Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، حجت‌السلام سید جواد حسینی‌کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به آزادسازی واردات خودرو، گفت: اکنون هیچ قانونی مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو وجود ندارد و محدودیت موجود ناشی از مصوبه سران قوا در سال ۱۳۹۷ نیز در پایان اردیبهشت به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه مجلس طی مصوبه‌ای مقرر کرده بود که دولت ۵۰ هزار دستگاه خودرو سواری وارد کند و از سوی دیگر دولت نیز مصوبه‌ای درباره واردات در هیئت‌ وزیران داشته است، افزود: این موارد همگی در یک بسته تجمیع شده است و دولت در حال تدوین آئین‌نامه وادرات خودرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه احتمالا ظرف هفته آینده آئین‌نامه اجرایی واردات خودرو برای اجرا ابلاغ شود، ادامه داد: در آئین‌نامه‌ای که تدوین شده سقفی برای واردات از سوی دولت  تعیین نشده است و دولت می‌تواند به هر میزان که نیاز کشور باشد خودرو وارد کند.

نماینده سنقر در مجلس درباره منابع ارزی واردات خودرو، عنوان کرد: دولت می‌تواند در ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو ، صنایع و خدمات فنی و ارزی که منشا آن مشخص باشد و برای پولشویی نباشد اقدام به واردات خودرو کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره قیمت خودروهای وارداتی، گفت: در حال حاضر بحث بر روی واردات خودروهای با قیمت ۷ تا ۲۰ هزار دلار است که هنوز نهایی نشده است.

حسینی‌کیا با بیان اینکه خدمات پس از فروش یکی از اولویت‌های است که باید در بحث واردات خودرو در نظر گرفته شود، اضافه کرد: البته این واردات نباید به‌گونه‌ای انجام شود که به منابع ارزی کشور نیز لطمه وارد کند.

وی درباره عوارض گمرکی برای واردات خودرو، ادامه داد: در حال حاضر در آئین‌نامه‌ای که برای واردات خودرو وجود دارد  حدود ۸۵ درصد عوارض در نظر گرفته شده است که در حال بررسی شدن است که این تعرفه باقی بماند یا کاهش پیدا کند.

نماینده سنقر در مجلس درباره زمان وارد شدن خودروها به کشور پس از تدوین آئین‌نامه اجرایی، تصریح کرد: احتمالا تا شهریور ماه، با توجه به فرآیندی که برای واردات باید طی شود خودروها وارد کشور شوند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: نایب رئیس کمیسیون عمران نماینده واردات خودرو واردات خودرو برای واردات آئین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۷۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر جمشیدی ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش ۱۵۵ میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

جمشیدی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

وی بیان داشت: امارات حدوداً ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالاهای وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشورها است.

واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶ درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به واردات کالاهای اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی ها وروغن های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می دهند.

کد خبر 6093106

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • «خالی فروشی» حواله خودرو