Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@13:04:57 GMT

رشد اقتصادی سومین اقتصاد جهان برای اولین بار کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۴۹۳۸

داده‌های منتشر شده به ترس از رکود تورمی دامن زد (ترکیبی از رشد ضعیف و تورم فزاینده)  زیرا سومین اقتصاد بزرگ جهان با نرخ سالانه ۱.۰ درصد در ژانویه تا مارس نسبت به سه ماهه قبل منقبض شد.

احتمال تبدیل شدن هند به سومین اقتصاد بزرگ جهان

ارقام تولید ناخالص داخلی (GDP) انقباض آهسته‌تری نسبت به ۱.۸ درصد مورد انتظار اقتصاددانان را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده‌های دفتر کابینه نشان داد که در مقابل پیش‌بینی بازار برای کاهش ۰.۴ درصدی، این رقم به کاهش ۰.۲ درصدی تولید ناخالص داخلی سه ماهه تبدیل شد.

این داده‌ها ممکن است فومیو کیشیدا، نخست وزیر را تحت فشار بگذارد تا با انتخابات مجلس نمایندگان در ۱۰ جولای و پس از جمع‌آوری ۲.۷ تریلیون ین (۲۰.۸۶ میلیارد دلار) در بودجه اضافی محرک‌های بیشتری ارائه کند.

هیروشی شیرایشی، اقتصاددان ارشد ژاپنی گفت: «اقتصاد در سه ماهه آینده به رشد بازخواهد گشت اما بهبود چشمگیری نخواهد داشت و با نزدیک شدن به انتخابات، احتمال هزینه‌های بیشتر باز خواهد شد.»

چینی‌ها توانایی مدیریت دومین اقتصاد بزرگ جهان را دارند؟

وی افزود: قرنطینه در چین و افزایش نرخ بهره آمریکا همچنین بحران اوکراین می‌تواند بر تقاضای خارجی تاثیر بگذارد. کاهش درآمد واقعی خانوارها و شرکت‌ها به دلیل بدتر شدن شرایط تجارت ممکن است بهبود تقاضای داخلی را با مشکل مواجه کند.

داده‌ها نشان داد مصرف خصوصی که بیش از نیمی از اقتصاد را تشکیل می‌دهد، در مقابل کاهش ۰.۵ درصدی مورد انتظار اقتصاددانان، اندکی کاهش یافت.

بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که اقتصاد ژاپن در سه ماهه‌های آینده به کمک کاهش محدودیت‌های ویروس کرونا بهبود یابد.

کازوما مائدا، تحلیلگر بارکلیز گفت: «محدودیت‌های عرضه می‌تواند همچنان بر فعالیت‌های تولید و صادرات تاثیر بگذارد اما ما انتظار داریم با بهبود مصرف خدمات، به رشد مثبت تولید ناخالص داخلی بازگردیم.»

جزوِ ۱۸ اقتصاد بزرگ جهان هستیم

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رشد اقتصادی ژاپن اقتصاد بزرگ جهان سه ماهه داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ

جعفر قادری، عضو هیات رئیسه کمیسیون جهش و رونق تولید در مورد اینکه اقتصاد دانش بنیان مهمترین مسیر تداوم مشارکت مردم در جهش تولید است، گفت: مزیت شرکت های دانش بنیان این است که متکی بر سرمایه فیزیکی نیستند و متکی به سرمایه انسانی هستند و نیروهای صاحب سرمایه و نیروهای  تحصیل کرده و قشرهای متخصص ما هستند و برای اینکه از اینها استفاده کنیم باید آنها را در فعالیت های اقتصادی مشارکت دهیم و از ظرفیت شان بخوبی استفاده کنیم. هرچه وسیع تر باشد مشارکت در رونق و جهش تولید نیز بیشتر می شود.

وی اظهار کرد: اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان چند مزیت دارد یکی اینکه نیاز ما به کشورهای پیشرفته را کم می کند و زوده بازده هستند و نیاز به سرمایه کمتر دارند.

قادری بیان کرد: توجه به شرکت های دانش بنیان و مشارکت آنها در تولید با عدالت اجتماعی سازگار تر است.  قشرهایی که صاحب دانش فنی هستند در گروه های مختلف جامعه حضور دارند و خود همین رقابتی برای مزیت رقابتی ایجاد می کند و مزیت نسبی دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  این دانش بنیان ها برای ما مزیت رقابتی را زیاد می کنند، زنجیره ارزش را تکمیل می کنند و از جنبه های مختلفی توجه به دانش بنیان ها می تواند گره گشا باشد.

وی در پایان گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان و حضور موثر آن ها در صنعت برای ما مزیت مهم تکنولوژیک و همچنین افزایش رقابت پذیری صنعتی فراهم خواهد کرد. بهترین مسیر برای توسعه زنجیره ارزش صنایع ورود بخش مردمی اقتصاد دانش بنیان و شرکت های توانمند این حوزه در جهت تحقیق و در نهایت توسعه فناوری و تجهیزات در جهت تکمیل زنجیره ارزش است تا شاهد جهش تولید از محل حضور دانش بنیان ها در صنعت باشیم

دیگر خبرها

  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • قلک پورشه خالی شد