Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی صالح آبادی، روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه  تبریز افزود: با توجه به اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از سوی دولت، شبکه بانکی تمام قد در خدمت رونق بخش تولید کشور به منظور توسعه صادرات و اشتغال‌آفرینی است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح برای جراحی اقتصاد کشور، اجتناب‌ناپذیر بود، اظهار داشت: تبیین این اقدام مهم دولت در راستای مقابله با قاچاق کالا برای مردم لازم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل بانک مرکزی گفت: در زمان کنونی حضور جدی شبکه بانکی در صحنه اقتصادی استان‌ها بیشتر شده است و بانک مرکزی این رویه را با شدت و جدیت دنبال می‌کند.

صالح آبادی، با اشاره به اجرای طرح اصلاح نظام بانکی کشور، ادامه داد: این طرح شامل اصلاح رابطه دولت با بانک مرکزی و بانکها، اصلاح رابطه بانک مرکزی با بانکها و اصلاح رابطه بانک ها با مشتریان است و بانک مرکزی اصلاح این روابط را به طور جدی پیگیری می کند.رییس کل بانک مرکزی گفت:

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با انتقاد از سهم ناچیز استان از درآمدهای مالیاتی برخی شرکت های خصوصی مستقر در استان، خواستار افزایش حدود و اختیارات بانک های استانی شد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، افزود: صندوق های بانک ها، منابع استانی را جذب می کنند ولی در اختیار مرکز قرار می دهند و این موضوع باعث کاهش منابع استانی و به تبع آن کاهش قدرت تسهیلات دهی بانک ها شده است.

وی با بیان اینکه بانکداری اسلامی در نظام جمهوری اسلامی نیز از دغدغه های مردم و تولید کنندگان است، اظهار داشت: در این راستا تشکیل شورای فقهی گام مهمی در تحقق این مهم است.

حجت الاسلام آل هاشم، با اشاره به طرح دولت در خصوص مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، ادامه داد: باید دست به دست هم داد تا از این گردنه نیز عبور کرد و اگر مردم در این زمینه به خوبی توجیه شوند و مضرات قاچاق کالا و ارز ترجیحی برای آن ها تبیین شود به طور قطع متوجه خواهند شد که این جراحی اقتصادی به نفع آنان بوده و با جلوگیری از قاچاق کالا رونق تولید در صحنه کشور روی خواهد داد.

به گزارش ایرنا، رییس کل بانک مرکزی به همراه جمعی از مدیران عامل بانک‌های کشور به منظور بررسی مسائل بانکی آذربایجان شرقی، صبح امروز وارد تبریز شده است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سید محمدعلی آل هاشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آذربایجان شرقی تبریز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آذربایجان شرقی بانک مرکزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

امتداد - با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ  2051.7 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛ گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی (۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شرح زیر است: 


بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی و موردی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی(تابا) اعلام می‌شود. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی (تابا) اقدام کنند.     بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی مطابق با ضوابط تعیین شده) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (۲۴ درصد) استفاده کنند. برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • حمایت از بخش خصوصی سیاست استان است
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند