Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:14:23 GMT

امام جمعه شیراز: هر کاری باید پیوست فرهنگی داشته باشد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۹۵۴۹

امام جمعه شیراز: هر کاری باید پیوست فرهنگی داشته باشد

بنا بر گزارش دریافتی روز پنجشنبه، آیت الله لطف الله دژکام در دیدار با معاون دادستان کل کشور اظهار کرد: تلاش‌های زیادی که صورت می‌گیرد، ارزشمند است و باید انجام شود؛ لازم است اما کافی نیست، برای اینکه آن جهت فرهنگ سازی را نتوانسته‌ایم دنبال کنیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: از جمله کارهایی که در قسمت پیشگیری دستگاه قضایی می شود بر روی آن کار کرد تبیین آیه های اخلاقی است که جلوی خیلی از جرایم مانند دزدی ها و اختلاس ها را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شیراز ادامه داد: البته هیچگاه ما به آن حد ایده‌آلی که در ذهن تصور می کنیم نمی رسیم واقعیت همیشه با ایده آل ها فاصله دارد، اما اصل این قضیه شدنی است که ما بگوییم یک سیستم در تولید و توزیع و خدمات اجتماعی داریم که متناسب با آن نگاه جهان بینانه اصیل است، باید روی این هم کار شود.

دژکام یادآور شد: در نگاه دوستان در رده‌های مدیریتی باید انسان شناسی را توسعه دهیم، این نگاه اسلام به دنیا و اسلام به انسان را یک مقداری پیش ببریم تا به یک نتیجه مطلوبی برسیم، البته "کشورهای آن طرف خط" خیلی فشار می آورند که ما در این کار موفق نشویم.

وی اضافه کرد:یکی از تفاوت‌های مبنایی کار ما با تمدن اروپا و آمریکا این است که آنها اصرار دارند این جا دنیا نباشد و آخرتشان باشد و همه لذت ها همین جا باشد، این مسئله باعث شده که ما در برنامه‌های خود در بحث توسعه و پیشرفت این مبنا را هم یکباره از آن طرف اخذ کنیم؛ همین مبنا را که بگیریم اول دردسر است؛ یعنی ما که آرامش را در قناعت باید جستجو کنیم ولی به دنبال حرص می دویم، متاسفانه در بحث فرهنگ اقتصاد مقاومتی این گوشه های کار بعضی مواقع از دست دوستان خارج شده است.

امام جمعه شیراز افزود: آقای ما امیرالمومنین علیه السلام است، آیا اهل زهد و اهل قناعت نبود؟ این ارزش‌ها را نباید بگذاریم جزء ارزش‌های دست دوم و سوم، این ها جز ارزش‌های واقعی انسانی است، تا نتوانیم اینها را توضیح دهیم احساس رضایت از زندگی ایجاد نمی‌شود، هرچه می خواهید پول را افزایش دهید؛ تا فرهنگ قناعت و عدم اسراف نهادینه نشود این درست نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: باید ضمن اینکه در بحث تولید تشویق می کنیم به افزایش تولید ولی در مصرف باید عدم اسراف و قناعت را بگوییم و الا هیچ گاه این بالانس نمی شود و شما هرچه جلو می روید باز هم می بینید کم می‌آورید، این می‌شود مانند دره جهنم که می گویند هرچه داخل آن می‌ریزند باز هم صدای هَلْ مِنْ مَزِیدٍ آن بلند است؛ حرص دره جهنم است به بهانه افزایش و رشد تولید خدایی نکرده نباید فرهنگ حرص زدن را رواج دهیم. 

برچسب‌ها لطف الله دژکام شیراز فارس پیوست فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لطف الله دژکام شیراز فارس لطف الله دژکام شیراز فارس پیوست فرهنگی امام جمعه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح شنبه در دیدار اعضای بنیاد ملی رضوی بوشهر، اظهار داشت: ظرفیت‌های زیادی در اسلام وجود دارد که بسیاری از آنها شناخته شده و برخی نیز ناشناخته مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر نهایت استفاده از ظرفیت‌های شناخته شده، افزود: یکی از ظرفیت‌های فوق‌العاده و منحصر به فرد، فرهنگ رضوی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: فرهنگ رضوی از دیرباز در ایران نهادینه شده است اما ابعاد بسیار زیادی از آن کشف و استفاده نشده است.

وی عنوان کرد: با رویکردی که در یکی دو دهه اخیر در آستان قدس به‌عنوان خورشید منظومه فرهنگی ایران ایجاد شده، استفاده زیادی می‌شود انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اینکه یکی از ظرفیت‌ها مردم نهاد کردن فرهنگ رضوی است، خاطرنشان کرد: طراحی و برنامه‌ریزی و کشف ظرفیت‌ها نیازمند نخبگان است اما پای کار بودن با مردم است، وقتی مردم پای صحنه باشند قرابت مردم با بارگاه مقدس دوسویه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثامن‌الحجج (ع) در تبدیل تهدید به فرصت بزرگترین خدمت را به اسلام کرد، افزود: ایشان با مناظراتی که انجام داد، فرهنگ شیعه را جهانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اعلام اینکه جهان اکنون در حال تولید فرصت است، ابراز کرد: ما هم باید تهدیدهای فرهنگی دشمن را به فرصت تبدیل کنیم و از فرصت‌هایی که داریم استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ رضوی محدود به ایران نیست بلکه در سراسر جهان گسترش یافته است، گفت: آسیب‌های فرهنگی کشور و عوامل آن را بشناسیم و ببینیم چگونه می‌توانیم آنها را خنثی کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: فرصت سوزی ما در عرصه منظومه فرهنگی خیلی زیاد است و ضررهای آن را مرتب می‌بینیم.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی باید مردم نهاد باشد، ادامه داد: نهادهای فرهنگی ما بودجه‌هایشان صرف حقوق و امورات جاری می‌شود و برای کار فرهنگی بودجه‌ای ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بنیاد امام رضا (ع) متنوع‌ترین نهاد فرهنگی ایران است، ابراز کرد: باید هدف گذاری مردمی و بررسی شود که با این حجم برنامه‌هایی که بنیاد امام رضا (ع) اجرا می‌کند، تأثیرگذاری این برنامه‌ها در عرصه جذب چقدر است.

وی افزود: باید روی اهدافی که داریم دقت و آسیب‌شناسی کنیم که چقدر تأثیر داشته است و آیا مردم اخلاق و سیاست و تقوای رضوی پیدا کرده‌اند.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: بوشهر استان امام رضا (ع) است و اگر بنیاد امام رضا (ع) برنامه‌ای داشته باشد ما همیشه آماده هستیم.

کد خبر 6089689

دیگر خبرها

  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه