Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@08:50:59 GMT

7روش استفاده از پیاز در درمان طبیعی

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۰۴۶۰

در این مطلب به بررسی ۷ مورد از بهترین روش‌های استفاده از پیاز برای درمان‌های طبیعی و بهره برداری بهتر از خواص پیاز می‌پردازیم. ناطقان: پیاز که در تمام نقاط جهان مصرف می‌شود، فواید زیادی دارد. علاوه بر مصرف در وعده‌های غذایی، مصارف درمانی مختلفی نیز دارد، از سینوزیت گرفته تا نیش حشرات. این سبزی ریشه‌ای یک ماده ضروری در آشپزخانه است و در بسیاری از غذا‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب به بررسی ۷ مورد از بهترین روش‌های استفاده از پیاز برای درمان‌های طبیعی و بهره برداری بهتر از خواص پیاز می‌پردازیم. خواصی که احتمالا همه ما از آن بی خبریم.

نگاه کلی به پیاز

پیاز علاوه بر ویتامین A، سلنیوم، کورستین و آنتوسیانین حاوی مقادیر خوبی از ویتامین C است. نقش ویتامین C در بدن فراتر از خواص آنتی اکسیدانی آن است و به حفظ سلامت استخوان ها، غضروف ها، دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند. همچنین از عفونت‌ها محافظت می‌کند، از جذب آهن حمایت می‌کند و بهبود را تسریع می‌کند. استفاده از پیاز برای کاهش علائم برونشیت، فارنژیت، سرماخوردگی و سایر بیماری‌های تنفسی توصیه می‌شود.

پیاز نیز منبع خوبی از منگنز است. منگنز به عنوان یک کوفاکتور برای آنزیم‌های مختلف عمل می‌کند که بسیاری از فرآیند‌های متابولیک مختلف را تسهیل می‌کند. همچنین به جلوگیری از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند

پیاز همچنین منبع ویتامین B۶ است. ویتامین B۶ که پیریدوکسین نیز نامیده می‌شود، بخشی از کوآنزیم‌های دخیل در متابولیسم پروتئین‌ها و اسید‌های چرب و همچنین در تولید هورمون‌ها است. همچنین در تولید گلبول‌های قرمز خون شرکت می‌کند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا اکسیژن بیشتری را حمل کنند. پیریدوکسین همچنین برای تبدیل گلیکوژن به گلوکز ضروری است و به عملکرد صحیح سیستم ایمنی کمک می‌کند. در نهایت این ویتامین در تشکیل برخی از اجزای سلول‌های عصبی نقش دارد.

برخی از مهمترین خواص پیاز عبارتند از:

می‌تواند از سرطان جلوگیری کند

برخی از مطالعات وجود ارتباط بین مصرف پیاز و کاهش بروز انواع مختلف سرطان را نشان می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف یک تا هفت پیاز در هفته خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، حنجره و تخمدان را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، مشخص شده است که مصرف هفت پیاز یا بیشتر در هفته می‌تواند خطر ابتلا به سرطان‌های مری، دهان و حلق را کاهش دهد. همین امر در مورد سرطان‌های مغز، معده و مری نیز مشاهده می‌شود. برخی مطالعات همچنین نشان می‌دهد که مصرف زیاد پیاز می‌تواند سرطان پروستات را بهبود بخشد.

نتایج این مطالعات باید با احتیاط تفسیر شود، زیرا عوامل مهمی مانند نوع پیاز و روش پخت و مقادیر دقیق مصرف باید در نظر گرفته شود. مطالعات نشان می‌دهد که عصاره پیاز می‌تواند فرآیند‌های جهشی را که باعث ایجاد سرطان می‌شود، مهار کند. آن‌ها همچنین برای کاهش تکثیر سلول‌های سرطانی شناخته شده اند.

پیاز، از قلب محافظت می‌کند

پیاز حاوی ترکیباتی است که بر عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی مختلف اثر می‌گذارد. پیاز به دلیل توانایی خود در کاهش تجمع پلاکتی شناخته شده است. تجمع پلاکت‌ها در خون عبارت است از جمع شدن پلاکت‌ها روی هم برای تقویت لخته شدن. نباید فراموش کرد که بیش از حد این وضعیت خطر ابتلا به ترومبوز و در نتیجه بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف حدود ۲۲۰ گرم پیاز پخته در روز به مدت دو هفته تأثیر مثبتی بر تجمع پلاکت دارد.

بسیاری از افراد ممکن است این سوال را داشته باشند که برای حل هر مشکل سلامت، چگونه باید پیاز را مصرف نمود. ما در ادامه به این مسئله اشاره کرده ایم. شما می‌توانید ۷ روش را برای استفاده از پیاز امتحان کنید که دارای فعالیت ضد باکتریایی و ضد آسم است.

دارویی برای سرماخوردگی

اگر سرما خورده اید می‌توانید نصف پیاز را نزدیک تخت خود قرار دهید. کارشناسان می‌گویند وقتی یک لایه رنگ سیاه روی آن تشکیل می‌شود به این معنی است که پیاز سموم موجود را جذب می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید با مصرف ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از مخلوطی که با چرخ کردن ۳۰۰ گرم پیاز خام و اضافه کردن ۱۰۰ گرم عسل تهیه می‌کنید، از خود در برابر سرماخوردگی محافظت کنید.

 درمان سینوزیت با پیاز

اگر مشکل سینوزیت دارید، تکه‌های آب، عسل و پیاز را با هم مخلوط کنید، سپس این آب را به طور مرتب مصرف کنید تا علائم سینوزیت تسکین یابد.

مقابله با آنفولانزا

پیاز به ویژه در برابر آنفولانزا مفید است. دو عدد پیاز خرد شده را چند ساعت در نیم لیتر آب خیس کنید. سپس یک لیوان از این آب را قبل از خواب و بین وعده‌های غذایی بنوشید.

رفع گلودرد

با این دستور پخت آسان می‌توانید یک شربت خانگی بر پایه پیاز تهیه کنید. برای این کار، ۲۵۰ میلی لیتر آب را بجوشانید و ۱۰۰ گرم پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید. اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه روی آتش بماند سپس کناری بگذارید تا مخلوط کمی خنک شود. سپس مخلوط را صاف کرده و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. برای بار دوم ۲-۳ دقیقه حرارت دهید تا غلیظ شود. ۳ تا ۶ قاشق چایخوری از شربت پیاز خود را تا زمانی که علائم از بین بروند بخورید.

رفع زگیل

اگر زگیل دارید، می‌توانید هر شب آن را با پیازچه بمالید تا زمانی که از بین برود. همچنین می‌توانید یک پیاز را خالی کرده و آن را با نمک پر کنید و سپس زگیل را دو بار در روز به آن بمالید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

پیاز از زمان‌های قدیم به عنوان دارو استفاده می‌شده است. تکه‌های پیاز را حدود ۱۵ دقیقه در آب بجوشانید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود. بعد از اینکه مخلوط کمی خنک شد، ۴ قاشق چایخوری عسل و آب یک عدد لیمو را فشار دهید تا شیرین شود. صبح و عصر یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را میل کنید.

برای تسکین درد نیش حشرات

نیش آزاردهنده و ناخوشایند حشرات می‌تواند زندگی روزمره شما را مختل کند. حلقه پیاز برای رفع این مشکل بسیار مفید است. برای تسکین درد کافی است آن را روی ناحیه گاز گرفته قرار دهید. از یک پیاز تازه خرد شده برای فواید مطلوب استفاده کنید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: درمان ، استفاده از پیاز ، درمان طبیعی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درمان استفاده از پیاز درمان طبیعی استفاده از پیاز نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۰۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر تا پیاز بند بورسی

تصویب بند «س» تبصره۶ بودجه سال۱۴۰۳، سقف معافیت مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی ایجاد می‌کند که عواقب سنگینی برای بازار سرمایه به دنبال خواهد داشت. بسیاری از کارشناسان تصویب چنین بندی را خلاف شعار سال‌های گذشته و در نتیجه عدم حمایت از تولید می‌دانند.

به گزارش دنیای اقتصاد، براساس قانونی که مجلس شورای اسلامی برای سال جاری تصویب کرده بود، سقف معافیت مالیاتی برای حقوقی‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان و برای حقیقی‌ها ۵۰ میلیارد تومان مقرر شده بود. مالیات مذکور را می‌توان نوعی مالیات مضاعف در نظر گرفت که هزینه زیادی را می‌تواند به بنگاه‌های بزرگ تولیدی وارد کند.

در همین راستا شرکت‌های تامین سرمایه به دنبال رفع مشکلات بند «س» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ بودند. با توجه به اینکه چند روز است که بازار سرمایه وضعیت متعادل‌تر و مطلوب‌تری به خود گرفته، اصلاح بند مذکور می‌تواند از پس‌لرزه‌های منفی احتمالی جلوگیری کند و وضعیت سرمایه‌گذاری در بورس از وضعیت فعلی بدتر نشود.

مهدی سوری، کارشناس بازار سرمایه، به واکاوی بند «س» تبصره ۶ پرداخت و گفت: در سال‌های گذشته دولت‌هایی بر سر کار آمدند و سکان‌دار قوه مجریه شدند که درآمد موردنیاز را در طی سال‌ها از فروش نفت و محصولات نفتی تامین می‌کردند. پس از محدود شدن درآمد‌های نفتی، دولت‌ها بخش عمده‌ای از هزینه‌ها را با افزایش نقدینگی تامین کردند که به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم موجب افزایش نرخ تورم در سطوح متفاوت شد.

افزایش نرخ تورم در سال‌های گذشته مشکلات گوناگون اقتصادی برای بنگاه‌ها و خانوار‌ها در پی داشته است. بر همین اساس رویکرد جدید سیاستگذاران در سال‌های گذشته به این سمت‌و‌سو بوده که برای جبران کسری بودجه، ردپای سودسازی فعالیت‌های اقتصادی را دنبال کنند و نسبت به تامین مخارج از آن‌ها اقدام کنند. از این رو به نظر می‌رسد سلسله تصمیم‌هایی در همین مورد گرفته شده که تبصره ۶ و تعیین سقف برای معافیت‌های مالیاتی تنها یکی از چنین سلسله تصمیم‌هایی است.

در واقع این اتفاقات موجب می‌شود که بنگاه‌دار اقتصادی چنین بیندیشد که هر زمانی که سودسازی شرکت‌ها قوت بخشیده شود، ردپای سیاستگذار برای کسب و اخذ سود نمایان خواهد شد. در واقع نتیجه این رویکرد فعلی موجب می‌شود که جذابیت سرمایه‌گذاری در تولید و توسعه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی روز به روز کاهش یابد.

از طرفی باید اظهار کرد که رویکرد مذکور سیاستگذار نمی‌تواند برای مدت طولانی تداوم پیدا کند، چراکه با توسل به چنین رویکردی می‌تواند بازوان محرکه تولید را ناتوان کند و چالش جدیدی برای سیاستگذاران داشته باشد. از این رو باید گفت رویکرد فعلی برخلاف شعار سال‌های گذشته که همواره بر تولید تاکید داشته، به‌شدت ضد‌تولید بوده و چرخه‌های اقتصاد را ناهمگون می‌سازد. در واقع سیاست‌های گذشته در زمینه نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی و تعرفه‌های صادراتی رویکردی ضد‌تولیدی داشتند.

مورد قابل‌توجه دیگر این است که در شرایط فعلی بسیاری از صنایع مادر کشور، به دلیل اینکه فاقد حاکمیت شرکتی مناسبی‌اند، شکایتی نسبت به بند «س» تبصره ۶ نداشتند و عمده شکایت از موضوع مذکور بیشتر از سمت‌وسوی سهامداران بوده که در بخش کوچکی از شرکت‌های بزرگ اختیار دارند؛ بنابراین سیاست‌های ضد‌تولیدی که در طول سال اتخاذ می‌شود، تضاد قابل‌بیانی با شعار‌های تولیدی ابتدای سال دارد.

در بحث مالیات‌ها از آنجایی که تصور بر آن بود که شرکت‌های حقوقی که معافیت مالیاتی فراتر از ۵۰۰ میلیارد تومان داشته باشند تعداد محدودی دارند، رویکرد بند «س» تبصره ۶ بر این مدار بوده که تامین مالی بزرگی که بناست رخ دهد شرکت‌های کمی را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد و هزینه‌های اجتماعی گوناگون را کاهش خواهد داد. اما تحقق موضوع مذکور پیرامون شرکت‌هایی که در بازار سرمایه فعالیت دارند، موجب کاهش بیش از ۳۰ همتی سود شرکت‌ها و تامین نقدینگی برای هزینه‌های دولت خواهد شد.

همچنین با این اقدام فلسفه وجودی صندوق‌های سرمایه‌گذاری زیر سوال خواهد رفت و با نگاه ناسنجیده‌ای که در بطن این موضوع بوده که همه معافیت‌ها را کنار هم قرار داده، عملا در بسیاری از بخش‌ها، مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری، موجب مالیات‌ستانی مضاعف می‌شود؛ بنابراین رویکرد سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و تجمیع سرمایه‌های خرد افراد برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ اقتصادی که با شعار سال جاری - جهش تولید با مشارکت مردم - همسوست، با موضوع مذکور از اساس متفاوت و در تضاد است و باید ساختار صندوق‌ها را برای نتیجه‌بخشی آن از اساس تغییر داد.

به دلیل اینکه صندوق‌ها NAV را در دوره‌های کوتاه‌مدت حساب می‌کنند و درصورتی‌که در تاریخ مشخصی از آن‌ها مالیات اخذ شود، هموار بودن سود را از بین می‌برد و با افت ارزش واحد‌های سرمایه‌گذاری در یک روز ایجاد می‌شود. نکته دیگر این است که در صندوق‌های سرمایه‌گذاری و واحد‌های تولیدی مفهومی به نام صرفه مقیاس وجود دارد. در بسیاری از کارخانه‌های تولیدی در کشور چین واحد‌های کوچک تجمیع‌شده و واحد‌های بزرگ تشکیل می‌شوند.

در واقع سیاست‌هایی اتخاذ می‌شود که واحد‌های بزرگ جایگزین واحد‌های کوچک شوند و هزینه سربار را کاهش داده و بتوانند کار‌های زیربنایی داشته و صرفه در مقیاس را بهبود بخشند. اما در صورتی که مستقل از نوع فعالیت سقف معافیت مالیاتی در عدد مشخصی وضع شود، نشانه آن است که توسعه شرکت‌ها نباید تسریع یابد.

همچنین باید بیان کرد هر نوع معافیت مالیاتی فلسفه‌ای دارد و برخی از این معافیت‌های مالیاتی خود مشوقی برای انجام فعالیت خاصی هستند و می‌توانند سرمایه را برای هدفی معین در مسیری مشخص هدایت کنند. وضع قوانینی از این دست برنامه‌ریزی بنگاه‌های اقتصادی را با چالش جدیدی روبه‌رو می‌کند و تزریق شرایط نااطمینانی نمی‌تواند وضعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش مولد اقتصاد به وجود آورد و پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین نمی‌توان چندان درباره اصلاح یا تغییر بند «س» تبصره ۶ اظهار‌نظر خاصی کرد. باید منتظر ماند و دید در نهایت چه تصمیمی در این خصوص گرفته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس