Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@17:54:33 GMT

تیراندازی در نزدیکی دانشگاه آمریکایی؛ ۵ نفر زخمی شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۵۷۶۵

تیراندازی در نزدیکی دانشگاه آمریکایی؛ ۵ نفر زخمی شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای امنیتی آمریکا اعلام کردند که شب گذشته (چهارشنبه) به وقت محلی در یک حادثه تیراندازی در نزدیکی دانشگاه «تمپل» واقع در شمال «فیلادلفیا» دست‌کم پنج نفر زخمی شدند.

شبکه «ای بی سی» در این خصوص گزارش کرد، حدود قبل از ساعت ۲۰:۰۰ چهارشنبه به وقت محلی (۰۴:۳۰ پنجشنبه به وقت تهران) در بلوک ۱۵۰۰ خیابان «بوویر شمالی» گزارش وقوع یک تیراندازی به نیروهای پلیس محلی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قربانیان زخمی اینحادثه شامل سه زن و دو مرد بودند و پلیس اعلام کرده است که یک مرد ۲۸ ساله، ۱۴ بار مورد اصابت گلوله قرار گرفته است و هم‌اکنون در وضعیت بسیار وخیم در یک بیمارستان محلی بستری شده است.

طبق گزارش رسانه‌های محلی، یک زن ۲۰ ساله آمریکایی پس از آن که هفت مرتبه مورد اصابت گلوله قرار گرفت، در لیست بیماران با وضعیت بسیار وخیم قرار گرفته است و یک مرد ۵۹ ساله نیز یک مرتبه از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته است و وضعیت وی نیز وخیم اعلام شده است و دو قربانی باقیمانده زخمی نیز یک زن ۲۱ ساله و یک زن ۱۹ ساله بودند که وضعیت هر دو باثبات است.

شبکه ای بی سی همچنین گزارش کرده است که نیروهای پلیس دو فرد را در ارتباط با این حادثه تیراندازی بازداشت کرده‌اند و سخنگوی دانشگاه تمپل گفته است که به نظر نمی‌رسد که دانشجویانی از این دانشگاه در بین قربانیان بوده باشند. هنوز مشخص نیست که دلیل این تیراندازی چه بوده است.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود و تعدادی نیز در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در آمریکا به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره آمریکا حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح نشده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تیراندازی فیلادلفیا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اعتراضات ضداسرائیلی دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین و مردم غزه در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا همچنان ادامه دارد.

اعتراضات دانشگاهیان آمریکایی در حمایت از غزه در حالی ادامه دارد که بازداشت‌ها نیز ادامه دارد، از جمله گزارش شده در دانشگاه کارولینای شمالی، ۳۶ معترضی که در محوطه دانشگاه تحصن کرده بودند، دستگیر شدند.

واشنگتن پست هم گزارش داده است که دانشگاه براون در حال بررسی خروج سرمایه گذاری از اسرائیل در سال جاری است.

وبگاه آکسیوس هم در گزارشی اعلام کرد که مجلس نمایندگان از روسای دانشگاه‌های ییل، میشیگان و کالیفرنیا می‌خواهد در مورد تظاهرات طرفداران فلسطین شهادت بدهند.

اعتراضات در دانشگاه کالیفرنیا هم همچنان ادامه دارد و مسئولان این دانشگاه برای معترضان دانشجو خط و نشان کشیده و هشدار داده‌اند: اگر دانشجویان در کلاس‌هایشان اختلال ایجاد کنند، اقدامات انضباطی شدیدی از جمله اخراج یا تعلیق درباره آن‌ها انجام خواهیم داد.

دانشگاه کالیفرنیا همچنین افزوده است که پرسنل خود برای اجرای قانون در محوطه دانشگاه را بیشتر کرده است.

دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا هم اعلام کردند: ما خواهان عدم ورود نیروهای پلیس به محوطه دانشگاه هستیم، چون مذاکرات با مدیریت دانشگاه شکست خورد و مدیریت دانشگاه با حسن نیت با ما مذاکره نکرد.

به گفته دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا، این دانشگاه نقش خود را در ارائه خدمات آموزشی تضعیف کرده است.

همچنین یک زن معترض در دانشگاه کلمبیا اعلام کرد: این همبستگی با فلسطین به مدت ۱۲ روز یک تظاهرات مسالمت آمیز بوده و شرکت کنندگان در معرض خطر اخراج و دستگیری قرار دارند.

خیزش دانشگاه‌های سراسر آمریکا در حمایت از مقاومت فلسطین و مخالفت با لشکرکشی رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح سبب شده است تا بار دیگر این سوال در محافل علمی و رسانه‌ها مطرح شود که چرا نسل جوان یا به عبارت دقیق‌تر «نسل z» برخلاف پدران خود حامی فلسطین بوده و هیچگونه همدلی با اشغالگران قدس ندارد؟ افراد یا نهادهای نزدیک به لابی‌های اسرائیل یا همسو با سیاست‌های کاخ سفید سعی دارند تا این تجمعات دانشجویی- خیابانی را ناشی از فریب و انحراف نسل جدید دانسته و خواهان برخورد نیروهای امنیتی با حامیان مقاومت شوند.

جامعه‌شناسان آمریکایی شکاف کنونی میان نسل جدید و قدیم آمریکایی‌ها در حمایت از اسرائیل را ناشی از پیامدهای جنگ عراق- افغانستان، افزایش نفوذ جنبش سیاه پوستان، سیاست‌های افراطی رژیم صهیونیستی، تغییرات جمعیتی و انتشار تصاویر غیرنظامیان فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی می‌دانند. در ادامه این یادداشت سعی خواهیم کرد تا با توجه به آخرین تحولات جاری در دانشگاه‌های آمریکا به بررسی گرایش‌های ضداسرائیلی نسل جوان در آمریکا بپردازیم.

امروز یکی از مهم‌ترین جلوه‌های همبستگی نسل جدید آمریکایی‌ها با مردم فلسطین، سلسله تظاهرات و اعتصابات دانشجویی در قلب ایالات متحده است. دانشجویان دانشگاه‌های کلمبیا، براون، امرسون، هاروارد، جرج واشنگتن، نیویورک، فلوریدا، اموری، اوهایو، رایس، ماساچوست، میشگیان، ییل، تگزاس و … همصدا با سایر جامعه آمریکا خواستار توقف نسل کشی در غزه و خودداری رژیم صهیونیستی از لشکرکشی به رفح هستند. در میان افراد شرکت کننده در این تجمعات علاوه بر مسلمانان، عرب- آمریکایی‌ها، سیاه پوستان؛ نسل جوان و سفیدپوست آمریکا نیز دیده می‌شود که بر خلاف پدران خود حقیقت را بدون واسطه دنبال کرده و مخالف آپارتاید حاکم در فلسطین اشغالی هستند.

کد خبر 6093679

دیگر خبرها

  • (ویدیو) تصادف هولناک مترو با اتوبوس؛ بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • تصادف قطار مترو با اتوبوس در لس‌آنجلس؛ بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • دو کشته و زخمی در سانحه رانندگی محور زرند به رفسنجان
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی