Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@05:32:27 GMT

تبلور حق‌بینی و ولایت‌پذیری فرزندان انقلاب در «سلام فرمانده»

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۶۷۶۹

تبلور حق‌بینی و ولایت‌پذیری فرزندان انقلاب در «سلام فرمانده»

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری فارس شیراز؛ سمیه انصاری‌فرد: ایستادنشان کنار هم با آن خلوص بی‌همتا، مصداق بنیان مرصوص است و گوشه‌ای از انسجام همدلانه را میان نسل جدید انقلاب به رخ می کشد.

کلیپ‌ها از اجراهای مختلف در سراسر نقاط منتشر می‌شود، در مدارس، اماکن عمومی یا اماکن تاریخی، در همایش‌ها و جشن‌ها، نوایی متحد و قاطع شنیده می‌شود: سلام فرمانده؛ سلام از این نسل غیورِ جامانده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

اگر در اجرای نخست، مضمون، محتوا و آراستگی به چشم می‌آمد، اما این روزها در فضای مجازی با اتفاق‌های خاص دیگری مواجه می‌شویم.

سلام فرمانده اشک‌ کودکان شش هفت ساله را جاری کرده است! در نگاه اول عجیب است که کودکی با این سن، بتواند با مضامین بلند این سرود ارتباط برقرار کند و دلش را سرمایه کند برای اتصال و ولایت‌پذیری.

اما واقعیت دارد و این اتفاق افتاده; چرا که دهه‌نودی‌ها، به اعتبارِ خلوص و پاکی‌شان فرا خوانده شدند و پاسخ این دعوت را چه زیبا دادند.

 

سلام فرمانده، یک اقدام فرهنگی شیک و تمیز است چرا که در مدتی کوتاه توانسته با عموم اقشار و افکار ارتباط برقرار کند، آن هم ارتباط حسی و دلی که از هر چیزی مستحکم‌تر است و شکسته شدنش به این راحتی، میسر نیست.

اجرای این سرود از مسجد مقدس جمکران آغاز شد و کم‌کم به تمام نقاط کشور تسری یافت. سلام فرمانده، تجسم واقعیِ عنوان قطب عالم امکان برای حضرت ولی عصر(عج) است.

فقط قطب عالم امکان به عنوان انسان کامل در عصر حاضر، می‌تواند این چنین ولوله‌ای به دل‌ها بیندازد و کوچک و بزرگ را همسان و هم‌تراز، کنار هم متحد کند.

تا هر روز جلوه بدیع و تازه‌ای از حال و هوای خاص این اجراها را به مخاطبان عرضه نماید و قدرت نفوذ بدخواهان را کم و کمتر کند.

سلام فرمانده در قالب واژه‌هایی که به شعر ختم شده و ریتمی که به سرود رسیده، همچنین اجرایی متحد و یکدست با حضور نمادین 313 کودک پاک و بی‌آلایش، نماینده‌ای است برای انتقال مفاهیم بلند انقلاب اسلامی و ایجاد آرمان‌شهر مهدوی.

این سرود که از ابراز عشق و ارادت به امام زمان(عج) آغاز می‌شود در ادامه به ولی فقیه جمهوری اسلامی می‌رسد و با ظرافتی خاص، نمادی از اتصال انقلاب اسلامی به قیام حضرت مهدی موعود را مجسم می‌کند.

و اوج سلام فرمانده که با درایت و صلابت ایجاد شده است، فراخوانی گسترده برای اتصال قلوب است، اتصال کودکان و نوجوانان معصوم به آرمان‌های انقلاب و سبک زندگی مهدوی.

سلام فرمانده، چراغ راه دانش‌آموزان در مسیر انقلاب است برای حفظ ایرانی مانا و مقتدر تا آینده‌ای که پیش رو است.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: سلام فرمانده آرمان های انقلاب مهدوی امام زمان فرزندان انقلاب سلام فرمانده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به معلمان و کارگران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، متن بیانیه به شرح زیر است:   بسمه تعالی   گرامیداشت روزمعلم و روزجهانی کار و کارگر پیشرفت، رشد و تعالی نشأت گرفته از پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی ومجاهدت برای تحقق آنهاست. در هر جامعه‌ای که از فرصت فکر، اندیشۀ معلم و استاد و بازوی هنرمند کارگران بهتر استفاده شود؛ توسعه و پیشرفت، رونقی مضاعف خواهد یافت. تاریخ گواه ماندگاری آثار علمی اندیشمندان وآثارعملی تلاشگران عرصه کار و تولید است و این دو قشر زمان‌شناس و آینده‌ساز، مجاهدانی دلسوز برای سعادت و نیک بختی بشر محسوب می‌شود. معلمین و کارگران ایران اسلامی، بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه بوده و با تبلور اراده در قالب تلاش، کوشش و مجاهدت به نماد عملی 'ما می‌توانیم' مبدل شده‌اند. حمایت از این دو قشر بسترساز تحقق شعار سال، موجب جهش تولید خواهد شد. روز جهانی کار و کارگر و روز معلم، ملازمت «علم و عمل» در تحقق آرمان‌های بلند و روز تبلور همبستگی سراسری و همدلی، مشارکت و اعتلای حیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت الله دکتر مرتضی مطهری، روز ۱۲ اردیبهشت را به تمامی کارگران سخت کوش و معلمان دلسوز تبریک و تهنیت می‌گوید.

دیگر خبرها

  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل تبلور شیطنت آمریکا در منطقه است
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • حمایت ۲۷.۵ میلیاردی ستاد اتصال‌پذیری از ۲۵ طرح فناورانه
  • تبریک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به معلمان و کارگران
  • اینترنت کوانتومی و توسعه فناوری دسترسی رادیویی باز؛ پروژه‌های پرچمدار ستاد اتصال‌پذیری
  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط کودکان پیش دبستانی + فیلم
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی