Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید خامه چی بیان داشت: در شهرستان بشاگرد ۸۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز وجود دارد و از زمان اجرای طرح واکسیناسیون دام‌ها از نیمه اول دیماه پارسال تاکنون، ۲۰ نیروی دامپزشکی در قالب ۵ گروه عملیاتی در ۱۵۰ روستای بشاگرد کار واکسیناسیون این دام‌ها را بر عهده دارند.

وی پیش بینی کرد ۲۵ درصد دیگر دام‌ها تا پایان اردیبهشت ماه امسال علیه آبله واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی استان هرمزگان با بیان اینکه تکمیل واکسیناسیون دامی در شهرستان بشاگرد باعث کاهش تلف شدن حیوانات حیات وحش این منطقه می‌شود، تصریح کرد: دامداران به منظور پیشگیری از بیماری‌های دامی؛ واکسیناسیون و ضدعفونی آبشخورهای دام را در دستور کار خود قرار دهند و در صورت مشاهده علائم ترشحات بینی و چشم، اسهال، سرفه و تنفس نامنظم دام ها، موضوع را به اداره دامپزشکی شهرستان بشاگرد اطلاع دهند.

خامه چی در پایان خاطرنشان کرد: بیماری آبله در شهرستان بشاگرد در یکسال گذشته باعث تلف شدن شمار زیادی از حیوانات حیات وحش بشاگرد شده است.

کد خبر 5493745

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی هرمزگان واکسن دام و طیور بشاگرد بوشهر کرمانشاه احتکار گرد و غبار آلودگی هوا هدفمندی یارانه ها ویروس کرونا تنظیم بازار کالاهای اساسی آمار کرونا خراسان رضوی مشهد ایلام گرد و خاک شهرستان بشاگرد دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: کار واکسیناسیون دام‌های سبک با مشارکت ۵۰ گروه دامپزشکی انجام می‌شود.
یارویسی افزود: بیماری آبله یکی از بیماری‌های مهم در بین دام‌های بین بیماری‌های دامی است  و در صورت بروز و شیوع منجر به خسارت‌های سنگین در دام‌های سبک به ویژه نابالغ می‌شود و تلفات زیادی را به بار می‌آورد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: اجرای عملیات مایه کوبی دام در استان کاملاً رایگان است.

دیگر خبرها

  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق