Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس کل دادگستری استان خوزستان از کشف یک باند فساد اقتصادی سازمان یافته ارزاق عمومی در بندر امام خمینی (ره) خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز به نقل از دادگستری استان خوزستان، ‌علی دهقانی اظهار کرد: در راستای رویکرد فساد ستیزی و مبارزه قاطعانه دستگاه قضایی بامفاسد اقتصادی، دادگستری استان خوزستان با اعلام دادستان عمومی و انقلاب حوزه قضایی بندر امام خمینی(ره) وحسب گزارش سربازان گمنام امام زمان (عج) مبنی بر فعالیت یک باند فساد در یکی از ادارات، دستور قضایی برای انجام تحقیقات، شناسایی و دستگیری متهمان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاکنون 17 نفر از اعضای این باند که به صورت گسترده اقدام به استفاده از فاکتورها و مدارک نامعتبر، اقدام به خارج کردن محموله های مواد غذایی از جمله گندم، شکر، جو، سویا، ذرت و … از اداره ی بندر این بخش می کردند، دستگیر و با انجام تحقیقات اولیه، تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین کیفری، بازداشت شدند و دستور قضایی لازم جهت تکمیل تحقیقات و انجام امورکارشناسی مورد نیاز صادر شد.

دهقانی گفت : ارزش تقریبی و برآورد اولیه اقلام مذکور بالغ بر صدها میلیارد تومان است که تحقیقات لازم جهت شناسایی سایر عوامل و مرتبطین این پرونده ادامه دارد و میزان و ارزش دقیق اموال موضوع اتهام متهمین نیز پس از وصول نظریه کارشناسی و محاسبات مالی دقیق مشخص خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با هرگونه فساد و بخصوص مفاسد اقتصادی مقابله می کند و اجازه نمی دهد افراد سودجو با سوء استفاده از موقعیت شغلی و اجتماعی خود ، نسبت بیت‌المال دست‌اندازی و اموالی که متعلق به عموم جامعه است را مورد دستبرد قرار داده و به نفع خود برداشت کنند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان در پایان افزود : رسیدگی به این پرونده با سرعت و دقت لازم در دستور کار دستگاه قضایی استان است که نتیجه ی نهایی متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگستری استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    علی مدقالچی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تمام تلاش همکاران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای استان تأمین مایحتاج اساسی مردم است، افزود: این میزان کالای جابه‌جا شده در سال گذشته در قالب ۴۱ هزار سفر و اعزام ۱۳ هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان باری به بندر امام خمینی (ره) انجام گرفته که از نظر تعداد سفر انجام شده در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت زمان سال گذشته خود روند افزایشی بوده؛ اما از نظر تعداد اعزام ناوگان باری روند کاهشی بوده است.

وی در خصوص تخلفات انجام شده در ۱۲ ماهه سال گذشته نیز تصریح‌کرد: در این مدت تعداد ۲۳۸ فقره تخلف طی گشت‌های کنترل دروازه‌ای و بررسی بارنامه‌های صادره به کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل معرفی شد و از این تعداد تخلف ۱۱۷ شرکت مربوط به صدور بارنامه‌های صوری بوده است.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۷۴۱ نفر راننده و ۳۴۷ دستگاه ناوگان باری بنا به تخلفات مختلف از جمله حمل بار بدون اخذ بارنامه توسط همکاران اداره حمل‌ونقل کالا به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و۱۴ معرفی شدند.

 

 

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه