Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:00:57 GMT

تحلیل «جنگ سایبری» از زبان سردار جلالی+فیلم

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۲۱۰۸

‍‍‍‍‍‍

دریافت 144 MB

به گزارش ایرنا، سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری روز گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه برگزار شد و به گفته «بابک پورقهرمانی» دبیر علمی سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری، ۲۹۲ مقاله به دبیرخانه این رویداد علمی ارسال شده بود که ۲۴۰ مقاله از آنها پذیرش شد. 

جنگ نرم، دفاع سایبری، امنیت سایبری، اصول پدافند سایبری، دیپلماسی پدافند سایبری، مقابله با حملات سایبری، پیشگیری و صیانت سایبری، نسل آینده تهدیدهای سایبری، شناسایی حمله‌های آینده سایبری، بومی‌سازی پدافند سایبری و پاسخ در قبال حمله‌های سایبری از محورهای این کنفرانس ملی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از دیگر محورهای این رویداد علمی می‌توان به «سرمایه اجتماعی ملی و پدافند سایبری»، «سرمایه اجتماعی بین‌المللی و پدافند سایبری»، «زیست‌بوم سایبری و نقش آن در پدافند سایبری»، «نقش سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی در قلمرو پدافند سایبری»، «نقد و بررسی قوانین و مقررات دخلی در حوزه پدافند سایبری»، «نقد و بررسی قواعد و مقررات بین‌المللی در حوزه پدافند سایبری»، «اولویت‌های برخورد در قبال تهدیدهای سایبری» و سایر موضوعات مرتبط اشاره کرد.

دو کنفرانس پیشین نیز طی سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۸ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه برگزار شده بود و برگزاری سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری با تاخیر به دلیل شرایط کرونایی و در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه کار قرار گرفت و روز گذشته برگزار شد. 
 

برچسب‌ها سازمان پدافند غیرعامل کشور دانشگاه آزاد اسلامی مراغه فضای مجازی غلامرضا جلالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان پدافند غیرعامل کشور دانشگاه آزاد اسلامی مراغه سازمان پدافند غیرعامل کشور دانشگاه آزاد اسلامی مراغه فضای مجازی غلامرضا جلالی دانشگاه آزاد اسلامی پدافند سایبری کنفرانس ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۲۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»

خبرگزاری علم و فناوری آنا - حسین عقابی؛ نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از چند جهت قابل ارزیابی است؛ نخست بُعد اقتصادی و دوم بُعد مشارکت مردم، «جهش تولید» قطعاً قابل دستیابی بوده به‌ویژه با وجود ظرفیت‌های بزرگ و قابل دسترس اقتصادی و از همه مهم‌تر حضور و وجود بخش خصوصی می‌تواند علاوه بر تنوع و تحول اقتصادی در سفره‌های مردم هم تحول ایجاد کند؛ اما مهم‌ترین موضوعی که مقام معظم رهبری از آن نام بردند «مشارکت مردم» است؛ البته «مشارکت مردم» در اقتصادی موضوع جدیدی نیست و در سال‌های گذشته بار‌ها و بار‌ها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر حضور و مشارکت مردم در اقتصاد کشور تأکید شده بود.

باید این موضوع را در نظر داشت که مقام معظم رهبری مردم را مقید به حضور در اقتصاد کشور کرده‌اند و قطعاً حضور مردم و مشارکت آنان در اقتصاد کشور می‌تواند گره کور اقتصاد را باز کند به شرط آنکه مسئولان به مردم اعتماد لازم را داشته باشند. موضوع مهم‌تر و قابل تأمل‌ ورود مراکز آموزش عالی برای تحقق شعار سال است؛ چراکه این مراکز ارتباط مستقیمی با مردم دارند و می‌توانند موجب تسریع مشارکت مردم در تحقق جهش تولید شوند.

یکی از این مراکز آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی است؛ این دانشگاه بار‌ها و بار‌ها ثابت کرده که با تلفیق «فرهنگ، علم و فناوری» قادر بوده مشکلات بزرگی را از سر راه کشور بردارد و اجرای طرح‌های مختلف ازجمله «پویش» مصداق این موضوع است.

خبرگزاری آنا با توجه به اهمیت شعار سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردم) و تأکید دکتر طهرانچی بر اینکه «در سال ۱۴۰۳، بستر‌های جدیدی مانند سکوی تولید، تضمین، تأمین و سکوی توزیع و لجستیک و سکو‌هایی در حوزه صنایع خلّاق و عرصه‌های تربیتی را راه‌اندازی خواهیم کرد» سراغ رؤسا، اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه آزاد اسلامی رفته تا درباره ظرفیت‌های دانشگاه آزاد و چالش‌ها و مشکلات پیش روی برای تحقق شعار سال با آنان گفت‌وگویی داشته باشد.

تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با تأکید بر اینکه همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها باید به شعار سال پایبند باشند و برنامه‌ها خود را در راستای این شعار تنظیم و اجرا کنند، اظهار کرد: همواره بخش مهمی از شعار‌های سال که توسط رهبر انقلاب بیان شده اقتصادی و تولیدی بوده شعار سال امسال نیز عصاره کل شعار سال‌های گذشته است.

محمدرضا دهقانی‌اشکذری افزود: وجه تمایز شعار سال جاری با سال‌های دیگر مردمی‌سازی تولید است مانند دیگر جریان‌های که با مردم خروجی خوبی داشته و کمک کرده که اهداف محقق شود.دانشگاهیان و اندیشمندان باید تلاش کنند فهم درستی از شعار سال داشته باشند تا بتوانند جهش تولید و مشارکت مردمی را تبیین کنند. به دلیل اینکه مشارکت مردم ابعاد گوناگونی دارد که شامل مشارکت مالی، فنی، مهارتی و مشارکت در تک تک ایستگاه‌های زنجیره تولید می‌شود.

وی تأکید کرد: باید شعار‌های سال را درست فهم کنیم و برداشت علمی و دقیقی داشته باشیم همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند این شعار محصول بررسی‌های مفصل علمی است؛ بنابراین بر عمق واژه‌ها و ترکیب شعار دقت شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد بیان کرد: تأکید شعار امسال بر رفع موانع، فعال کردن ظرفیت‌های مردمی و حضور فعال آنان در راستای جهش تولید است تا مردم باید در همه زنجیره تولید کشور فعال شوند. در همین راستا اگر بخواهیم تولید را مردمی‌سازی کنیم باید همه نهاد‌ها، رسانه‌ها و کسانی که تریبون در دست آنان بوده فرهنگ کار در کشور تقویت کنند در غیرانصورت شعار مردمی‌سازی تولید که عصاره آن در کار است محقق نخواهد شد.

دهقانی‌اشکذری تجهیزات و فناوری بخش مهم و فنی از تولید برشمرد و مطرح کرد: دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان باید وارد عرصه تولید شوند و سعی کنند که فناوری تولید را به روز کنند. یکی از عواملی که تولید کشور به وضع مطلوب نرسیده همین فناوری به روز نشده است، نخبگان و دانشگاهیان که جزیی از مردم محسوب می‌شوند می‌توانند با به‌روزرسانی این فناوری‌ها در راستای تحقق شعار سال کوشا باشند.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مهم و کلیدی رونق تولید نیروی کار ماهر، متعد، متخصص، خلاق و کارآمد و اثربخش است و از مهم‌ترین بخش‌هایی بوده که برای شعار سال باید روی آن کار شود. در همین راستا باید برای زنجیره سنی منابع انسانی از اقشار فعال میانگین سنی دانشجویی تا سن میانسالی و کهنسالی تعریف داشته باشیم. آماری که در دنیا اعلام شده این است که یک نفر کار می‌کند و کمتر از دو نفر مصرف‌کننده داریم، اما در کشور ما یک نفرکار می‌کند ۲.۳ مصرف کننده داریم و این نسبت باید به سمت تولید کردن حرکت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد اضافه کرد: این مهم زمانی محقق می‌شود که فرهنگ ایرانی اسلامی را لحاظ کنیم. نباید در ایران اسلامی مدل فرهنگ کشور‌های غربی و شرقی که فقط تکنولوژی و توسعه را مدل قرار می‌دهند قرار بدهیم؛ زیرا در آن مدل‌ها خانواده، نقش و کرامت زن لحاظ نشده؛ بنابراین نیازمند مدل‌سازی هستیم که چگونه بانوی مسلمان ایرانی در کنار اینکه بنیاد خانواده را حفظ می‌کند در کسب و کار خانگی و حتی کسب و کار‌های خارج از خانه با نسبت منطقی نقش خود را در جریان جهش تولید ایفا کند.

مشارکت مردم در جهش تولید با گسترش و حمایت کسب‌وکار‌های خرد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با تبیین راه‌های مشارکت مردم در راستای جهش تولید با توجه به شعار سال رهبری معظم اظهار کرد: مهم‌ترین راه مشارکت مردم در جهش و رونق تولید، گسترش کسب و کار‌های کوچک، متوسط و خانگی است با وجود اینکه حجم کوچکی دارند؛ اما وقتی تعداد آنها افزایش یابد، می‌تواند رشد بسیار زیادی در تولید ایجاد کند.

غلامرضا نجفی بیان کرد: همان گونه که در پیام نورزوی رهبری معظم دیدیم، پته‌دوزی کرمان و صنایع دستی اصفهان در قاب تصویر به نمایش گذاشته شد و این خود تبلیغ عملی برای شعار‌هایی است که سال‌ها مقام معظم رهبری درباره استفاده از کالای ایرانی فرمودند و امیدوارم همه مردم امسال به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی تأکید کرد: دانشگاهیان و استادان باید به فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی و تولید داخل اهتمام داشته باشند، این مسئله بسیار مهم است که حتی می‌توانیم در موضوعات پایان‌نامه و رساله دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و طرح‌های تحقیقاتی به آن بپردازیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با اشاره به پیام دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در سال جدید مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن بیش از یک میلیون دانشجو، کارمند و استاد یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های علمی کشور است، هیچ وابستگی دولتی ندارد در واقع اگر دقیق نگاه کنیم، یک بدنه علمی اجرایی بسیار بزرگ در دل جامعه و میان مردم در اختیار دارد که می‌تواند شعار سال «مشارکت مردم در رونق تولید» را رقم بزنند.

نجفی گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند برنامه‌ریزی، سیاست گذاری و حمایت دارد که با ریل گذاری‌ها مناسب در بخش نرم افزاری، سخت افزاری، شبکه و در بخش‌های مختلف می‌تواند به کار بیاید.

مشارکت مردم در جهش تولید با ارائه تسهیلات مالی به کسب‌وکار‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان راهکارهایی به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: ارائه تسهیلات مالی و فنی به کسب‌وکار‌ها و تولیدکنندگان محلی، می‌تواند به افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات منجر شود.

ابراهیم رحیمی افزود: اطلاع‌رسانی به مردم درباره اهمیت افزایش تولید و نقش آن در رشد اقتصادی کشور می‌تواند باعث تحرک و مشارکت بیشتر آنها شود. تشویق مردم به راه‌اندازی کسب‌وکار‌های جدید و افزایش تولید محصولات و خدمات موجب افزایش تولید و اشتغال خواهد شد.

وی عنوان کرد: تشویق مردم به خرید محصولات تولید داخل و حمایت از تولیدات محلی می‌تواند به تقویت صنایع داخلی کمک کند. ایجاد شبکه‌های همکاری بین تولیدکنندگان، بازاریابان و دولت نیز باعث بهبود فرآیند‌های تولید و بازاریابی می‌شود. با اجرای این راهکار‌ها و افزایش مشارکت مردم در جهش تولید، می‌توان به توسعه اقتصادی کشور کمک کرد و رشد پایدار را تسریع بخشید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دانشگاه‌ها و دانشجویان به عنوان بخش مهمی از جامعه، می‌توانند نقش مؤثری در تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید ایفا کنند، مطرح کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند با ارائه آموزش‌های مرتبط با تولید و کارآفرینی، دانشجویان را برای شرکت در فعالیت‌های تولیدی آماده کرده و با انجام پژوهش‌های پیشرفته در زمینه‌های تولید و نوآوری، به افزایش تولید و بهبود فرآیند‌های تولید کمک کنند.

رحیمی اضافه کرد: دانشگاه‌ها با برقراری ارتباط نزدیک با صنعت و بازار می‌توانند راهکار‌های نوینی برای افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات ارائه کرده و با ایجاد فضا‌های کارآفرینی و پشتیبانی از آغاز کارها، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را به راه‌اندازی کسب و کار‌های جدید تشویق کنند. دانشگاه‌ها با ارائه آموزش‌های عملی و مهارت‌های کاربردی می‌توانند دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده کنند تا در تقویت صنایع تولیدی نقش داشته باشند.

انقلاب در بومی‌سازی فناوری با حذف انحصار واردات

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با بیان اینکه سال گذشته گام‌های مؤثری برای رفع موانع تولید توسط قوای سه‌گانه برداشته شد که بسیار امیدبخش بود، اظهار کرد: رهبر انقلاب در نامگذاری سال جدید با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توصیه هوشمندانه‌ای کردند و به مشارکت دادن مردم در ادامه این مسیر تأکید فرمودند؛ زیرا اقتصاد مردمی در برابر تکانه‌های مختلف مقاوم‌تر بوده و امکان ایجاد فساد در آن کمتر است.

مهدی سلطانی‌فر افزود: این مهم زمانی محقق خواهد شد که دولت و مدیران دولتی به این موضوع اعتقاد داشته باشند و در راستای تحقق آن تلاش کنند. تأکید بر ادامه ارائه مجوز‌های کسب و کار از طریق درگاه ملی اخذ مجوزها، جلوگیری از بنگاه‌داری توسط بانک‌ها و مؤسسات مالی دولتی و نیز پرهیز از هر اقدامی که به بزرگ شدن دولت منجر می‌‌شود از جمله این اقدامات خواهد بود.

وی به آنا گفت: یکی از راه‌کار‌های حرکت به سمت تولید، رفع موانع تولید در حوزه فناوری است. حذف انحصار واردات و تکیه بر توانمندی‌های دانشگاهیان برای رفع موانع تولید از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند انقلابی در بومی‌سازی فناوری در تولید فراهم کند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با اشاره به پیام سال نو دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: اکنون مردمی‌ترین دانشگاه کشور دانشگاه آزاد اسلامی است که با تلاش جهادی مدیریت به خوبی در مسیر تحقق شعار سال و نقش آفرینی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند. تأکید بر ایجاد سکو‌های مختلف به عنوان ایجاد زنجیره کامل از جمله این اقدامات است.

راهکار‌های پنج‌گانه مشارکت مردم و تحقق اهداف جهش تولید

عضو هیئت علمی و معاون توسعه و منابع دانشگاه آزاد اسلامی قم با بیان اینکه شعار سال با تدبیر مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گرفته است، راه‌های مشارکت مردم در راستای جهش تولید را برشمرد و اظهار کرد: آموزش و افزایش آگاهی مردم در زمینه‌های تولید و مدیریت مالی، ایجاد بستر‌های مشارکتی برای کارآفرینان و کسب و کارها، تشویق به سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی و ارائه تسهیلات مالی، ترویج استفاده از فناوری و نوآوری در فرآیند‌های تولید و ارتقای همکاری بین دولت، صنعت و مردم برای توسعه بخش‌های تولیدی می‌تواند از راه‌های مشارکت مردم در راستای جهش تولید با توجه به شعار سال رهبری باشد.

سیدعباس برهانی در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه‌ها و دانشجویان می‌توانند در تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید نقش مهمی داشته باشند به آنا گفت: دانشگاه‌ها و دانشجویان می‌توانند با ارائه برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی در زمینه‌های توسعه تولید و کسب‌وکار، ایجاد شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های جدید با تمرکز بر فناوری و نوآوری، ارتقای همکاری با صنعت و دولت در زمینه تحقیق و توسعه و ارائه مشاوره‌های فنی و مدیریتی به کسب‌وکار‌ها برای بهبود عملکرد تولیدی در تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید نقش مهمی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ظرفیت دانشگاهی در راستای بسترسازی و راه‌اندازی سکو‌های تولید، تأمین، توزیع و لجستیک و حوزه‌های صنایع خلاق و تربیتی به شدت وابسته به عرضه و تقاضای بازار است، افزود: می‌توان با ایجاد همکاری‌های مؤثر با صنعت و دولت، ایجاد شرایط مناسب برای ایجاد و توسعه این بستر‌ها را فراهم کرد. 

معاون توسعه و منابع دانشگاه آزاد اسلامی قم اضافه کرد: به‌عنوان نمونه با توسعه همکاری‌های مشترک در پروژه‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری، ایجاد فرصت‌های شغلی و کسب و کاری در حوزه‌های نوین و ترویج سیاست‌های حمایتی از کارآفرینی و نوآوری می‌تواند این ظرفیت‌ها را تقویت کند. محیط دانشگاهی بستر حیاتی برای تحقق اهداف مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است در این محیط، دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه با همکاری و تعامل مستمر می‌توانند به توسعه جامعه و اقتصاد کشور کمک کنند.

به گزارش آنا، به‌کارگیری «فرهنگ، علم و فناوری» در کنار مؤلفه‌های «دانشگاه، جامعه و صنعت» قطعاً می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند و از سویی تلفیق علم، تجربه و تولید فکر که در تخصص دانشگاه آزاد اسلامی است از دیگر مؤلفه‌های لازم برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • حمایت دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از طرح نور
  • برگزاری نمایشگاه حمایت از غزه در دانشکدگان هنر‌های زیبای دانشگاه تهران
  • استادان مفاهیم روز جهان را به دانشجویان آموزش دهند
  • فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی