Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت کنفدراسیون والیبال آسیا نوشت، فینال مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۲ زمانی به اوج خود رسید که پیکان شکست ناپذیر روز جمعه در دیدار فینال پر هیجان مورد در سالن آزادی به مصاف سانتوری سان بردز خواهد رفت.

پیکان دارنده مدال برنز باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۰ و سانتوری سان بردز قهرمان لیگ برتر ژاپن، روز پنج شنبه در نیمه نهایی برابر رقبای خود پیروزی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکان با کامبکی حماسی ۳ بر یک مقابل تاراز وی سی قهرمان لیگ ملی قزاقستان، پیروز شد و سانتوری هم در چهار ست دراماتیک شهداب یزد، قهرمان لیگ ایران را شکست داد.

پیکان جنگنده روز پنجشنبه دفاع فوق العاده‌ای را به نمایش گذاشت و با ترکیبی قدرتمند از حمله و دفاع، یک برد عالی ۳ بر یک (۳۴-۳۶، ۲۵-۱۷، ۲۵-۲۱، ۲۵-۱۷) برابر تاراز به دست آورد تا یک قدم به کسب هشتمین عنوان قهرمانی باشگاه‌های آسیا نزدیک‌تر شود و همچنین با تحمیل باخت ناامیدکننده‌ای به تیم قزاقستان این تیم را از کورس قهرمانی کنار بزند.

دیدار روز جمعه برای پیکان، هشتمین فینال آن‌ها در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا خواهد بود. آخرین قهرمانی آن‌ها به سال ۲۰۱۱ در اندونزی بازمی‌گردد، زمانی که آن‌ها در مسابقه نهایی راحت آلماتی قزاقستان را با نتیجه ۳-صفر مات و مبهوت کردند.

پیکان در دیدار پایانی باید به مصاف سانتوری سان بردز برود که در دیگر دیدار نیمه نهایی در چهار ست سخت با نتایج ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۱ مقابل شهداب یزد مصمم، پیروز شد.

از نظر کشوری، ایران پنج بار پیاپی قهرمان باشگاه‌های آسیا (۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱) شده است. در دوره قبل یک سال پیش در تایلند فولاد سیرجان ایران با نتیجه ۳ بر یک العربی قطر را شکست داد تا به مقام قهرمانی برسد. (سال ۲۰۲۰ بازی‌ها به دلیل بیماری کرونا لغو شد.)

ایرانی‌ها تاکنون ۱۵ عنوان قهرمانی باشگاه‌های آسیا را به دست آورده اند. در بین تیم‌های باشگاهی ایران که در این رقابت‌های برجسته قهرمان شده اند، پیکان تهران با عملکردی فوق العاده موفق به کسب ۷ عنوان قهرمانی تهران شده است (۲۰۰۲، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱)، شهرداری ورامین (۲۰۱۴، ۲۰۱۹) و بانک سرمایه (۲۰۱۶، ۲۰۱۷) هر کدام ۲ عنوان و صنام تهران (۱۳۸۳)، کاله مازندران (۱۳۹۲)، خاتم اردکان (۱۳۹۷)، فولاد سیرجان (۲۰۲۱) هر کدام یک عنوان قهرمانی کسب کرده اند.

سانتوری سان بردز روز جمعه در آخرین روز از مسابقات یک هفته‌ای در حالی به دیدار پیکان می‌رود، پیش از این در دیدار مقدماتی گروه A با نتیجه ۳ بر یک برابر این تیم شکست خورده بود.

۲ بازنده نیمه‌نهایی، یعنی تاراز وی سی و شهداب یزد، برای کسب مقام سوم با هم بازی می‌کنند که می‌تواند یک دیدار انتقام‌جویانه دیگر باشد، زیرا قزاق‌ها در دیدار مقدماتی گروه B با نتیجه ۳ بر یک از ایران شکست خورده بودند.

بیشتر بخوانید

واکنش کنفدراسیون والیبال آسیا به پیروزی شهداب و پیکان باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی دنیای ورزش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش والیبال پیکان تهران قهرمانی باشگاه های آسیا عنوان قهرمانی نتیجه ۳ ۳ بر یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۳۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی

والیبال ایران در رده های پایه در سطح جهانی یک قهرمانی دیگر به دست آورد. 

طرفداری | تیم ملی والیبال دانش آموزی ایران یک قهرمانی مهم را به دست آورد. 

تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که با شش پیروزی پیاپی مقابل اوگاندا، آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا و چین تایپه به فینال رقابت‌های دانش آموزان جهان راه یافته بود، در فینال هم 3 بر 0 آلمان را شکست داد و قهرمان والیبال دانش‌آموزان جهان شد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد
  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • ایران - تایلند؛ گزارش زنده
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و تایلند ‌در فینال جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ۳ و آنلاین
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی