Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@05:11:37 GMT

عوامل بروز اختلالات باروری چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۶۷۱۰

عوامل بروز اختلالات باروری چیست؟

مدیر گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش سن را یکی از عوامل موثر در بروز مشکلات ناباروری عنوان کرد و گفت: در شرایط حال حاضر که سن ازدواج در جامعه افزایش یافته است، بروز مشکلات و اختلالات باروری در زوجین نیز رشد یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر نفیسه ثقفی با بیان اینکه زوجین در سال های ابتدای زندگی باید نسبت به فرزند آوری اقدام و این امر مهم را به تاخیر نیاندازند خاطر نشان کرد: اقدام برای فرزند آوری در ابتدای زندگی مشترک، زمینه را برای داشتن زمان برای فرزندهای بعدی نیز فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تصدیق این نکته که اختلاف سنی بسیار بالای فرزند اول با دوم باعث کاهش تفاهم و درک همدیگر  در محیط زندگی خواهد شد، تاکید کرد: اگر به هر دلیلی والدین بعد از فرزند اول چند سالی صاحب فرزند نشدند نباید با اتکا به اختلاف سنی زیاد  فرزندان از فرزند آوری سرباز زنند.

مدیر گروه زنان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب  که متاسفانه در جامعه تحصیلکرده شاهد عدم تمایل به فرزند آوری و گاهی تک فرزندی هستیم یاد آور شد، تک فرزندی پدیده مطلوبی نیست و همیشه فرزند دوم پشتیبان عاطفی فرزند اول خواهد بود.

دکتر ثقفی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ناباروری با استفاده از روش های درمانی، رفع می شود گفـت: خوشبختانه در حال حاضر تکنیک های مدرنی در زمینه باردار شدن زوج های نابارور وجود دارد که همه زوجین می توانند از این خدمات تخصصی و فوق تخصصی بهره مند شوند.

وی گفت: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیزبا بهره گیری از دانش و مهارت متخصصین و همچنین  تجهیزات مدرن درمان ناباروری، قادریم خدمات قابل توجهی را به زوجین نابارور ارائه نمائیم.

انتهای پیام/

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اختلالات باروری دانشگاه علوم پزشکی مشهد فرزند آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم

 بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم،با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، مرکز غیر مجاز مداخله گر در امور طب سنتی شناسایی و تمامی فعالیت‌های آن تعطیل شد.

 این مرکز نسبت به ارائه دارو‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی و غیر اصولی در امر درمان مداخله می‌کرد.

 همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران