Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه در دیدار معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، با ابراز خرسندی از رشد تبادلات تجاری دو کشور و همچنین اجرای سواپ گاز ترکمنستان به جمهوری آذربایجان، بخش های انرژی و حمل و نقل را دو ستون اصلی برای ارتقای فزاینده همکاریهای اقتصادی تهران و باکو ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، شاهین مصطفی‌یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و رییس طرف آذربایجانی کمیسیون مشترک همکاری‌ های اقتصادی این کشور با جمهوری اسلامی ایران که به منظور پیگیری توافقات کمیسون مشترک و پروژه‌های اقتصادی مشترک در حوزه‌های مختلف خصوصا در زمینه حمل و نقل و انرژی به تهران سفر کرده، عصر امروز(چهارشنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه دیدار و  درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور به  گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان در این دیدار، تبادل هیات‌ها میان دو کشور و حضور همزمان نایب رییس مجلس شورای اسلامی در باکو و شاهین مصطفی یف در تهران را بیانگر عزم دو کشور برای ارتقای همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف ارزیابی کرد و با توجه به خواست روسای جمهور دو کشور در زمینه تعمیق همکاری‌ها، بر ضرورت تلاش هرچه بیشتر برای شتاب‌دهی به توسعه مناسبات تاکید کرد.  

وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی از رشد تبادلات تجاری دو کشور در هشت ماه گذشته و همچنین اجرایی شدن سواپ گاز ترکمنستان به جمهوری آذربایجان توسط جمهوری اسلامی ایران، بخش های انرژی و حمل و نقل را دو ستون اصلی برای ارتقای فزاینده همکاریهای اقتصادی دو کشور ارزیابی کرد و بهره گیری از ظرفیت های بالاتر موجود برای همکاری‌ها در بخشهای مختلف فیمابین را مورد تاکید قرار داد.

لزوم تسهیل تردد اتباع دو کشور با توجه به مدیریت و مهار نسبی کرونا، تبادلات مالی فیمابین و همکاری های استان های مرزی از دیگر نکات مورد اشاره از سوی دکتر امیر عبداللهیان در این دیدار بود.

شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز دیدار روسای جمهور اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در حاشیه نشست سران اکو در عشق آباد را نقطه عطفی برای آغاز مرحله جدیدی از روابط دو کشور دانست و بر نقش و اراده سیاسی مقامات عالیه دو کشور در توسعه همکاری ها تاکید کرد.

وی همچنین  آخرین تحولات مرتبط با اجرای توافقات کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و پروژه های اقتصادی فیمابین در زمینه های انرژی و حمل و نقل را تشریح کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران باکو جمهوری آذربایجان انرژی و حمل و نقل همکاری ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان

آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال تصمیم دولت ارمنستان به واگذاری چهار روستا به جمهوری آذربایجان، رسانه‌ها روز پنجشنبه از ناآرامی‌ها در پایتخت این کشور خبر دادند.

 به گزارش منابع خبری، خیابان «چارنتس» در شهر ایروان، پایتخت ارمنستان بسته است. استادان دانشگاه دولتی ایروان به تظاهرات اعتراضی علیه تسلیم روستا‌های ارامنستان در «تاووش» پیوستند. پلیس تاکنون ۱۷ معترض را بازداشت کرده است.

این جاده به طور متناوب توسط معترضان بسته شده و توسط پلیس بازگشایی شده است.

منابع خبری از ادامه اعتراضات متعدد در سراسر ارمنستان در اعتراض واگذاری این با باکو خبر داده‌اند. 

بر اساس این گزارش، در مقابل ساختمان نخست وزیری ارمنستان در ایروان تظاهراتی جریان دارد.

پیش از این نیز دولت ارمنستان از قصد خود برای بازگرداندن این روستا‌ها خبر داده بود؛ در تاریخ ۲۹ اسفند سال گذشته نیز «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در دیدار با اهالی روستا‌های مرزی منطقه تاووش اعلام کرد که قرار است ۴ روستای مرزی از این منطقه را به باکو واگذار کند.

پاشینیان به اهالی ارمنی این روستا‌ها گفته بود که اگر ایروان این کار را نکند، به معنای آغاز جنگ دیگر است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد