Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:39:01 GMT

تشکیل رصدخانه علم و فناوری در اصفهان ضروری است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۱۸۶۴

تشکیل رصدخانه علم و فناوری در اصفهان ضروری است

حسین ربّانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این رصد خانه و قرارگاه زیر نظر استانداری خواهد بود، افزود: این رصدخانه در مرحله اول باید اطلاعات مربوط به مجموعه های علم و فناوری را جمع آوری و به‌طور مداوم به‌روز رسانی کند.

وی اظهار داشت: داشتن اطلاعات درست و دقیق به‌عنوان نخستین ابزار با توجه به شرایط و وسعت استان اصفهان برای این فرماندهی ضروری است تا بتوان رصد درستی از اتفاقات و نقاط ضعف و قدرت داشته باشد اما در زمان حاضر چنین چیزی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، تاثیر این رصد خانه در زمینه تحقق شعار سال و تقویت تولید دانش بنیان نیز در استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان ادامه داد: امروز با توجه به رشد خوبی که در زمینه علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در استان اصفهان رخ داده، لازم است هماهنگی در مورد اطلاعات مجموعه های علمی و فناورانه انجام شود.
ربّانی خاطرنشان کرد: این ضرورت در گذشته چندان وجود نداشت اما امروز برای استانی مانند اصفهان به‌عنوان یک ضرورت محسوب می شود.
وی با بیان اینکه امروز مدل های مختلفی در عرصه علم و فناوری وجود دارد که اطلاعات دقیقی از آنها نداریم، گفت: این رصد خانه باید با استفاده از بسترهای نرم افزاری و بصورت دقیق طراحی شود و اطلاعات آن به‌طور مداوم به روز شود.  
رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان با بیان اینکه دستگاه های مختلف باید اطلاعات خود را در اختیار این رصدخانه قرار دهند، افزود: اِشکالی که در این زمینه وجود دارد این است که بعضی دستگاه ها اطلاعاتی که صلاح بدانند را ارائه بدهند و به‌دلیل فقدان اطلاعات صحیح نتوانیم تصمیم های درستی بگیریم.
وی ادامه داد: باید از ظرفیت نخبگان هر عرصه استفاده کنیم و این افراد از طریق کارگروه هایی با دستگاه ها و شرکت های مختلف مرتبط شوند و این اطلاعات را به روز کنند.

ربّانی با اشاره به اینکه باید سامانه جامعی در این زمینه اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشد، گفت: در مرحله بعد در مقر فرماندهی و قرارگاه علم و فناوری استان بر اساس اطلاعات درست می توانیم تصمیم گیری کنیم.
وی با بیان اینکه اطلاعات درست به‌عنوان اولین ابزاری است که نیاز داریم اضافه کرد: در زمان حاضر اطلاعات ما بیشتر بر اساس شنیده هاست.
رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان ادامه داد: این اطلاعات باید جمع آوری و راستی آزمایی شود و پس از آن می توانیم تعریف کنیم که استان اصفهان در این عرصه در سال های آینده می خواهد به چه نقطه ای برسد و باید چه برنامه ریزی داشته باشد.

اصفهان به عنوان استان پیشرو در راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری که نخستین زمینه‌های رسمی شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان را به وجود آورد حدود ۱۰ درصد از واحدهای فناور و دانش‌بنیان کشور را در خود دارد و دومین استان کشور در این زمینه است.

در زمان حاضر حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور در این استان فعال است.
 

برچسب‌ها بنیاد ملی نخبگان شرکت دانش بنیان اصفهان رصدخانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد ملی نخبگان شرکت دانش بنیان اصفهان بنیاد ملی نخبگان شرکت دانش بنیان اصفهان رصدخانه استان اصفهان علم و فناوری دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان

دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان در اصفهان، ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل و با شرکت شرکت های دانش بنیان و فعالان حوزه حمل و نقل در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین رویداد حمل و نقل دانش‌بنیان همراه با دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان با با همت معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری این نمایشگاه و رویداد حمل و نقلی با حضور شرکت‌های دانش بنیان، فناور، دانشجویان، اساتید و کارشناسان و مدیران دستگاه‌های دولتی از ۱۱ اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۴ اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد؛ کاهش آلودگی هوا، وسایل برقی و تجهیزات شارژ، هوشمندسازی و هوش مصنوع، مدیریت ترافیک و اطلاع رسانی تجهیزات حمل و نقل ریلی از محورهای برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان است.

برگزاری این نمایشگاه با حضور مسئولان و متخصصان حمل و نقل ملی و استانی و کلان شهرها همراه با برگزاری پنل‌های ارائه طرح و محصولات شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سایر برنامه‌های جانبی در محل سالن شماره ۲ تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان صورت می‌گیرد و ساعات بازدید از نمایشگاه ۹ صبح الی ۱۸ بعد از شهر است و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.goingevent.com مراجعه کنند.

کد خبر 748890

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد