Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدشریف زارعی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری کاشان با بیان اینکه کاشان موفقیت خوبی در تخصیص بودجه‌های سفر سفر رییس جمهور خواهد داشت، افزود: این مقدار اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۳ عملیاتی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی این طرح‌ها بررسی، کارشناسی و به استانداری اصفهان ارجاع داده شده است، اظهار داشت: در سفر آینده رییس جمهور به استان اصفهان برای موضوع‌های دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه‌های دیگر، راه و شهرسازی، کشاورزی و آب و فاضلاب کاشان اعتبارهای قابل توجهی به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارعی ادامه داد: ۱۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل جاده کاشان - برزک مصوب شده و برای ساخت پل‌های قمصر و راوند و سایر جاده‌های شهرستان نیز اعتبارهای خوبی به تصویب رسیده است.

وی، انتقال انبار نفت به خارج از شهر را یکی از دغدغه‌های مردم کاشان بیان و اضافه کرد: هزینه این طرح افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که موافقت آن نیز انجام شده است.

سرپرست فرمانداری کاشان یادآور شد: افزون بر تصویب این بودجه‌ها برای کاشان، این شهرستان سهمی از بودجه‌های استانی در سفر رییس جمهور دارد که مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید برای جذب آن تلاش کنند. 

سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان ۲۲ اردیبهشت در یکصد و چهاردهمین نشست شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی استان گفت: شرایط سفر رییس جمهور به احتمال زیاد برای ۲ هفته آینده فراهم خواهد شد اما نمی‌توان در این زمینه قولی داد.

وظیفه دستگاه‌های اجرایی هم‌افزایی در حوزه اقتصادی است

نماینده ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل نیز گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه اصل اسلام ناب محمدی، ولایت فقیه و حضور مردم در صحنه توانسته مولفه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی را در کشور ساماندهی کند.

جواد نایینی اظهار داشت: به برکت خون شهیدان مردم ولایتمدار ایران از بخشی از این مولفه‌ها عبور کرده و دشمن نیز قادر به تخریب برخی از حوزه مانند نظامی، امنیتی و سیاسی نبوده است، چون توانمندی مقابله را نداشته است.

به گفته وی، هم اکنون دشمن در بخشی ازحوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و بعضا اجتماعی برای مردم مشکل ایجاد کرده است که هشیاری و هماهنگی حوزه‌های سیاسی، امنیتی و نظامی برای توجیه مردم جزو وظایف مدیران و مسوولان است.

وی، جراجی اقتصادی را جزو وظیفه‌های دولت‌های پیشین دانست و بیان کرد: دولت‌ها جرات انجام این جراحی را نداشتند و در هشت سالی که کشور در اختیارشان بود تمایل نداشتند مقداری جراحی اقتصادی انجام دهند و هشت سال کشور را معطل برجام بی‌خاصیت نگه داشتند.

نماینده ویژه رییس جملس شورای اسلامی در کاشان و آران و بیدگل گفت: جراحی اقتصادی که از سوی دولت انقلابی سیزدهم آغاز شده طبیعی است مشکلاتی را برای مردم بوجود آورد، جهان فهمیده که جمهوری اسلامی یک قدرت و توانمندی فرامنطقه‌ای دارد که این قدرت به لبنان و سوریه سرایت کرده و می‌تواند اراده‌اش را به بر جهان تحمیل کند و برای جهان حرف برای گفتن دارد  که حرف زدن نیازمند پشتوانه اقتصادی است.

نایینی، توجیه عمومی مردم را وظیفه تمامی مسوولان و مدیران دانست و اضافه کرد: هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در حوزه اقتصادی، هوشیاری لازم و نگاه رسالت محوری نه نگاه ماموریت محوری از دیگر وظیفه‌های مدیران دستگاه‌ها در شرایط کنونی جامعه است.

توسعه گردشگری روستایی برنامه مدیریت جدید میراث فرهنگی

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان نیز گفت: ازدیاد بناهای تاریخی، حرفه‌های بومی، حوزه‌های مردم‌شناسی، بقعه‌های متبرکه و منظره‌های طبیعی  کاشان حوزه گسترده‌ای را در بر می‌گیرد که میراث فرهنگی این شهرستان متولی آن است و به زعم مدیران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای برنامه‌ریزی کاشان به عنوان یک استان قلمداد می‌شود.

احمد دانایی‌نیا، توسعه گردشگری روستایی را از جمله برنامه‌های مدیریت جدید میراث فرهنگی کاشان بیان کرد و گفت: اگر خواهان حفظ میراث منطقه کاشان هستیم برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و اشتغال‌زایی باید برای توسعه زیرساخت‌های میراث روستایی البته هدفمند و به دور از شتاب گام برداریم.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از میراث روستایی در منطقه، کشور و حتی درح جهان ناشناخته است که در  راستا با هدف کشف توانمندی‌ها یک روز هفته را به بازدید از مناطق روستایی اختصاص داده‌ایم تا بر پایه یک نقشه و برنامه مدون زیر ساخت هر منطقه حرکت کنیم.

وی، توسعه گردشگری آیینی و مذهبی را  یادآور شد و گفت: منطقه کاشان در این زمنیه دارای توانمندی‌های بسیار زیادی است که باید برای جذب گردشگران خارجی پروازهای بین کاشان با عراق و سوریه برقرار شود.

سرپرست  اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از ورود نزدیک به ۲ میلیون نفر گردشگر در تعطیلات عیدفطر به کاشان خبر داد و گفت: این شهرستان دارای ۶۰ مرکز اقامتی بسیار مجهز است.

دانایی‌نیا خاطر نشان کرد: کاشان داری ۲ هزار و ۸۰۰ تخت استاندارد در قالب ۲۸۶ مجموعه مرکز اقامتی، بومگردی و تاسیسات گردشگری است.

تشکیل قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در فرمانداری، امضا تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ کاشان در راستای تحقق شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی، تشکیل شورای اداری در منطقه لتحر، شهرک ۲۲ بهمن و شهر مشکات از توابع کاشان از جمله مصوبه‌های دومین نشست شورای اداری این شهرستان کاشان در سال جاری بود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی فرمانداران جلسه شورای اداری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی فرمانداران جلسه شورای اداری مجلس شورای اسلامی فرمانداران جلسه شورای اداری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشان گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی شورای اداری رییس جمهور دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟