Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@13:22:01 GMT

هوای هرمزگان ناسالم است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۰۸۵۱

هوای هرمزگان ناسالم است

افزایش شاخص آلودگی هوا و کاهش کیفیت هوا و شعاع دید را در پی دارد. بنابراین در این هوای ناسالم نسبت به اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به‌ویژه برای افراد آسیب‌پذیر و حساس و عدم ترددهای غیر ضرور توصیه می‌شود. به گفته مریم سلیمی زاده رئیس آزمایشگاه اداره محیط‌زیست هرمزگان، با تشدید بادهای 120روزه در جنوب شرق کشور در برخی نقاط استان ازجمله میناب،رودان،بشاگرد،حاجی‌آباد و با تأثیر کمتر در مناطق مرکزی استان گردوغبار مورد انتظار است که سبب کاهش میدان دید افقی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه در مناطق شرقی و شمالی استان افزایش سرعت بادهای شمال شرقی نیز سبب گردوخاک موقتی خواهد شد.وی میانگین کیفیت هوا امروز پنجشنبه 29 اردیبهشت را طبق بررسی‌های به عمل‌آمده در بندرعباس با شاخص۲۳۶ بسیار ناسالم ،جاسک با شاخص ۱۳۹ناسالم برای گروه‌های حساس و بندر خمیر با شاخص۱۴۳ ناسالم برای گروه‌های حساس بر اساس پارامتر pm10 ذکر کرد.

گردوغبار شنبه از استان خارج می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان بابیان اینکه گردوغباری که از چهارشنبه گذشته سطح استان را فراگرفت ناشی از گردوغبار فرامحلی از کشور عراق بود ه است گفت: به دلیل ورود این سامانه به سمت خلیج‌فارس شاهد میدان دید افقی در مناطق غربی و همچنین جزایر خلیج‌فارس و مناطق مرکزی استان هستیم . مرضیه سی‌سی پور افزود:با توجه به اینکه این مدت وزش باد قابل‌توجه ای در سطح استان نخواهیم داشت تا روز جمعه شاهد غبارآلود بودن آسمان استان خواهیم بود. وی بیان کرد که از اوایل این هفته با افزایش باد در مناطق دریایی ،از میزان غلظت گردوغبار در سطح استان کاسته می‌شود. سی‌سی پور این را یادآور شد که گردوغبار از سمت غرب ( عراق ،ایلام ،خوزستان و بوشهر) به سمت هرمزگان آمده است که کمترین شعاع دید تا امروز صبح به هزار متر رسید. وی تصریح کرد: البته بر اساس پیش‌بینی هواشناسی از شنبه آینده گردوغبار از سمت عراق شروع می‌شود ولی به علت وزش باد این جو فعلاً وارد استان نمی‌شود. کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان به تردد شناورهای سبک و سنگین در مسیرهای کیش و لاوان هشدار داد.

48

کد خبر 1632809

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان هواشناسی استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد

هوای شهر سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام و مرکز بهداشت این شهرستان اقدام به صدور توصیه و هشدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا وضعیت کیفیت هوای سطح شهر سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شد.

از این رو مرکز بهداشت شهرستان سلماس اقدام به صدور توصیه و هشدار برای عموم شهروندان ساکن در این شهر به شرح ذیل کرد.

۱_ از تردد غیرضروری تمام افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی ممانعت شود.

۲_حضور در پارک‌ها و پیاده‌روی در شرایط آلودگی و گرد و غبار، صورت نگیرد .

۳_ استفاده از ماسک تنفسی فیلتردار N95 برای کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گردوغبار قرار دارند، مثل پلیس راهور, خدمات شهری و....ضروری است.

۴_ شهروندان در صورت مواجه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی- عروقی، سریعاً به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.

۵_ برای پیشگیری از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان، در و پنجره‌ها و منافذ را ببندید و از باز و بسته کردن غیر ضرور آن‌ها خودداری شود.

کد خبر 748505

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ناسالم دو شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • پایداری هوای استان اردبیل
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق