Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزبه کیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: فروش امسال نسبت به سال های گذشته، چه در بخش مجازی چه در بخش فیزیکی، افت شدیدی داشته است. شاید گران شدن شدید کتاب ها و وضع اقتصادی نامساعد مردم باعث شده است که مردم نتوانند به راحتی کتاب بخرند.

او افزود: همه چیز نسبی است. اگر بخواهیم سرانه مطالعه ایرانی ها را با کشورهای پیشرفته در نظر بگیریم ایران وضعیت خوبی ندارد اما وضع ایران نسبت به کشورهای همسایه اش خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه در دوره ای که کرونا مردم را خانه نشین کرده، رغبت عجیبی در جامعه نسبت به خواندن کتاب ایجاد شده بود.

این فعال نشر همچنین اظهار کرد: کاهش زمان مطالعه ایرانی ها نسبت به کشورهای پیشرفته، صرفا به دلایل اقتصادی نیست. به نظرم اشکال عمده از آموزش و پرورش ما است. یادم است در سال های پایانی دهه ۶۰ در مدرسه ما مسابقات کتابخوانی برگزار می شد و حتی زنگی به نام زنگ کتابخوانی داشتیم. الان نمی دانم مسابقات کتابخوانی همچنان برقرار است یا خیر، ولی می دانم که دیگر زنگی به نام کتابخوانی وجود ندارد. آموزش و پرورش همان جایی است که می تواند فرهنگ مطالعه را نهادینه کند.

کیائیان گفت: اگر مسائل اقتصادی خیلی مهم بود قاعدتا باید کتابخانه های عمومی کشور خیلی شلوغ باشد. یا کتاب هایی که در شبکه های مجازی به طور رایگان قابل دانلود است با استقبال فراوان مردم روبرو شود. در حالی که نه از کتابخانه های عمومی استقبالی می شود نه از دانلود رایگان کتاب ها.

برچسب‌ها نمایشگاه کتاب سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اختصاصی ایرنا کتابخوانی پروندهٔ خبری سی‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اختصاصی ایرنا نمایشگاه کتاب سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اختصاصی ایرنا کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!

خبرآنلاین نوشت: سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران در امامزاده حسن علیه‌السلام حاضر شد و در اجتماع مردم سخنرانی کرد.

حال امروز فیلمی از سخنان نامفهموم ابراهیم رئیسی در جمع مردم جنوب تهران منتشر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند