Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی جنبش انصارالله چهارشنبه شب در توییتی تاکید کرد که ائتلاف سعودی به مفاد آتش‌بس یمن پایبند نبوده است.

به گزارش ایران اکونومیست از المسیره، «محمد عبدالسلام» در این توییت نوشت: در مفاد آتش‌بس بر دو پرواز در هفته به ۲ مقصد مشخص یعنی عمان و قاهره تأکید شده است که کشورهای متجاوز به آن پایبند نبوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کشورها یک ماه و نیم از زمان آتش‌بس را هدر داده‌اند بدون اینکه پروازی از فرودگاه بین‌المللی صنعاء و بالعکس انجام شود.

محمد عبدالسلام در ادامه تأکید کرد که ائتلاف سعودی می‌بایست مجوز پروازهای مقررشده را صادر و از زمان باقی‌مانده برای جبران آنچه از دست رفته است، استفاده کند.

پیش تر نیز شورای عالی سیاسی یمن در نشستی به ریاست مهدی المشاط اعلام کرده بود که تمدید آتش‌بس در گرو ارزیابی مرحله فعلی است.

شورای عالی سیاسی یمن در این نشست خواسته بود که میزان پایبندی ائتلاف متجاوز به مفاد آتش بس فعلی که دوم ژوئن (۱۲ خرداد) به پایان می‌رسد و مواردی که در این آتش بس برای کاهش دردها و رنج‌های مردم یمن آمده مانند گشایش راه‌های مواصلاتی در استان تعز و سایر استان‌ها در نظر گرفته شود.

«هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن هم پیش تر در سخنانی بدون اشاره به تداوم سلسله تجاوزات متجاوزان سعودی علیه یمن مدعی تلاش برای تمدید آتش بس شده بود.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: محمد عبدالسلام ، جنبش انصارالله

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: محمد عبدالسلام جنبش انصارالله مفاد آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد

دیوان پادشاهی سعودی امروز (چهارشنبه) از انتقال «سلمان بن عبدالعزیز» به بیمارستان خبر داد.

به گزارش مشرق، دیوان پاشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برای انجام آزمایش‌های معمول به بیمارستان ملک فیصل منتقل شد.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

پادشاه عربستان پیش از این نیز چند بار به بیمارستان منتقل شده بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • «نون خ» پایبند به آداب ایرانی
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است