Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری شاهد تحول در بخش‌های مختلف کشاورزی استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ رضا افلاطونی روز پنجشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قزوین در حوزه بخش کشاورزی اظهارداشت:  مصوبات سفر رییس جمهور دستاوردهای زیادی داشته و با یک برنامه عملیاتی می‌توان به شکل واقعی حوزه کشاورزی استان را متحول کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اجرای این مصوبات بزرگترین خدمت به دشت قزوین است و می‌تواند میزان بهره‌وری و سود اقتصادی را در بخش کشاورزی افزایش دهد. 

افلاطونی در خصوص ایجاد شهرک گیاهان دارویی نیز گفت: پیگیری احداث شهرک گیاهان دارویی که بتواند زمینه طبیعت گردی را در منطقه الموت فراهم کند در دستور کار قرار می گیرد زیرا باور داریم بخش الموت از گذشته در ردیف قطب‌های گردشگری قزوین محسوب می‌شده و در شرایط کنونی نیز می توانیم با تحقق این مهم به کشاورزی گردشگری کمک کنیم.  

وی بیان کرد: استفاده از تکنولوژی روز در نظارت و پایش اراضی کشاورزی ضروری است و در این راستا ارائه خدمات مکانیزه پایش اراضی کشاورزی در سال جاری کلید خورده و با همکاری اداره کل منابع طبیعی و مدیریت امور اراضی تلاش می کنیم رصد اراضی استان از روش سنتی خارج شود. 

افلاطونی یادآورشد: طرح های بسیار خوبی در بخش کشاورزی قزوین تدوین شده که با زمان بندی و نقشه دقیق عملیاتی طرح ریزی خواهد شد.

در این جلسه در خصوص اهمیت اجرای طرح های بیابان زدایی، پیگیری کاداستر اراضی کشاورزی، رفع تداخل اراضی، استفاده از پهپادها برای سم پاشی آفات در مناطق طارم سفلی، کمک‌های فنی و اعتباری باغات، بازسازی و نوسازی قنوات، پیگیری رفع موانع شهرک گلخانه‌ای نودهک در حوزه آب، برق و گاز و برنامه ریزی برای افزایش استخرهای ذخیره آب کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین کشاورزی استان بخش کشاورزی مصوبات سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، حسین معصوم‌زاده افزود: برابر پیگیری‌های مکرر قضایی که از سوی این اداره اراضی ملی مورد نظر که در بخش شاهرود از توابع شهرستان خلخال قرار دارد، رفع تصرف شد.
وی بیان کرد: اراضی تصرف شده درون محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ قرار داشت و با ایجاد فنس مورد تصرف قرار گرفته بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته، با حکم مقام قضایی آزادسازی شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال در ادامه از حامیان محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موضوع را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.
منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال که ۹۳ هزار هکتار مساحت دارد، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از جمله انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش و سایر گونه‌ها تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو