Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:35:35 GMT

حمایت از صنعت تولید کاغذ، حمایت از فرهنگ مطالعه است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۸۲۱۱

حمایت از صنعت تولید کاغذ، حمایت از فرهنگ مطالعه است

به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی در بازدید از سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران گفت: لازم است ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل تولید کاغذ با حمایت تولیدکننده‌ها فعال شود و بتوانیم به میزان مطلوبی از تولید کاغذ برسیم.

وی افزود: با توجه به گرانی کتاب، حمایت از تولید کاغذ می‌تواند منجر به کاهش قیمت تمام شده نشر کتاب شود و در ادامه مردم را ترغیب به خرید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته صفوی هر چند اقدامات قابل توجهی در تولید تا عرضه کتاب مشاهده می‌شود، اما حمایت از این صنعت به منزله حمایت از فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی است.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران نیز با اشاره به برگزاری همزمان نمایشگاه به شکل حضوری و مجازی گفت: هر دو بخش مورد استقبال قرار گرفته و تاکنون حدود ۱۱۵ میلیارد تومان کتاب به فروش رسیده است همچنین رقم قابل توجه تولید کتاب در کشور و ضرورت تقویت تولید کاغذ داخلی گفت: برنامه ریزی هایی برای حمایت از تولید کاغذ در داخل کشور در دست اجرا است.

کد خبر 5494076 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سید یحیی صفوی سی وسومین نمایشگاه کتاب تهران سی وسومین نمایشگاه کتاب تهران نمایشگاه کتاب تهران نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب دفاع مقدس علی رمضانی یاسر احمدوند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نهاد کتابخانه های عمومی کشور مجمع ناشران انقلاب اسلامی سرای اهل قلم تولید کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین دوره مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» به‌زودی و همزمان با برپایی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

بر اساس فراخوان این مسابقه، محور موضوعی اثر ارسالی، مرتبط با ادوار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است و آثاری در این مسابقه داوری می‌شوند که در قالب «روایت داستانی» نوشته شده باشند. روایت‌های ارسالی به این مسابقه باید بین ۲ تا ۵ هزار واژه باشد. از صاحبان آثار برگزیده در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تقدیر می‌شود.

شرکت در این‌مسابقه برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند روایت‌های خود را تا ۲۵ اردیبهشت از طریق سامانه revayat.ketab.ir ارسال کنند.

کد خبر 6090822 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!