Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@22:16:49 GMT

مجلس آلمان بخشی از حقوق گرهارد شرودر را حذف کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۴۲۴۸

مجلس آلمان بخشی از حقوق گرهارد شرودر را حذف کرد

با تصمیم کمیسیون بودجه پارلمان آلمان، صدراعظم اسبق گرهارد شرودر از برخی حقوق خود محروم می‌شود. شرودر متهم است، حتی پس از تهاجم روسیه به اوکراین هم حاضر نشده مناسبات تنگاتنگ خود را با روسیه و گازپروم را معلق کند.

به گزارش ایران اکونومیست، بنا بر مصوبه کمیسیون بودجه پارلمان آلمان (بوندستاگ)، گرهارد شرودر، صدراعظم اسبق این کشور از بخشی از امتیازات رسمی خود محروم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون در توجیه تصمیم خود اشاره صریحی به دلیل آن نکرده، ولی در هفته‌های اخیر شرودر به دلیل ادامه مناسبات تنگاتنگش با روسیه آماج انتقادهای سنگینی بوده و حزب او، یعنی حزب سوسیال دموکرات، پرونده‌ای را برای اخراج او از حزب به جریان انداخته است.

کمیسیون یادشده تصمیم خود را روز پنجشنبه، ۱۹ مه، بنا به درخواست احزاب تشکیل دهنده ائتلاف حاکم بر آلمان اتخاذ کرد. اکثریت اعضای کمیسیون به این مصوبه رأی مثبت دادند.

گرچه اقدام کمیسیون بودجه با رویکرد جنجال‌انگیز شرودر مرتبط دانسته می‌شود ولی مصوبه جدید تنها شامل او نمی‌شود. بر اساس این مصوبه، از این پس تمام صدراعظم‌های اسبق که مأموریت و یا وظیفه‌ای از سوی دولت و یا نهادهای پارلمانی نداشته باشند، نیازی به دفتر و پرسنل دفتری در پارلمان بوندستاگ نخواهند داشت. این مصوبه می‌تواند شامل حال آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین نیز بشود.

به این ترتیب دفتر شرودر بسته خواهد شد و کارمندان باقی مانده این دفتر وظایف دیگری را برعهده خواهند گرفت.

سال گذشته هزینه کارمندان دفتر شرودر و سفرهای آنها بالغ بر ۴۹۰ هزار یورو شده است. این مبلغ شامل مخارج ساختمان محل دفتر صدراعظم اسبق نیست.

به گزارش دویچه وله، گرهارد شرودر از اعضای حزب سوسیال دموکرات است که در فاصله ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ صدراعظم آلمان بود. اولاف شولتس، صدراعظم کنونی آلمان نیز از حزب سوسیال دموکرات است و این حزب شاکله اصلی دولت فدرال کنونی را می‌سازد.

حزب اپوزیسیون دموکرات مسیحی هم که به مصوبه کمیسیون بودجه رای مثبت داد خواهان آن بود که حقوق بازنشستگی شرودر هم قطع شود. ولی بنا به تصمیم کمیسیون بودجه، شرودر کماکان از این حق برخوردار می‌ماند و محافظت از او را نیز کماکان نیروهای استخدامی دولت به عهده خواهند داشت.

شرودر که اینک ۷۸ سال دارد متهم است که پس از حمله روسیه به اوکراین هم حاضر نشده به مناسبات تنگاتنگش با روسیه و همکاری با شرکت معظم گازی روسیه (گازپروم) پایان دهد و از این رهگذر به اعتبار بین‌المللی آلمان ضربه زده است.

البته کمیسیون بودجه در تصمیم خود اشاره‌ مستقیمی به این روابط شرودر نکرده، چرا که در این باره که بتوان به لحاظ حقوقی این مناسبات را دلیلی برای اقدامات علیه شرودر دانست تردید وجود دارد.

در همین حال، پارلمان اروپا نیز با رایی بالا قطعنامه‌ای را در باره ضرورت تحریم شرودر در اتحادیه اروپا تصویب کرده است.

این قطعنامه می‌تواند فشار را بر رئیس کمیسیون و هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در راستای افزودن نام شرودر به فهرست تحریمی این اتحادیه افزایش دهد و به مسدود کردن اموال شرودر در اتحادیه بیانجامد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حمله روسیه به اوکراین ، گرهارد شرودر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حمله روسیه به اوکراین گرهارد شرودر کمیسیون بودجه گرهارد شرودر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد

رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که اطفای آتش‌سوزی همراه با انتشار دود خطرناک در یک واحد متالورژی در بخش دفاعی پایگاه نظامی دیهل متال آلمان Diehl Metal که سیستم IRIS-T را تولید می‌کند، متوقف شده است.

به گفته آدریان ونزل، سخنگوی سازمان آتش نشانی برلین، این سازه به طور کامل سوخته و بخشی از آن سقوط کرده است. وی افزود: تیم‌های آتش نشانی شامل ۱۶۰ آتش نشان در حال اطفای حریق از بیرون بودند، زیرا از داخل نمی‌توانستند آتش را مهار کنند. این در حالی بود که ساعاتی بعد با انتشار گاز‌های سمی و ذوب شدن مواد شیمیایی اطفای حریق متوقف شد و آتش نشانان اجازه دادند سازه در آتش بسوزد.

به گفته سخنگوی آتش نشانی در صورت اطفای حریق احتمال ورود مواد سمی به آب منطقه و سفره‌های زیرزمینی وجود داشت برای همین اطفای آن متوقف شده است.

بر اساس گزارش مجله آلمانی اشپیگل، آتش سوزی در تاسیسات دیهل در برلین، که بخشی از یک شرکت تولید کننده سیستم‌های دفاع هوایی برای اوکراین است، بر تولید IRIS-T تاثیری نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت