Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@14:00:54 GMT

۲۵ طرح تولیدی منطقه آزاد ارس توسط رئیس جمهوری افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۷۱۰۳

۲۵ طرح تولیدی منطقه آزاد ارس توسط رئیس جمهوری افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ۲۵ طرح تولیدی منطقه آزاد ارس با سرمایه گذاری ریالی ۱۰ هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال و ارزی ۸.۵ میلیون دلار به طور ویدیو کنفرانس امروز پنجشنبه با دستور رئیس جمهوری به طور همزمان با سایر مناطق آزاد کشور افتتاح شد.

میزان اشتغال مستقیم این ۲۵ طرح  ۳۹۷ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۷۹۴ نفر می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سه پروژه اصلی افتتاح شده منطقه آزاد ارس در این برنامه، شامل شرکت آی سو منسوجات ارس در زمینه فعالیت چاپ، تکمیل پارچه تاری پودی، رنگرزی، تکمیل پارچه تاری پودی بوده و با ۲ هزار و هشت میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۸.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی با اشتغالزایی۹۲ نفر افتتاح شد. 

شرکت ستاره باران پیشگامان ارس برای بسته بندی روغن زیتون، روغن مایع آفتابگردان و ذرت با سرمایه گذاری یک هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰ نفر دیگر طرح افتتاح شده امروز بود.

امروز همچنین سالن های نشا و تجهیز گلخانه به نور مصنوعی مجتمع گلخانه ای ارس تارلا امین با سه هزار و ۵۱۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال ۳۱ نفر به بهره برداری رسید. 

با راه‌اندازی این ۲۵ طرح اقتصادی از سوی بخش خصوصی در ۲ بخش صنعتی و کشاورزی، زمینه اشتغال یک هزار و ۱۹۱ نفر از ساکنین این منطقه فراهم شد.

براساس اعلام دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، امروز ۸۲ پروژه مهم اقتصادی به ارزش بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال با فرمان رییس‌جمهوری و با هدف رونق تولید، ایجاد اشتغال و توسعه اجتماعی در پنج منطقه آزاد تجاری و هفت منطقه‌ ویژه اقتصادی کشور افتتاح شد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: منطقه آزاد ارس گلخانه رئیس جمهور مناطق آزاد کشور سرمایه گذاری ارزی جلفا سرمایه گذاری میلیارد ریال منطقه آزاد افتتاح شد ۲۵ طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری

 معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار از حضور این منطقه آزاد در بزرگترین رویداد اقتصادی کشور و معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۹۰۰ هزار میلیارد ریال در نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ خبر داد و گفت: این حضور‌ها می‌تواند به جذب سرمایه گذار کمک کند.

مسیح جوادپور گفت : ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان اکسپو ایران ۲۰۲۴ از هشتم اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در نمایشگاه بین‌المللی تهران ادامه دارد.

وی بیان کرد: حضور مناطق آزاد در این رویداد، فرصتی برای معرفی امکانات، مزایا و ظرفیت‌های بی‌نظیر سرمایه‌گذاری این مناطق به فعالان اقتصادی داخلی و خارجی است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: رویکرد منطقه آزاد چابهار به‌عنوان بخشی از مناطق آزاد کشور که در رونق اقتصادی و کمک به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی نقشی پررنگ دارد، تسهیل فضای سرمایه‌گذاری برای ارتقا تولیدات صادرات محور به‌ویژه در حوزه محصولات دریا پایه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد