Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شاهین مصطفی‌یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و رییس طرف آذربایجانی کمیسیون مشترک همکاری‌ های اقتصادی این کشور با جمهوری اسلامی ایران که به منظور پیگیری توافقات کمیسون مشترک و پروژه‌های اقتصادی مشترک در حوزه‌های مختلف خصوصا در زمینه حمل و نقل و انرژی به تهران سفر کرده، عصر امروز(چهارشنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه دیدار و  درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور به  گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان در این دیدار، تبادل هیات‌ها میان دو کشور و حضور همزمان نایب رییس مجلس شورای اسلامی در باکو و شاهین مصطفی یف در تهران را بیانگر عزم دو کشور برای ارتقای همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف ارزیابی کرد و با توجه به خواست روسای جمهور دو کشور در زمینه تعمیق همکاری‌ها، بر ضرورت تلاش هرچه بیشتر برای شتاب‌دهی به توسعه مناسبات تاکید کرد.  

وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی از رشد تبادلات تجاری دو کشور در هشت ماه گذشته و همچنین اجرایی شدن سواپ گاز ترکمنستان به جمهوری آذربایجان توسط جمهوری اسلامی ایران، بخش های انرژی و حمل و نقل را دو ستون اصلی برای ارتقای فزاینده همکاریهای اقتصادی دو کشور ارزیابی کرد و بهره گیری از ظرفیت های بالاتر موجود برای همکاری‌ها در بخشهای مختلف فیمابین را مورد تاکید قرار داد.

لزوم تسهیل تردد اتباع دو کشور با توجه به مدیریت و مهار نسبی کرونا، تبادلات مالی فیمابین و همکاری های استان های مرزی از دیگر نکات مورد اشاره از سوی دکتر امیر عبداللهیان در این دیدار بود.

شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز دیدار روسای جمهور اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در حاشیه نشست سران اکو در عشق آباد را نقطه عطفی برای آغاز مرحله جدیدی از روابط دو کشور دانست و بر نقش و اراده سیاسی مقامات عالیه دو کشور در توسعه همکاری ها تاکید کرد.

وی همچنین  آخرین تحولات مرتبط با اجرای توافقات کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و پروژه های اقتصادی فیمابین در زمینه های انرژی و حمل و نقل را تشریح کرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران ترکمنستان حسین امیر عبد اللهیان جمهوری آذربایجان باکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران ترکمنستان مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران ترکمنستان جمهوری آذربایجان باکو جمهوری آذربایجان اسلامی ایران همکاری ها حمل و نقل دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفت وگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین هم در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین‌الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • رئیسی پس از بازگشت به تهران: این سفر پیام مهمی داشت
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است