرار این شرایط به تولیدکننده اطمینان داده می‌شود که با رقابتی شدن تولید شاهد کیفی شدن محصولات و تولید با بهره‌وری بالا به حدی باشیم که ضریب تبدیل نهاده به گوشت، مرغ و شیر را در سطح استانداردهای بین‌المللی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک احکام مربوط برای برخورد لازم با محتکرین و گرانفروشان و متخلفین نظم بازار صادر می‌شود، افزود: سامانه ۱۲۴ بصورت شبانه‌روزی برای ارائه گزارشات مردمی از هر گونه تخلف، احتکار و گران‌فروشی تعریف شده است که در کوتاه‌ترین زمان شکایات بررسی و در جهت برخورد با سودجویان رسیدگی می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: فراوانی کالاهای اساسی چون روغن، تخم‌مرغ، گوشت سفید و قرمز، برنج و ماکارانی، شکر و قند را در سطح بازار داریم و حتی بدنبال انباشت مازاد کالا و صادرات نیز هستیم.

وی با بیان اینکه استان  اصفهان آمادگی دارد که کمبود کالاهای دیگر استان‌ها را نیز تامین کند، گفت: عرضه اقلام اساسی در سطح بازار اصفهان بیش از تقاضا است و در همین راستا صادرات گوشت، مرغ، فراورده لبنی و شیر خشک  را در دستور کار مجمع تشخیص جهاد کشاورزی قرار داده ایم تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

ایراندوست امحاء مرغ در اصفهان را به‌علت نخریدن صحیح ندانست و گفت: امنیت غذایی جزو مهمترین مولفه قدرت در هر کشوری است و تمام کشورها بر این باور رسیدند که امنیت غذایی نخستین نیاز برنامه جوامع است.

وی اتکا کشور به منابع غذایی را دلیل عدم تسلط دشمن بر ایران طی این سالها عنوان کرد وگفت: اصفهان جایگاه دوم کشور را در تولید تخم‌مرغ، جایگاه سوم تولید شیررا دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: همچنین در زمان حاضر یک هزار تن تولید گوشت قرمز مازاد بر مصرف داخل استان دارد  و در عرصه تولید گوشت مرغ نیز تولیدات بالا را به اسم خود ثبت کرده است.

برچسب‌ها کالاهای اساسی اصفهان ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کالاهای اساسی اصفهان ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی اصفهان ستاد تنظیم بازار ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی استان اصفهان سطح بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت

امتداد - از اول فروردین ماه تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، 4 میلیارد و 216 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳  میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

 
طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶  میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.
 
معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است. 
   

 


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود