Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@19:57:52 GMT

مسکو از آمادگی خود برای استقبال از «اسماعیل هنیه» خبر داد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۲۶۴۰

مسکو از آمادگی خود برای استقبال از «اسماعیل هنیه» خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل بوگدانف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در منطقه خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و معاون وزیر خارجه روسیه خبر داد که اقدامات برای تعیین زمان دیدار با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در جریان است.

برخی از رسانه‌ها اخیرا گزارش داده بودند که رئیس دفتر سیاسی حماس ماه آینده به مسکو خواهد رفت و با مقامات ارشد این کشور دیدار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوگدانف در حاشیه کنفرانس بین‌المللی اقتصادی «روسیه-جهان اسلام» به خبرنگار «اسپوتنیک» در ارتباط با این خبر گفت: «نمی‌توانم این را تأیید کنم. تاریخ تعیین‌شده‌ای وجود ندارد. این مسئله به صورت اولیه زمانی که موسی ابومرزوق اینجا بود، مورد بررسی قرار گرفت.»

بنابر گزارش امروز (جمعه) اسپوتنیک، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرد: «ما آماده استقبال از هیأت هستیم؛ اما هنوز زمان تعیین نشده است.»

این گزارش در حالی منتشر شده است که در بحبوحه تنش در روابط تل‌آویو و مسکو، اخیرا یک هیأت از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به منظور انجام گفت‌و‌گوهایی «مهم» با مقامات روسیه عازم مسکو شد.

یک منبع ویژه در این خصوص به خبرگزاری «صفا» گفته بود که ریاست این هیأت را «موسی ابو مرزوق» رئیس دفتر روابط خارجی حماس برعهده داشته و دو عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به نام‌های «فتحی حماد» و «حسام بدران» او را در این سفر همراهی کرده‌اند.

منابع روسی گزارش دادند که اعضای هیأت حماس با مخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه و فرستاده ویژه «ولادیمیر پوتین» در امور خاورمیانه دیدار و گفت‌و‌گو کرده‌اند.

از طرف دیگر، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به‌تازگی گزارش داد که نیروهای روسیه در حمله اخیر تل‌آویو به سوریه موشک‌های ضد هوایی پیشرفته اس-۳۰۰ به سمت جنگنده‌های این رژیم شلیک کردند. کانال ۱۳ اشاره کرد که این اولین بار است که نیروهای روسیه دست به چنین اقدامی می‌زنند.

با این حال، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که گزارش‌ها درباره استفاده ارتش این کشور از سامانه دفاع هوایی «اس-۳۰۰» علیه جنگنده‌های صهیونیستی در سوریه نادرست هستند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس میخائیل بوگدانف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

به گزارش جام جم آنلاین، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

دیگر خبرها

  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری