Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی ظهر امروز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: شهامت و جرأت دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور در اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها قابل تقدیر است چرا که جریانی با توزیع رانتی دلار ۴۲۰۰ تومانی، سال‌ها سنگ اقتصادی بزرگی را به چاه اقتصاد کشور انداخته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: میزان ارز ترجیحی پرداختی در سال ۹۹ رقمی در حدود ۶۴ میلیارد دلار بود که این میزان در سال گذشته ۱۶ میلیارد بود و برای امسال نیز حدود ۱۰ میلیارد دلار تحت این عنوان برای پرداخت یارانه ها در ۶ ماهه نخست در نظر گرفته شده بود که اگر می خواست برای تمام سال تعمیم داده شود، باید ۲۰ میلیارد دلار برای ارز ترجیحی تخصیص می یافت و نتیجه آن نابودی اقتصاد کشور بود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر تصریح کرد: باید اذعان کنیم که دولت آقای رئیسی در چنین شرایط دشواری با جسارت کمر به اجرای طرح بازتوزیع یارانه ها بسته تا بجای اعطای یارانه به دلال و وارد کننده به عنوان حلقه های اول اقتصادی، آن را مستقیماً و به صورت مدیریت شده و هوشمند به حلقه آخر یعنی مردم دهد، اقدامی که زمینه ساز ریشه کنی فقر مطلق از جامعه می شود.

وی با اشاره به ایجاد حساب متمرکز در بانک مرکزی و واریز مستقیم یارانه به حساب مردم خاطرنشان کرد: این تدبیر نیز اقدام درست دیگری است که از افزایش نقدینگی در کشور به واسطه قرار گرفتن منابع در اختیار بانک ها جلوگیری می کند.

میرتاج الدینی با تأکید بر لزوم تمایز بین کارت یارانه اعتباری و کالابرگ گفت: باید توجه کنیم که کالابرگ برای زمان های بحرانی است و در همین ماجرای اخیر مرغ دیدیم که با افزایش عرضه، قیمت ها کاهش یافت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به نظر می رسد تشکیل کمیته ای مشترک برای بررسی مشکلات بین بانک ها و برخی دستگاه های حاکمیتی امری ضروری است تا موضوعات مورد اختلاف  رسیدگی و پیش از ایجاد مشکل در جامعه برای آن راه حل یافته شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بانه مرکزی دلار ارز ترجیحی دولت سیزدهم نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی سیستم بانکی قیمت ارز نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر روند تزریق و عرضه زمین به پروژه های نهضت ملی مسکن افزایش یافته است گفت: افزایش عرضه زمین خود زمینه ساز تقویت و استفاده از ظرفیت‌های مردمی می شود و این اقدام در آینده تسریع در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن را به همراه دارد.

وی افزود: یکی از اقداماتی که زمینه را برای ورود سازندگان به بازار مسکن فراهم می کند همین عرضه زمین است که امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

او اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی یکی از اولویت هایی است که ما در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به کار گرفته ایم و به طور قطع این اقدامات طی امسال با توجه به شعار سال جزو اولویت ها و برنامه های ما به شمار می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • رشد ویلایی‌سازی با استفاده از مشارکت‌های مردمی در ایوانکی
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • وظیفه شیعیان در دوران غیبت زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) است
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است
  • مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن
  • ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان‌غربی هستند
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • کارکنان برق بخش آبپخش تقدیر شد