Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام راجی با اشاره به مظلومیت جهموری اسلامی در عین قدرتمندی، جهاد تبیین را فریضه‌ای قطعی و فوری دانست و گفت: در شرایطی که خیلی‌ها دلشان برای انقلاب می‌سوزد، کمتر کسی حاضر به دفاع است چراکه دفاع، بها و هزینه دارد.

 به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام حسین راجی، مدیر اندیشکده سعداء، عصر امروز در جمع دختران هیئات دانشجویی کشور در مشهد گفت: در نخستین گام جهاد تبیین، باید دلیل اینکه رهبر معظم انقلاب در برهه کنونی بر جهاد تبیین تأکید دارند و در وهله بعد بدانیم دقیقا چه چیزی را باید تبیین کنیم در غیر این صورت، جهاد تبیین هم ناخوداگاه مانند سایر محور‌های موردتأکید رهبری، به حالت ابتذال کشیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جهاد را هرگونه تلاش و کوشش مقابل دشمن و ائمه اطهار (ع) را پیشتازان این عرصه معرفی کرد و افزود: امامان معصوم (ع) همه عمرشان صرف صف ارایی مقابل دشمن و جهاد تبیین شد و به همین دلیل هم شهیدشان کردند در حالی که اگر کاری به سیاست نداشتند، حکومت هم کاری به آن‌ها نداشت.

به گفته این نویسنده و پژوهشگر، تاریخ دنیا به سه دوران تقسیم می‌شود؛ دوران حضرت آدم تا بعثت پیامبراسلام (ص)، دوران بعثت پیامبر اسلام (ص) تا ظهور حضرت مهدی (عج) و دوران ظهور تا قیامت که این‌ها در همه چیز از جمله نوع معجزات انبیا با هم متفاوت هستند. معجزات انبیا در اولین دوران، حسی بود و همه دشمنان درخواست معجزه حسی داشتند، اما در دوران دوم، درخواست معجزات منطقی و ذهنی دارند.

در اوج مبارزه منطقی هستیم/ جهاد تبیین مهمترین کار جریان انقلابی است

حجت الاسلام راجی با بیان اینکه ما در برهه کنونی، در اوج مبارزه منطقی هستیم، تصریح کرد: مسئله تبیین از همان دوران اول تاکنون، همیشه از سوی جبهه حق وجود داشته، اما تفاوت تبیین در دوره کنونی این است که دشمنان این دوران، تمام ابزار‌هایی را که دشمنان دوران قبل دراختیار داشتند، علیه جمهوری اسلامی به کار گرفته و ذهن مردم را هدف قرار داده اند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب، حداقل چهارسال پیش در مشهد، مسئله تبیین را مطرح کرده و فرمودند امروز مهمترین چالش کشور ما یک چالش ذهنی است که سبب شد کتاب صعود 40 ساله نوشته شود و بر این اساس، مهمترین کار جریان انقلابی نیز مقابله ذهنی با این چالش است.

مدیر اندیشکده سعداء با بیان اینکه مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، انقلاب اسلامی ملت ایران، قدرتمند، اما مظلوم است، ادامه داد: شدت هجمه دشمن در این زمینه به جایی رسیده است که حتی میان حامیان انقلاب، هر کار خوب یا بدی در ایران انجام شود، مذموم و اشتباه و هر کار حتی بدی در کشور‌های دیگر صورت گیرد، ممدوح است؛ به عنوان مثال، با اینکه ایران تنها کشوری است که با وجود همه تحریم ها، ترور‌ها و توطئه ها، مستقلا ماهواره و ماهواره بر ساخت و موجود زنده به فضا فرستاد و برگرداند، اما این مهم نادیده گرفته شده و مدام روی نقاط ضعفی، چون عدم کیفیت خودروی داخلی تاکید می‌شود.

جهاد تبیین، فریضه‌ای قطعی و فوری است

حجت الاسلام راجی ابراز کرد: جهاد تبیین، فریضه‌ای قطعی و فوری است، اما در شرایطی که خیلی‌ها دلشان برای انقلاب می‌سوزد، کمتر کسی حاضر به دفاع است چراکه دفاع بها و هزینه دارد. همچنین سواد بالا و مطالعه عمیق لازم دارد و نمی‌شود شبهات را با مطالعات پنج یا ده دقیقه‌ای در فضای مجازی پاسخ داد.

محور‌های جهاد تبیین

وی در توضیح اینکه چه چیز باید تبیین شود، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از ابتدای رهبری خود تاکنون، حدود چهل محور را برای تبیین مطرح کرده اند، اما در خصوص جهاد تبیین، فرمودند تبیین یعنی مقابله با تحریف دشمن؛ بنابراین هرجا دچار تحریف شده، باید تبیین و گره‌های اذهان در این موارد باز شود.

نویسنده کتاب صعود چهل ساله اظهار کرد: مطابق رهنمود‌های رهبری، دو محور «اصول، امهات و مبانی» که مورد هجمه دشمن قرار دارد (مانند استکبارستیزی و استقلال طلبی که دشمن تلاش دارد همه مشکلات ایران را ناشی از این‌ها جلوه دهد) و نیز «سایر امور» مانند تطهیر پهلوی، سانسور دستاورد‌های انقلاب و ریشه مشکلات را ایستادگی روی آرمان‌های انقلاب جلوه دادن، رئوس جهاد تبیین در حال حاضر هستند.

این گزارش حاکیست حجت الاسلام راجی در پایان ضمن اشاره به چند نمونه مستند از موارد نادرست تطهیر پهلوی و تضعیف دستاورد‌ها و آرمان‌های انقلاب، به پرسش‌های دانشجویان پاسخ گفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان

   



به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ی مرکز کرمان یادواره شهدای روستای عیش‌آباد رفسنجان به رسم هرساله با حضور خانواده‌های معظم شهدا و مردم و مسئولان در مسجد شهید سلیمانی این روستا برگزار شد.

پیکر مطهر شهید گمنام آذین‌بخش این محفل شهدایی بود 


سردار معروفی در این مراسم با گرامیداشت یاد و نام شهدای دوران دفاع مقدس اظهار کرد: یادواره‌ها و اجلاسیه‌های شهدا مراسم ختم نیست این برنامه‌ها فتوحات نظام اسلامی است.

وی افزود: شهیدان با تقدیم جانشان به حقیقت دین خدا و اسلام اهل بیت (ع) حقیقت بخشیدند، شهدا متعلق به یک خانواده نیستند متعلق به همه ایران اسلامی و ملت بزرگ ایران هستند.
سردار معروفی بیان کرد: شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند هر کس بخواهد ملت بزرگ ایران را بشناسد بایستی به ۱۸۰ هزار قهرمانی که در کوره آتش هشت سال از حقیقت دین از انقلاب و ناموس دفاع کردند رجوع کند و این عقبه بزرگ را ملاحظه کند و تاریخ بزرگ ایران را ورق بزند.

معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین با بیان اینکه شهیدان تربیت شده مکتب عاشورا هستند، یادآور شد: حقیقت شهدا هستند نه آن چیزی که دشمن در فضای مجازی به جوانان القا می‌کند. 
وی خاطرنشان کرد: یادوراه شهدا باید در وجود ما نهادینه شود و از این شهیدان الگو بگیریم. چیزی که در جبهه شهیدان را پیروز کرد استحکام درونی جبهه اسلام بود.
سردار معروفی عنوان کرد: اولین مولفه‌ای که باعث پیروزی نبرد دفاع مقدس شد ایمان واقعی و توکل حقیقی بود. شهیدان وعده الهی را باور داشتند و این مهم در جبهه ملموس و نهادینه بود.

وی گفت: بصیرت دومین مولفه در دوران دفاع مقدس بود هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود، بصیرت از ایمان واقعی است. صبر و بردباری رزمندگان سومین مولفه بود که در جبهه موج می‌زد.
معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین ولایت باوری و ولایت پذیری سومین مولفه دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ولایت باوری رمز پیروزی دوران دفاع مقدس بود رزمندگان با میل واقعی، حجت و منظومه فکری امام راحل کار انجام میدادند.
وی صداقت در جبهه را از دیگر مولفه‌های دوران دفاع مقدس دانست و افزود: اخلاص در عمل در دوران دفاع مقدس موج می‌زد و این را می‌شود از دیگر مولفه‌های مهم جنگ دفاع مقدس عنوان کرد.
سردار معروفی با تاکید براینکه فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس فرهنگ عاشورا بود، گفت: مکتب شهید حاج قاسم در حقیقت بیانگر این است که ما ملت شهادتیم ما ملت امام حسین (ع) هستیم و تفکر امام حسینی داریم و زیر بار ظلم نخواهیم رفت و با تحریم زمین گیر نخواهیم شد.

وی بیان کرد: در دفاع مقدس خروجی بسیاری داریم، هزاران مولفه‌های بزرگ و شرف به خاطر شجاعت در دفاع مقدس برای ما به ارمغان آمده است ناموس پرستی یکی از این مولفه هاست.
معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین عنوان کرد: ما شهیدان زیادی تقدیم اسلام کردیم تا اجازه ندهیم دست بیگانه به سرزمین و دامان پاک ناموس ایرانی برسد.
وی ادامه داد: ناموس پرستی را از گودال پر افتخار عاشورا یاد گرفتیم، همین برایمان کافی است که غیرت ما غیرت عاشوراست.
سردار معروفی با اشاره به موضوع وعده صادق و مسائل غزه و اسرائیل گفت: امروز به واسطه طوفان الاقصی هیمنه اسرائیل کودک کش درهم شکسته شده و وجدان‌های ملل دنیا بیدار شده است دنیا حرکت کرد ه و وجدان‌های بیدار زنده شده است.
وی اضافه کرد: به واسطه مظلومیت مقتدر مردم غزه جنبش‌هایی در دنیا به راه افتاده است و وعده‌های الهی را مشاهده می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • نداشتن بصیرت نسبت به دشمن، راه نفوذ او را باز می‌کند
  • رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند | نباید از چشم مردم مخفی و جهادشان مغفول بماند
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد