Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@23:27:12 GMT

کتاب «جان ایران» با حضور وزیر فرهنگ رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۷۳۳۰

کتاب «جان ایران» با حضور وزیر فرهنگ رونمایی شد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در رونمایی از کتاب «جان ایران» گفت: دولت مردمی در حوزه اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها به پشتوانه کارنامه درخشان در مقابله با کرونا به میدان آمده است.

به گزارش ایران آنلاین ، کتاب «جان ایران» که مقابله همه‌جانبه و شبانه‌روزی دولت مردمی با همه‌گیری کرونا را در قالب تغییر راهبردها و رویکردها روایت می‌کند، عصر چهارشنبه (۲۸ اردیبهشت‌ماه) با حضور محمداسماعیلی وزیر فرهنگ، عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ذوالفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سرای اهل قلم سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی (ره) رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در این مراسم با اشاره به تاکید نقش اقناعی دولت مردمی در خصوص اخبار مرتبط با ویروس کرونا گفت: آغاز کار دولت انقلابی با اوج پیک پنجم کرونا در کشور مواجه شده بود و همزمان با فداکاری های کادر درمان و مجموعه وزارت بهداشت در خط مقدم مبارزه‌ با کرونا، وزارت فرهنگ نیز به‌عنوان کمیته اطلاع‌رسانی کار خود را با نگاه اقناع مردم آغاز کرد.

 

وی ادامه داد: در ابتدای آغاز به کار دولت مردمی، رئیس‌جمهور محترم بر بازگشایی محیط‌های آموزشی و دانشگاهی تأکید کرد و بنده همان ایام در جلسه ای پیشنهاد دادم که ابتدا در قالب یک افکارسنجی به میزان اقبال مردم نسبت به بازگشایی محیط‌های آموزشی و مدارس دست پیدا کنیم. در نخستین آمایش وزارت فرهنگ به این نکته رسیدیم که بیش‌از ۸۰ درصد از مردم به دلیل آمار بالای مرگ‌ومیر مخالف بازگشایی مدارس بودند.

اسماعیلی تصریح کرد: دولت مردمی در ادامه مسیر با پشتوانه اعتماد مردمی سعی در اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق اخبار حوزه مرتبط با کرونا را داشت تا جو‌ روانی جامعه به یک آرامش نسبی برسد از سوی دیگر همزمان با سرعت بخشیدن واکسیناسیون سراسری، افکارسنجی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به ۶۲ درصد رأی موافق رسید.

وی ادامه داد: این پایان کار نبود و بهمن‌ماه سال گذشته نیز با آغاز موج ششم کرونا مجددا مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شدند تا اینکه با تأکید رئیس جمهور محترم هم‌زمان با پشت سر گذاشتن ایام نوروز ۱۴۰۱ آمایش جدیدی را انجام دادیم که در این آمایش ۸۵ درصد از مردم رویکرد مثبتی در بازگشایی مدارس داشته‌اند.

وزیر فرهنگ در ادامه به طرح ملی مردمی سازی و توزیع عادلانه ها اشاره کرد و افزود: تاریخ اثبات کرده که هرگاه دولت‌ها صادقانه با مردم سخن گویند این صداقت در ارتقای عملکرد دولت تاثیر گذار خواهد بود و دولت هم با اتکا به ظرفیت‌های مردمی انگیزه لازم را برای گام برداشتن به سمت تحقق این طرح ملی داشته است از سوی دیگر دولت مردمی در حوزه اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها به پشتوانه کارنامه درخشان در مقابله با کرونا به میدان آمده است.

وی گفت: دولت در آغازین ماه‌های فعالیت خود این خطر را به جان خرید تا روند اصلاح یارانه‌ها را بر اساس اطلاع‌رسانی دقیق و با هدف تحقق عدالت فرهنگی و اجتماعی آغاز کند. در واقع باید گفت، اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها عبور از شرایط ناعادلانه پرداخت یارانه‌ها محسوب میشود که بازوی رسانه‌ای دولت با تکیه بر همدلی مردم عزیز، سعی در اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف در این خصوص دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همانطور که به وضوح مشخص است رسانه های معاند طی اجرای این طرح ملی نهایت تلاش خود را می‌کنند تا وضعیت کشور را ناآرام جلوه دهند اما دولت با اتکا به اراده مردم برای تحقق این اقدام ملی در سایه اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف می‌تواند، این طرح ملی را به سرمنزل موفقیت برساند.

 

هنرمندان حماسه کادر درمان را به تصویر بکشند

همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سخنان خود را از دیدار تعدادی از کادر بهداشت، درمان و سلامت در دی ماه ۱۴۰۰ با مقام معظم رهبری آغاز کرد و گفت: معظم‌له در آن دیدار علاوه‌بر تقدیر ویژه از فعالیت کادر درمان؛ به نقطه ضعف و در ادامه مطالبه جامعه از هنرمندان و اهالی قلم برای به تصویر کشیدن این رشادت‌ها و فداکاری‌ها اشاره کردند و امروز اهتمام اهل قلم در راستای بازتاب فداکاری کادر درمان را در کتاب «جان ایران» شاهدیم.

عین الهی با بیان آنکه تاریخ ایران بعد از انقلاب پر از حماسه‌های مختلفی است که آن‌طور که باید و شاید به تصویر کشیده نشده است بیان کرد: اینجاست که رسالت جامعه هنرمندان و ناشران بیش‌از پیش به چشم می‌آید. یکی از این حماسه‌های متأخر به مقابله کادر درمان و نظام سلامت کشور در مواجهه با ویروس کرونا بازمی‌گشت.

گفتنی است،این کتاب، اقدامات و فعالیت‌های دولت سیزدهم در صیانت از جان مردم ایران در مقابل ویروس کرونا را به شیوه‌ای روشمند، علمی و آماری به تصویر کشیده است.

کتاب «جان ایران» در چهار بخش «اصول و رویکردهای دولت سیزدهم در مقابله با کرونا»، «روزشمار مدیریت بحران کرونا در دولت سیزدهم»، «راهبردهای دولت سیزدهم در مقابله با کرونا» و «اقدامات ویژه در مقابله با کرونا» تدوین شده و با تبیین رویکرد «تحول‌گرایی در مدیریت بیماری کرونا»، چگونگی خروج از رویکرد منفعلانه و اولویت بهداشت بر درمان را توصیف کرده است. «نشر جمهور» اداره کل پژوهش و اسناد ریاست جمهوری با همکاری «خانه کتاب و ادبیات ایران» این کتاب را در ۱۵۴ صفحه در قطع خشتی منتشر کرده است. تولید محتوای این کتاب به همت هسته سلامت مرکز رشد دانشگاه امام صادق صورت گرفته است.

کردستان نماد فرهنگ و هنر اصیل ایران عزیز است

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در آیین بزرگداشت «سنندج، پایتخت کتاب ایران» گفت: فرهنگ و هنر با مردمان کردستان عجین شده و اگر به هر نقطه ای از استان کردستان بروید جلوه های بی نظیری از فرهنگ و هنر را مشاهده می کنید.


 

محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ عصر امروز، چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در برنامه «سنندج، پایتخت کتاب» که با حضور مسئولان استانی کردستان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، در جمع اهالی فرهنگ و هنر  این استان گفت: کردستان از یک سو یادآور ایثار و شهادت مردمانی شجاع و دلیر است و از سوی دیگر  کردستان نماد فرهنگ و هنر اصیل ایران عزیز است.

وی افزود: امیدوارم آیین «سنندج، پایتخت کتاب» که برای پاسداشت منزلت اهالی فرهنگ و هنر استان کردستان در نمایشگاه کتاب تهران برپا شده است با برنامه‌ریزی های مدون منشا برکات بسیاری برای شناساندن بیشتر فرهنگ غنی این استان باشد.

وزیر فرهنگ در دولت مردمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در اوایل شروع به کار دولت مردمی در سفری که به شهر زیبای سنندج داشتم کتابخانه مرکزی سنندج را که نوسازی و بازسازی شده بود را با مساعدت نماینده محترم ولی فقیه در استان کردستان و با نام مقام معظم رهبری بازگشایی کردیم.

اسماعیلی در ادامه گفت: امیدوارم در سفر استانی که رئیس جمهور محترم به زودی به کردستان خواهد داشت ، بتوانیم شاهد آغاز پروژه های مختلف فرهنگی این استان باشیم، همچنین پروژه های فرهنگی که در استان پیشرفت نسبی داشتند را در اعتبارات سفر استانی پیش بینی کرده ایم و امیدواریم با سرعت قابل قبولی پروژه ها را پیش ببریم و در زمان مقرر به اتمام برسانیم. 

وزیر فرهنگ یادآور شد: مقوله فرهنگ و هنر در زندگی مردم کردستان عزیز عجین شده و اگر به هر نقطه ای از این استان بروید جلوه های بی نظیری از حوزه های فرهنگ و هنر مشاهده می کنید.

عضو شورای انقلاب فرهنگی در پایان گفت: مجموعه وزارت فرهنگ در دولت مردمی نگاه ویژه ای به اعتلای حوزه فرهنگ و هنر استان کردستان خواهد داشت و بسیار امیدواریم با تکمیل زیرساخت ها، برخی رویدادهای و جشنواره های ملی را در این استان برپا  کنیم.

گفتنی است، در پایان «سنندج، پایتخت کتاب»، نشان کلید شهرستان سنندج از سوی استاندار کردستان به وزیر فرهنگ  اعطا شد. همچنین از پوستر دوسالانه بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی، پنجمین جشنواره مولودی خوانی هتاو و چهارمین دهه فرهنگی کردستان نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مقابله با کرونا پرداخت یارانه ها استان کردستان وزیر فرهنگ دولت مردمی پایتخت کتاب دولت سیزدهم اطلاع رسانی فرهنگ و هنر کادر درمان جان ایران طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ظهر چهارشنبه در آئین در اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» محمدرضا اسفاری، مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: در نهاد کتابخانه‌های عمومی چند سالیست تعییرات جدی در رویکردها اعمال و به یک نهاد خدمت محور تبدیل شده است.

وی با اشاره اینکه در کتابخانه‌های مرکزی و استان‌ها نزدیک به ۶۰ خدمت ارائه می‌شود افزود: بخشی از این خدمات مخصوص کودکان و نوجوانان است به نحوی که کمتر از سه سال گذشته طرح هدهد سفید در ابعاد مختلف برای فعالیت‌های کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر اینکه این مهم به چهار دسته تقسیم می‌شود گفت: در همین زمینه کتابخانه‌های مخصوص کودکان و نوجوانان با نام هدهد سفید فعالیت می‌کنند و کتابخانه‌های سیار نیز به همین نام مزین هستند.

وی با تاکید بر اینکه در فاز دوم، مجله و کتاب هدهد سفید است که شماره ۱۸ این کتاب در نمایشگاه کتاب رونمایی و در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد اضافه کرد: گام بعدی جشنواره دوسالانه هدهد سفید که جزو پرطرفدارترین جشنواره‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی است و به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

اسفاری با بیان اینکه در نهایت برنامه تلویزیونی هدهد سفید است که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و در شبکه کودک پخش شده است یادآور شد: نهاد کتابخانه‌های عمومی خدمات جذاب و ویژه که تقریباً رایگان است، ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه بهره‌مندی از ظرفیت رسانه برای معرفی این خدمات نیز در دستور کار است.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه متذکر شد: معرفی کتابخانه، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج فرهنگ استفاده از کتابخانه مجدانه پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت ایجاد عدالت فرهنگی در سراسر کشور رویکرد نهاد کتابخانه‌هاست ادامه داد: تلاش ما بر این است که خدمات کتابخانه‌های عمومی چه در پایتخت و چه بین قشر عزیز و زحمتکش عشایر به جهت دسترسی به امکانات به طور یکسان ارائه شود.

اسفاری تاکید کرد: در این راستا طرحی به منظور ارائه خدمت به عشایر در حال اجراست.

وی در بخش دیگر از سخنانش به فعالیت ۷ هزار و ۵۰۰ کتابدار در سراسر کشور به حدود ۴ هزار کتابخانه خدمت ارائه می‌دهند اشاره کرد و گفت: کتابدار در خط مقدم ارائه خدمات هستند.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان ضمن اینکه ترویج هر چه بیشتر کتاب و کتابخوانی با جشنواره‌هایی همچون جشنواره رضوی، هدهد سفید و دیگر عناوین که در حال برگزاری است به جد پیگیری می‌شود یادآور شد: کودکان بی‌گناه غزه حدود هفت ماه است در آماج حملات رژیم منحوس صهیونیستی قرار دارند و در این میان نقاطی همچون کتابخانه و دانشگاه نیز مورد حملات این رژیم جعلی قرار گرفت.

کد خبر 6094666

دیگر خبرها

  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • عملکرد برتر بانک مسکن در میان بانک‌های کردستان
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • وزیر فرهنگ: در خلیج فارس همه منابع غنی انرژی را داریم
  • رونمایی از نام جدید مورایس پس از مسلمان شدن | هدیه سپاهانی را ببینید