Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا در پیام «محمدمهدی طهرانچی» که امروز، پنج‌شنبه در این رویداد علمی قرائت شد، اضافه کرد: چندی پیش  رهبر انقلاب اسلامی نیز در خصوص  مدیریت فضای مجازی فرمودند که «فضای مجازی را باید مدیریت کرد؛ مردم باید از این امکان استفاده کنند؛ فضای مجازی بلاشک برای مردم وسیله آزادی است و خیلی هم خوب است اما نباید این وسیله را در اختیار دشمن گذاشت که بتواند علیه کشور و ملت توطئه کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: ضرورت و اهمیت صیانت از فضای سایبری کشور در مقابل انواع تهدیدها و تهاجم‌های سایبری و به ویژه جنگ سایبری بر کسی پوشیده نیست زیرا امروزه حمله‌های پیشرفته‌ی سایبری، خطرهای جدی را برای اقتصاد و امنیت ملی کشورها پدید آورده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در این میان جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان یک کشور مقتدر، در معرض انواع تهدیدهای فراوان قرار دارد لذا در جهت تامین امنیت ملی، پرداختن به شناسایی تهدیدها و مقابله با آنها جزو اولویت‌های ضروری و اساسی مراکز علمی محسوب می‌شود.

«طهرانچی» در ادامه این پیام نوشت: همزمان با آغاز رویداد ملی گام دوم در خرداد ماه 1401که سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری بعد از برگزاری دو دوره موفق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در حال برگزاری هست، گام مثبتی در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و نظام موضوعات برنامه علمی (پایش آزاد) و رسالت‌های دانشگاه در توجه به مسایل روز جامعه در این زمینه برداشته می‌شود. 

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که «با نگاه علمی و  دانشگاهی و با توجه به اهداف و رسالت‌های تعیین شده نسبت به عملی نمودن نتایج حاصل از این کنفرانس، گام مثبتی برداشته شود.

در بخسش دیگری از این پیام آمده است: توسعه  روزافزون و شگفت‌انگیز فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی و فضای مجازی باعث تغییر و دگرگونی در همه ابعاد زندگی بشر شده  است؛ به‌گونه‌ای که هر روزه شاهد وقوع هزاران رخداد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره در فضای نامتناهی سایبری هستیم. 

وی ادامه داد: به دلیل وجود ویژگی‌های فوق‌العاده مهم فضای سایبری، نگرش دولت‌ها و حکومت‌ها برای بهره‌مندی از این فضا جهت راهبرد اهداف خود، روز به روز  توسعه یافته است و در این میان وجود تهدیدهای نوظهوری چون جنگ سایبری، تروریسم سایبری و جاسوسی سایبری، می‌تواند مانع اجرایی شدن اهداف مورد نظر  برای بهره‌مندی از مزایای بی‌شمار  فضای سایبری شود که پدافند سایبری می‌تواند بهترین روش مقابله با این تهدیدات محسوب شود. 

به گزارش ایرنا سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری طی روز جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در حال برگزاری است. 

به گفته «بابک پورقهرمانی» دبیر علمی سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری، 292 مقاله به دبیرخانه این رویداد علمی ارسال شده که 240 مقاله از آنها پذیرش شده است. 

دو کارگاه تخصصی «آشنایی با مقررات پدافند سایبری و حمله‌های سایبری» و همچنین «متاورس» طی روز جاری در این همایش با حضور سردار امیر مقدمی، قام مقام سازمان پدافند غیرعامل کشور و همچنین سخنرانی سردار جلالی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد. 

جنگ نرم، دفاع سایبری، امنیت سایبری، اصول پدافند سایبری، دیپلماسی پدافند سایبری، مقابله با حملات سایبری، پیشگیری و صیانت سایبری، نسل آینده تهدیدهای سایبری، شناسایی حمله‌های آینده سایبری، بومی‌سازی پدافند سایبری و پاسخ در قبال حمله‌های سایبری از محورهای این کنفرانس ملی است.

همچنین از دیگر محورهای این رویداد علمی می‌توان به «سرمایه اجتماعی ملی و پدافند سایبری»، «سرمایه اجتماعی بین‌المللی و پدافند سایبری»، «زیست‌بوم سایبری و نقش آن در پدافند سایبری»، «نقش سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی در قلمرو پدافند سایبری»، «نقد و بررسی قوانین و مقررات دخلی در حوزه پدافند سایبری»، «نقد و بررسی قواعد و مقررات بین‌المللی در حوزه پدافند سایبری»، «اولویت‌های برخورد در قبال تهدیدهای سایبری» و سایر موضوعات مرتبط اشاره کرد.

دو کنفرانس پیشین نیز طی سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۸ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه برگزار شده بود و برگزاری سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری با تاخیر به دلیل شرایط کرونایی و در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه کار قرار گرفته است.
 

برچسب‌ها پدافند غیر عامل دانشگاه آزاد اسلامی مراغه فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل دانشگاه آزاد اسلامی مراغه پدافند غیر عامل دانشگاه آزاد اسلامی مراغه فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز

 سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: همزمان با اجرای طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و به منظور آشنایی شهروندان و مسئولان با دستاوردها، پیشرفت‌ها، خدمات و مأموریت‌های متنوع پلیس فتا در حوزه امنیت فضای سایبری کشور و ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شهروندان، اقدام به ارائه میز خدمت و غرفه آموزشی به شهروندان کرده است.

او ادامه داد: کارشناسان این پلیس به بازدید کنندگان و شهروندان در زمینه آسیب‌ها و تهدیدات فضای سایبری مشاوره‌های تخصصی ارائه و مشکلات آنها را رفع کردند.

سرهنگ حسینی می گوید: دراین میز خدمت، هشدار‌های سایبری و اطلاع رسانی در خصوص تهدیدات فضای سایبری به منظور ارتقاء دانش شهروندان و بازیدکنندگان از طریق توزیع بروشور، بنر‌های آموزشی، کتابچه و سی دی‌های آموزشی در حوزه فضای مجازی اطلاع رسانی گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی