Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر کریمی در حاشیه سفر یک روزه به دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، گفت: حدود ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی و حدود ۱۵ هزار تخت آی سی یو در کشور وجود دارد که از نظر PICU یا ICU اطفال مشکل داشتیم که با همت دولت و وزارتخانه این تخت‌ها تقریبأ به دو برابر در حال افزایش می‌باشد.

او می‌گوید: رویکرد وزارت بهداشت در دوره جدید عدالت و تعالی نظام سلامت بوده و یکی از مهمترین اقدامات در این راستا افزایش عادلانه سرانه تخت‌های بیمارستانی و ارتقای سیستم بهداشتی و درمانی از نظر تجهیزات و امکانات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دکتر کریمی در بازدید به عمل آمده از بیمارستان‌های بابل، عملیات ساخت ساختمان جدید بیمارستان کودکان امیرکلا مدتهاست متوقف شده که امیدوارم به همت مسوولین دانشگاه در اسرع وقت تکمیل و به نتیجه برسد.

او می‌گوید:در صورت همت دانشگاه و تکمیل سریع کار‌های ساختمانی و تاسیساتی، از نظر تجهیزات هم از طرف وزارتخانه از دانشگاه علوم پزشکی بابل حمایت انجام خواهد شد تا هر چه سریعتر بیمارستان جدید راه اندازی شود.

به گفته کریمی باعث افتخار است در شهر‌های غیر از تهران اصفهان و شیراز و کلان شهر‌ها در شهر‌هایی مثل بابل هم خدمات خوبی ارائه می‌شود و در شهر‌های مختلف مردم می‌توانند به خدمات، دسترسی عادلانه داشته باشند.

او می‌گوید: از نظر سطح پزشکی هم مازندران بخصوص شهر بابل بالا می‌باشد و از بیمارستان‌های خوبی برخوردار هستند.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت بعضی از استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان و البرز که از نظر سرانه‌ی تخت شرایط خوبی ندارند مورد حمایت بیشتر وزارتخانه می‌باشند که امیدورایم بتوانیم سرانه‌ی تخت را سریعا افزایش داده و به استاندارد برسانیم.

او همچنین در مورد فرهنگ اهدای عضو، گفت: وقتی که مرگ مغزی اتفاق میفتد، برای خانواده خیلی درد آور می‌باشد، ولی چیزی که مهم می‌باشد این است این فرد می‌تواند دوباره به تعداد زیادی از کسانی که جان آن‌ها در تهدید است، حیات دوباره دهد.

به گفته کریمی متاسفانه تنها اعضای بدن حدود ۲۵ درصد از بیماران مرگ مغزی، اهدا می‌شوند که باید تلاش کنیم با فرهنگ سازی و اقدامات لازم، بتوانیم مشکل عزیزانی که منتظر پیوند عضو هستند را با استفاده از اهدا عضو از عزیزان مرگ مغزی حل کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی بابل وزارت بهداشت شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پیکر کودکان و زنان در گورهای جمعی بیمارستان ناصر

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ براساس اعلام مقامات بهداشتی فلسطین تقریباً ۴۰۰ پیکر از گور جمعی در بیمارستان ناصر کشف شد که اغلب دست بسته بودند و در میان آنها پزشک، زن و کودک دیده می‌شود.

دیگر خبرها

  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • کشف پیکر کودکان و زنان در گورهای جمعی بیمارستان ناصر
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها