Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان بسیج با اشاره به آغاز آبرسانی به ۷۲۰۰ روستا در سطح کشور برای تأمین آب شرب توسط بسیج سازندگی گفت: ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد نیز آغاز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی شامگاه چهارشنبه در رزمایش جهادگران فاطمی استان اصفهان با اشاره به تأسیس بسیج سازندگی به دستور مقام معظم رهبری در سال 78‌ اظهار داشت: بسیج سازندگی در فضایی تاسیس شد که مردم از ادغام جهاد سازندگی در یک وزارتخانه و محروم شدن ‌از خدمات جهاد سازندگی بسیار اندوهگین بودند، ولی بسیج سازندگی با نخستین گروه‌های جهادی بسیج با عنوان اردوهای هجرت شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خدمتگزاری به مردم از جمله مهم‌ترین نرم‌افزارهای نظام و نرم‌افزارهای بومی انقلاب اسلامی ایران است، افزود: در فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و منظومه فکری امامان انقلاب اسلامی به ویژه مقام معظم رهبری، جهاد سازندگی جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد.

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه جهادسازندگی یکی از مهم‌ترین میراث‌های امام (ره) است و ما امروز امانتدار بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی بسیج ملت ایران در سپاه پاسداران و سازمان بسیج هستیم، تصریح کرد: مطالبات برحق جهادگران باید سرلوحه کار ما باشد و تردیدی در پاسخ گفتن به این مطالبات در مجموعه سپاه و بسیج وجود ندارد.

وی با اشاره به انتخابات 1400 و روی کار آمدن دولت مردمی از سوی مردم، خاطرنشان کرد: برنامه‌های بسیج سازندگی پس از حماسه بزرگی که ملت ایران در انتخابات 28 خرداد1400 رقم زد شتاب روزافزونی به خود گرفت و افق جدیدی در مقابل بسیج سازندگی گشوده شد و بنا داریم با هم‌افزایی روزافزون قوای سه‌گانه به ویژه دولت مردمی، در تمام مسائل عمده و اساسی کشور ورود کرده و برای حل آن مسائل با توجه به اولویت‌های مردم در مناطق مختلف برای رفع آن با نقش آفرینی گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی و آتش به اختیار، وارد عرصه شده و مشکلات را رفع کنیم.

سردار سلیمانی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: تحقق همه جنبه‌های مردم سالاری اسلامی، تشکیل جامعه اسلامی و ورود به تمدن نوین اسلامی در سه مرحله از مراحل تکاملی انقلاب اسلامی باقی ماند و به گام دوم منتقل شد و تحقق دولت اسلامی در اولویت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین: تحقق «محله‌های اسلامی» مقدمه تشکیل دولت اسلامی استنماینده ولی‌فقیه در بسیج مستضعفین: ایران اسلامی مهد برائت از کفر و ظلم و ستم استرئیس سازمان بسیج مستضعفین: گفتمان رساندن بشریت به کمالات انسانی فقط در اختیار اسلام ناب است

وی با بیان اینکه تحقق دولت اسلامی به معنای تحقق آرمان‌های امام(ره) در ساختن ایران اسلامی است، گفت: تحقق دولت اسلامی منوط به تحقق تدابیر مقام معظم رهبری در تکمیل الگوی مردم سالاری علوی و جمهوری اسلامی است و ما نمی‌توانیم مسائل مردم را حل نشده باقی گذاشته و از دولت اسلامی سخن گوییم چراکه باید در عرصه‌های حل مسئله ورود کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به آغاز آبرسانی به 7200 روستا در سطح کشور برای تأمین آب شرب توسط بسیج سازندگی، خاطرنشان کرد: با همکاری و مساعدت دستگاه‌های مسئول طرح استفاده بهینه از آب‌های قنوات و جویباره‌ها نیز با عنوان طرح "از آبخیز تا جالیز" در حال نهایی شدن است؛ از طرفی دیگر احداث جاده‌های روستایی به طور گسترده در حال شرف آغاز و ساخت 400 هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد نیز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در بحث ساخت نیروگاه‌های خورشیدی تأمین اعتبار و تقسیم استان‌ها و شهرستان‌ها در  انجام شده است،اظهار داشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید که از خواسته‌های ویژه مقام معظم رهبری است طرح همگام با کشاورزان را برای پرکردن خلا عملکردی و خودکفایی کشور و تمرکز بر روی 21 محصول مزیت‌دار کشاورزی اجرا کردیم.

سردار سلیمانی با اشاره به خدمات بسیج سازندگی در دوران سخت کرونا،گفت: مجاهدت بسیجیان و گروه‌های جهادی در مقابله با ویروس کرونا ستودنی بود و علاوه بر مقام معظم رهبری که بارها رضایت خود از تلاش و مجاهدت بسیجیان در این زمینه را اعلام کردند مسئولین وزارت بهداشت و کادر درمان نیز همواره این فعالیت‌ها را تحسین می‌کنند.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی به سرعت باید وارد مرحله پیشرفت و آبادانی و رفع مشکلات به جای‌مانده ناشی از نفوذ دشمن در دستگاه‌های کشور شویم،ادامه داد: متاسفانه طی چند سال اخیر نسخه‌های بانک جهانی در ایران پیاده و فاصله بین فقیر و غنی افزایش پیدا کرد در صورتیکه اگر به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «نباید برای توسعه محرومین را زیر چرخ‌های خود کرد» توجه می‌شد امروز با این وضعیت مواجه نبودیم ولی متاسفانه در آن زمان سخنگوی دولت وقت گفت« نسخه توسعه‌ای که به دنبال پیاده‌سازی آن هستیم لاجرم تعدادی از مردم را در زیر چرخ‌های خود له می‌کند و این اجتناب‌ناپذیر است».

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در  آن زمان مسئولان وقت اعلام کردند باید تبعیض‌ها را متحمل شویم، گفت: همین امر و تفکرات باعث شد امروز شاهد مواجه شدن با انبوهی از مشکلات هستیم؛به عبارتی دیگر بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از فشارهای دشمن و بخشی از آن ناشی از اقتصاد لیبرالی و اقتصاد به اصطلاح آزاد است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های غلط محرومیت و نابسامانی اقتصادی تولید می‌کند، تصریح کرد: ایجاد محرومیت و نابسامانی اقتصادی نیز ما را از عمل به فرهنگ امام (ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری برای ساخت ایرانی قوی، تحقق عدالت و  پیشرفت و آبادانی کشور دور کردند و متاسفانه طی سالیان اخیر تمرکز بر تولید جای خود را به سیاست‌های پولی که خود عامل ایجاد تورم هست داد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران در سال‌های گذشته توانستند دشمن را در جنگ اقتصادی با راهبرد مقاومت فعال شکست دهند و اکنون فرصت پرداخت این مسئله در سایه فرهنگ ایثار و جهاد برای پیشرفت آبادانی و تحقق عدالت است و ما برای تجهیز گروه‌های جهادی، بسیج سازندگی برنامه خواهیم داشت.

انتهای پیام/174/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان بسیج مستضعفین مقام معظم رهبری گروه های جهادی انقلاب اسلامی بسیج سازندگی دولت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز (۶ اردیبهشت) در حاشیه بازدید رئیس‌جمهور از محلات شهر تهران، گفت: خط راه آهن در (منطقه ۱۷ شهری تهران) طی سال‌های اخیر به دلیل ایجاد آسایش و امنیت از روی زمین به زیر زمین منتقل شده است، البته پس‌از این عملیات چندین موضوع از جمله ایمنی تونل احداث شده، تهویه مناسب تونل، روشنایی کافی تونل و همچنین امکان تخلیه سریع مسافران هنگام بحران نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: طی توافق شرکت راه آهن با شهرداری تهران بنا شد تا زمین‌های روی تونل ریلی زیرزمینی برای رفاه حال مردم واگذار شود. همچنین در این توافق شهرداری تهران، مکلف به مناسب سازی، ایجاد فضای سبز و احداث پیاده رو شد که هم اکنون بخشی از فضای سبز و پیاده روها برای رفاه حال مردم منطقه ایجاد و بخشی از کار باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون اختلاف نظرهایی در خصوص زمین‌های روی این تونل ریلی زیرزمینی وجود دارد، تصریح کرد: در خصوص حریم‌های مسیر راه آهن باید تصمیم گیری و در حریم ۱۷ متری، ایمنی الزامی است. همچنین ایمنی در حریم ۳۰ متری برخی مناطق نیاز است تا تسهیلگری‌هایی انجام شود.

بذرپاش ادامه داد: در صورت تصویب هیأت وزیران، محدوده ۳۰ متری از حریم ۱۷ متری ریلی که اکثراً نیز بافت فرسوده است امکان نوسازی را پیدا می‌کنند. این حریم‌ها با رعایت حقوقی که باید به دولت و راه آهن پرداخت شود آزادسازی می‌شوند و مجوز ساخت و ساز خواهند یافت.

نوسازی بافت فرسوده شهری سیاست اصلی دولت است

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده سیاست‌های اصلی دولت است، توضیح داد: ۱۳ هزار پلاک در منطقه ۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به عنوان پلاک فرسوده هستند و در صورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت و ساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود.

بذرپاش گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می‌شود که گشایش خوبی برای شهر تهران خواهد بود.

کد خبر 6088805 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان