Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:51:50 GMT

عملیات آبخیزداری در پنج شهرستان استان مرکزی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۷۲۵۳

عملیات آبخیزداری در پنج شهرستان استان مرکزی آغاز شد

«رضا عظیمی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات ساخت سه بندخاکی، ۲ بند کوتاه و اجرای سه هزار و ۶۰۰ متر مکعب گابیون بندی در حوزه آبخیز شهری شهرستان کمیجان و عملیات اجرایی بند گابیونی علی قورچی شهرستان شازند و احداث بند گابیونی و پخش سیلاب حوزه آبخیز الویر شهرستان زرندیه آغاز و در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عملیات اجرایی احداث بند سنگ و ملات شهرستان خنداب و اجرای عملیات گابیون بندی و بند خاکی حوزه آبخیز خنجین، قرمز چشمه و زنگارک شهرستان فراهان نیز آغاز و در حال انجام است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: عملیات آبخیزداری در این شهرستان ها با اعتباری حدود ۸۱ میلیارد ریال در حال انجام است و پیش بینی می شود با بهره برداری از این طرح ها ۸۰۰ هزار متر مکعب به حجم ذخیره سازی و کنترل روان‌آب‌های سطحی استان در هر بار آبگیری افزوده شود.

عظیمی یادآور شد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و خشک سالی‌های اخیر ذخیره آب در پشت سدها و بندهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی روند کاهشی داشته و برخی از بندها در بعضی شهرستان‌ها خشک شده‌است.

وی ادامه داد: وضعیت آبگیری بندها و سدهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در شهرستان‌های شازند و خمین مناسب است و برخی بندها از جمله قلعه چی شازند در مرحله سرزیر قرار دارند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها استان مرکزی منابع طبیعی و آبخیزداری عملیات اجرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی منابع طبیعی و آبخیزداری عملیات اجرایی استان مرکزی منابع طبیعی و آبخیزداری عملیات اجرایی منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی