Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@16:07:52 GMT

نظارت ۳۱ تیم بازرسی بر اصناف شهرستان نجف آباد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۲۱۱۹

نظارت ۳۱ تیم بازرسی بر اصناف شهرستان نجف آباد

سعید بلانی‌زاده گفت: از ابتدای امسال ۷۸۴ فقره پرونده در بخش‌های کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز، بهداشت، دارو و درمان مورد رسیدگی قرار گرفت که عمده این پرونده‌ها در حوزه اصناف قرار دارند.

متهمان این‌پرونده‌ها به پرداخت بیش از ۸۳ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند و حجم زیادی از کالا‌های قاچاق که توسط ماموران نیروی انتظامی کشف و ضبط شده است به نفع دولت توقیف و در زمان مناسب برای توزیع عمومی در اختیار مراجع ذی صلاح قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مجازات‌هایی همچون درج در پرونده صنفی، ممهور شدن پروانه واحد صنفی به مهر تخلف و معدوم‌سازی برخی از کالا‌ها از دیگر احکام صادره در این پرونده‌ها است.

اواز تشکیل ۳۱ تیم بازرسی مشترک خبر داد و گفت: تیم‌های نظارتی متشکل از بسیج اصناف، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت بیش از ۲۰۳ واحد صنفی را مورد بازرسی و ارزیابی قرار دادند و با تخلف‌های موجود برخورد قاطع و قانونی انجام داده‌اند.

بلانی زاده به پرونده‌های دارای شاکی خصوص پرداخت و گفت: نزدیک به ۳۰ درصد از پرونده‌های موجود، در این حوزه قرار دارند که متهمان علاوه بر پرداخت جزای نقدی، به استرداد خسارت و جبران ضرر و زیان شکات محکوم شدند.

او از کشف برخی اقلام غذایی در روز‌های اخیر خبر داد و گفت: ۱۵ تن روغن در روز‌های گذشته توسط بازرسان کشف و ضبط شده است. همچین مقادیری احتکار برنج و توزیع خارج از شبکه توزیع شکر کشف شد که پرونده آن‌ها بلافاصله تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان نجف آباد با هشدار نسبت به تخلف اصناف، گفت: اگر واحد صنفی یا تولیدی بخواهد از ضوابط و مقررات قانونی عدول کند و یا در نظام بازار نجف‌آباد اخلال ایجاد کند با برخورد شدید و قاطع مواجه خواهد شد.

به گفته بلانی زاده مردم شهیدپرور نجف‌آباد باید احساس مسئولیت کرده و خودشان را بازرس بدانند و در صورتی که با تخلف صنفی یا گرانفروشی مواجه شدند با سامانه ۱۲۴ اداره صمت یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی تماس بگیرند تا در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی به تخلفات در دستور کار قرار بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظارت و بازرسی تعزیرات حکومتی قاچاق کالا پرونده ها نجف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی اکبر نصری سرآسیا اظهار کرد: طی رصد و پایش عمده فروشی‌های مصلی در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی برنج تقلبی توسط یکی از افراد سودجو، بررسی موضوع را در کمترین فرصت ممکن آغاز کردیم.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: طی بررسی‌های بیشتر به انباری در بازار مصلای مشهد رسیدیم که وجود برنج تقلبی در آن عنوان شده بود.

وی افزود: پس از رسیدن به انبار علی رغم مخالفت فرد متخلف جهت ورود به انبار با دستور قضائی به محل ورود پیدا کردیم.

نصری سرآسیا بیان کرد: پس از ورود به انبار با ۷ تن برنج تقلبی و ۳ دستگاه چرخ کیسه دوز و مقدار زیادی کیسه خالی برنج با برندهای درجه یک رو برو شدیم.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد تصریح کرد: پس از مشاهده تخلف در محل انبار و در حضور مسؤولین دستگاه‌های نظارتی صورت جلسه تنظیم و اموال امانت سپاری و نمونه جهت آزمایش به اداره نظارت بازرسی انتقال یافت.

وی با بیان اینکه با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد گفت: انبار در حضور مسؤولین نظارتی پلمب شد.

کد خبر 6088371

دیگر خبرها

  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد