Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@19:16:51 GMT

حمایت از ساخت فیلم‌ و چاپ کتاب با موضوع شهدا

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۹۲۸۶

حمایت از ساخت فیلم‌ و چاپ کتاب با موضوع شهدا

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در شورای ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت در همدان با تأکید بر ارائه روایت درست از دفاع مقدس به جامعه اظهار کرد: برخی فیلم‌های تولید شده در شان و جایگاه شهدا نیستند بنابراین باید با دریافت مشاوره‌های صحیح نسبت به بازنگری و اصلاح متن آنها برای جلوگیری از هرگونه تحریف واقعیت، اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مدیریت ارشد استان و مجموعه استانداری از هرگونه تلاش برای تولید، ساخت فیلم‌های فاخر و همچنین چاپ کتاب با موضوع شهدا و ایثارگران هشت‌سال دفاع مقدس به‌صورت جدی حمایت می‌کند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه بنیاد شهید در راستای اجرای طرح سپاس و سرکشی از خانواده شهدا اقدام و لیستی مشخصی را تهیه و تنظیم کند افزود: تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ملزم به سرکشی از خانواده شهدا و ارائه گزارش کار به بنیاد شهید هستند. 

وی با بیان اینکه در جریان این سرکشی از خانواده شهدا، باید برای رفع دغدغه‌ها و رسیدگی به مشکلات آنها نیز به صورت موثر اقدام شود گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت باید موضوع را به صورت بنیادین، ریشه‌ای و از سنین پایه در مدارس و مهد کودک مطرح و پیگیری کرد که در این زمینه معلمان نقش موثری دارند.

قاسمی‌فرزاد گفت: بنیاد شهید متولی رسیدگی به مشکلات خانواده شهداست اما در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همه مردم و نهادهای دارای مسئولیت هستند.

وی با بیان اینکه باید کوتاهی در معرفی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جبران شود تأکید کرد: فرهنگ تکریم و نکوداشت شهدا با بیان خاطرات و انتشار کتاب، استفاده از فضاهای محیطی و تبلیغات شهری، نصب تصاویر شهدا در اماکن عمومی، ساخت و نصب تندیس در اماکن پرتردد مانند مراکز فرهنگی، موزه و مترو انتقال داده شده و برای همیشه در جامعه حفظ و ماندگار خواهد شد.

استاندار همدان گفت: اقدام ارزشمند و رزمندگان دفاع مقدس در آن مقطع تاریخی درخشان، باید با استفاده از ابزار و زبان هنر به خوبی تبیین، معرفی و ماندگار شود.

وی بیان کرد: هنر بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا کردن نسل‌ جوان جامعه با فداکاری و رشادت رزمندگان اسلام در دوران باشکوه دفاع مقدس است.

قاسمی‌فرزاد گفت: باید با استفاده از زبان هنر، تولید فیلم، مستند و آثار شاخص متناسب با شان و جایگاه شهیدان به ویژه شهدایی همچون سردار شهید همدانی برای تحقق این مهم و انتقال و ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیم.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: چاپ کتاب با موضوع شهدا ساخت فیلم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ ایثار و شهادت خانواده شهدا ترویج فرهنگ دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: جانباز ۷۰ درصد  عبدالزهرا سیلاوی  پس از سال‌ها جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.

حسن نورانی افزود: جانباز  سرفراز عبدالزهرا سیلاوی در یکم فروردین سال ۱۳۴۳ متولد شد و  در ۲۵  آذر ماه ۱۳۶۱ بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن بعثی در منطقه عملیاتی جنوب  به درجه جانبازی نائل آمد و در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ به همرزمان شهیدش پیوست.

وی ادامه داد: پیکر مطهر این جانباز شهید روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان و فرماندهان نظامی از مقابل منزل شهید واقع در اهواز کمپلوی جنوبی خیابان باهنر بین انقلاب و بنی هاشم  پلاک ۷۵ تشییع و در قطعه یک گلزار شهدای اهواز، به خاک سپرده خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب