Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:44:52 GMT

کمبود مواد غذایی، بحرانی دیگر برای مردم سریلانکا

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۳۲۲۰

کمبود مواد غذایی، بحرانی دیگر برای مردم سریلانکا

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری «رویترز» دولت سریلانکا وعده داد برای فصل آینده زراعی مقدار کافی کودشیمیایی برای تقویت صنعت کشاورزی خریداری خواهد شد این درحالی است که نخست وزیر این کشور درباره کمبود مواد غذایی در بحبوحه بحران اقتصادی هشدار داد. 

تصمیم ممنوعیت تمامی کودهای شیمیایی که آوریل سال گذشته از سوی «گوتابایا راجاپاسکا» رئیس جمهوری سریلانکا اتخاذ شد بازده محصولات کشاورزی را کاهش داد و باوجود اینکه دولت این ممنوعیت را مورد بازبینی قرار داد تاکنون هیچ گونه واردات قابل توجهی صورت جایگزین نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از سوی دیگر «رانیل ویکرمسینگ» نخست وزیر سریلانکا  در پیامی که روز گذشته در حساب توئیتری خود منتشر کرد گفت: «از آنجایی که زمان کافی برای خرید کودشیمیایی برای این فصل زراعی (مه - اوت) وجود ندارد، گام هایی جهت خریداری کود برای فصل زراعی آینده ( سپتامبر- مارس) صورت گرفته است.» 

«گوتابایا راجاپاسکا» هفته گذشته ۹ عضو جدید را در کابینه از جمله وزرای بهداشت، تجارت و گردشگری منصوب کرد اما وزیر دارایی مشخص نشده است. 

بانک مرکزی این کشور روز گذشته اعلام کرد تامین ارز خارجی از طریق وام بانک جهانی ضمانت شده است. 

با این حال  ممکن است تورم  طی ماه های آینده تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کند. نرخ تورم در ماه آوریل با قیمت های مواد غذایی که ۴۶.۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است به ۲۹.۶ درصد رسیده است. 

سریلانکا از هفته ها قبل دچار بحران اقتصادی ناشی از کمبود ارز است که به کمبود مایحتاج ضروری همچون سوخت، غذا و دارو منجر شده است.

هفته گذشته هزاران دانشجو و معترض در جاده اصلی به سمت پارلمان این کشور تجمع کردند و هزاران فروشگاه، مدرسه و کسب و کار دولتی و خصوصی با پیوستن کادر درمان و پزشکی دست به اعتصاب زده و از دولت خواستند تا به بحران اقتصادی در این کشور خاتمه دهد. به دنبال این اعتراضات رئیس جمهوری این کشور اعلام وضعیت اضطراری کرد.  

با این وجود اعتراض ها در این کشور به نشانه خواست معترضان برای استعفای «گوتابایا راجاپاسکا» رئیس جمهوری ادامه دارد.

برچسب‌ها امنیت غذایی سریلانکا نرخ تورم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امنیت غذایی سریلانکا نرخ تورم امنیت غذایی سریلانکا نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی درباره آلودگی برخی از محصولات هشدارهای تکان دهنده‌ای داده و درباره خرید برنج خارجی، آب معدنی، سس مایونز و برخی دیگر از مواد خوراکی هشدارهای جدی داده است. این بخش از اظهارات او را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • واشنگتن پست: اسرائیل کشاورزی در غزه را نابود کرده است/ سطح ناامنی غذایی در غزه در مرحله بحرانی قرار دارد
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد