Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:49:25 GMT

استاندار: وضعیت برخی محلات یزد، شایسته شهر جهانی نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۴۷۰۹

استاندار: وضعیت برخی محلات یزد، شایسته شهر جهانی نیست

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی روز جمعه در نشست تصمیم گیری مشکلات محلات خیرآباد و عیش آباد یزد که بعد از بازدید از این مناطق و با حضور جمعی از مدیران در محل سالن اجتماعات فرمانداری یزد برگزارشد افزود: این دو محله بیش از ۸۰ شهید تقدیم انقلاب کرده اند و همواره همچون دیگر مردم دارالعباده یزد پای کار انقلاب بودند و لذا برخی از کاستی هایی که در بازدید امروز مشاهد شد، زیبنده نیست و باید در سریعترین زمان ممکن مشکلات رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آزادسازی بلوار ورودی این منطقه که معضلی ۳۰ ساله است و یکی از مطالبات به حق مردم است باید در دستور کار قرار گرفته و تکمیل شود.

استاندار یزد گفت: می توان با مشارکت خود مردم نسبت به آزادسازی بقیه این مسیر اقدام کرد، همچنین به صورت مشارکتی بخشی از این آزادسازی ها  با همکاری شهرداری یزد و اداره راه و شهرسازی انجام شده و این معضل رفع شود.

فاطمی ادامه داد: با محوریت دفتر فنی استانداری و راه و شهرسازی، شهردار، فرماندار و دادستان محترم نسبت به تصمیم گیری در مورد ادامه این مسیر اقدامات لازم صورت گیرد و این مطالبات مردم که انباشته شده برآورده شود و حداقل برای ۲۰ سال آینده باید برنامه ریزی جهت محلات انجام شود و هر چند قدردان کارهای انجام شده هستیم اما در کنار آن مطالبه کاستی ها و رفع آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار یزد در مورد دستور کار دیگری در رابطه با احداث یک باب کتابخانه در این مناطق گفت: طی برآوردی که انجام شده، نزدیک ترین کتابخانه در فلکه سوم آزادشهر قرار دارد و هیچ گونه کتابخانه ای در این مناطق نیست و لذا در صورتی که مشارکت خیرین در هر کدام از محلات از خیرآباد و عیش آباد و آزادشهر انجام گیرد، آماده مشارکت جهت ساخت کتابخانه در هر کدام از این مناطق هستیم و حمایت می کنیم.

فاطمی ادامه داد: وجود یک کتابخانه و همچنین گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نقش مهمی در کاهش معضلات اجتماعی دارد و هر چقدر کتابخانه گسترش یابد از این معضلات کاسته خواهد شد، اما متاسفانه در این مناطق هیچ گونه کتابخانه ای وجود ندارد، همچنین در زمینه زمین ورزشی نیز هیچ گونه فضایی در نظر گرفته نشده است.

استاندار یزد با اشاره به بازدید از مدرسه شهید پارساییان در محله عیش آباد گفت: اینکه فرزندان ما در این دبستان دخترانه و در یک فضای ۹ متری بیش از ۳۰ دانش آموز در یک کلاس تحصیل می کنند برایم ناراحت کننده بود و باور پذیر نیست که در حاشیه شهر یزد چنین مدارسی وجود داشته باشد و باید ساخت یک مدرسه جدید در دستور کار ارگان های مربوطه قرار گیرد.

همچنین رقیه دوست فاطمی ها، مدیرکل نهادکتابخانه های عمومی استان یزد در این نشست گفت: برای همه مناطق اسکان، آزادشهر، خیرآباد و عیش آباد فقط یک کتابخانه در فلکه سوم آزادشهر وجود دارد که به دلیل بعد مسافت برای استفاده مناطق امکان پذیر نیست علاوه بر آنکه کتابخانه آذر یزدی سالن مطالعه محدودی دارد و افزون بر ۱۵۰ هزار نفر جمعیت این مناطق است و لذا در صورت حمایت خیرین و ارگان های مرتبط احداث حداقل یک کتابخانه در هر یک از این مناطق مورد نیاز است.

همچنین علیرضا پورسلمانی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در این نشست گفت: بیش از ۶۴ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان یزد وجود دارد و همه تلاش ما این است که این فضاهای ورزشی را به سرانجام برسانیم.

در پایان این نشست مدیر توزیع برق استان، شهردار یزد، مدیرکل محیط زیست، مدیرکل صمت، نمایندگان محلات خیرآباد و عیش آباد، حجت الاسلام حسینی نسب امام جماعت محله خیرآباد، شهردار منطقه ۴ یزد، نماینده راه و شهرسازی، مدیرکل حمل و نقل و پایانه ها، مدیرکل میراث فرهنگی استان، پارساییان عضو شورای شهر نیز مواردی را بیان کردند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

برچسب‌ها یزد مهران فاطمی بازدید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد مهران فاطمی بازدید یزد مهران فاطمی بازدید دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۴۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید

سگ‌سانان زیرراسته‌ای از گوشتخواران هستند. گرگ، روباه و شغال هر سه شبیه سگ هستند یعنی پوزه‌ای دراز، باریک و استوانه‌ای شکل دارند. تعداد دندان‌ها ۴۲ عدد است. گوش‌های سیخ و مثلثی شکل، دم پرمو، دست و پایی بلند دارند و حیواناتی پنجه رو هستند.

حس بویایی آنها بسیار قوی و شنوایی و بینایی‌شان قوی است. دارای غده‌های تولید بو در سطح زیرین دم هستند. آنها قلمرو خود را به‌وسیله ادرار مشخص می‌کنند. در مقایسه با اغلب گوشت‌خواران دونده‌های خوبی هستند. اکثر آنها طعمه خود را تعقیب و شکار می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، این گونه‌ها در گسترش هاری در جوامع انسانی نقش مهمی دارند در نتیجه در صورت گزش حتما باید به مراکز درمانی برای دریافت واکسن هاری فوری اقدام کرد.

تصاویر برگرفته از کتاب راهنمای صحرایی پستانداران نوشته مهندس هوشنگ ضیایی است گرگ

بزرگترین سگ‌سان وحشی، گرگ است. در ایران از خانواده گرگ‌ها گونه گرگ خاکستریCanis lupus زیست می‌کند. گرگ علارغم شباهت به سگ، سری پهن‌تر، گردنی کلفت‌تر، چشمانی مورب‌تر دارد. دم قدری افتاده و صاف است و گوش‌هایش بر خلاف سگ‌سانان، نوک تیز نیست. رنگ بدنش از خاکستری تا زرد است. توله گرگ‌ها بیشتر سیاه‌رنگ‌اند و با بالا رفتن سن، رنگ پوست آن‌ها کم‌رنگ‌تر می‌شود.

رژیم غذایی: گرگ خاکستری از علف‌خواران بزرگی مانند کل و بز، قوچ و میش، آهو، مرال، شوکا، مهره داران کوچک و پرندگان تغذیه می‌کند.

زادآوری: گرگ ماده در فصل زمستان و اوایل بهار، بچه می‌زاید. پس از دو ماه ۲ تا ۱۰ بچه می‌زایند. عمر گرگ در طبیعت ۱۲ سال و در اسارت ۱۶ سال است.

وضعیت حفاظتی: جمعیت این گونه در اکثر نقاط کشور به شدت کاهش یافته و در برخی مناطق به‌طور کلی از بین رفته است.

 

شغال

شغال طلایی یا آسیایی در سراسر ایران وجود دارد. شغال‌ها تا ۱۳ سال در طبیعت زندگی می‌کنند. آنها هم در روز و هم شب فعال هستند، اگرچه در جایی که با انسان در تماس هستند تمایل به شبگردی دارند.

رژیم غذایی: شغال جانوری همه چیزخوار است و غذای آن با توجه به فصل و منطقه زندگی تفاوت می‌کند.از جانوارنی که در حاشیه جاده کشته شده‌اند تا مارمولک، میوه‌های باغات، جوندگان کوچک، خربزه، ازگیل و ...مصرف می‌کند.

زادآوری: در ایران از مهر تا بهمن ماه جفت‌گیری می‌کنند و۶ -۵ توله پس از ۶۳ روز حاملگی به دنیا می‌آورند و به مدت ۸ تا ۱۰ هفته به آنها شیر می‌دهند.

وضعیت حفاظتی: این جانور از سوی IUCN اتحادیه بین‌ المللی حفاظت از طبیعت، به عنوان موجودی با کمترین نگرانی طبقه‌بندی شده‌است.

روباه معمولی

در بین روباه‌های ایران، روباه معمولی بیشتر خود را به شهرها نزدیک کرده است. دسترسی به زباله‌های شهری و روستایی باعث شده آنها به محیط های انسانی راه یابند. با تغییر کاربری زمین‌های اطراف شهرها از مناطق جنگلی و مراتع به زمین‌های کشاورزی، پارک‌های جنگلی و یا مناطق شهری، حضور حیات وحش در سکونتگاه‌های حاشیه‌ای معمول شده است.

رژیم غذایی: روباه معمولی از پستانداران کوچک مانند موش و خرگوش، پرندگان و جوجه‌ی آن‌ها، قورباغه، حلزون، ماهی و خرچنگ، حشره‌ها و سایر بی مهرگان تغذیه می‌کند و غذاهای گیاهی در حکم غذاهای مکمل برای آن است.

زادآوری: روباه نر از بوی ادرار نوع ماده وی را پیدا می‌کند. روباه ماده ممکن است با چند نر نیز جفت گیری کند. روباه ماده در زمستان بچه می‌زاید. دوران آبستنی این روباه معمولاً بین ۵۱ تا ۶۳ روز است و تعداد توله‌ها بین ۳ تا ۸ عدد است و معمولاً ۴ عدد است. در ۱۰ ماهگی توانایی تولید مثل پیدا کرده و ۱۰ سال عمر می‌کنند.

وضعیت حفاظتی: این گونه وضعیت بدی ندارد و حمایت شده نیست.

 

  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • برگزاری نشست هم اندیشی استاندار با فعالان محلات استان قزوین
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • آقای استاندار؛حل مشکل آزادراه زنجان_تبریز کار یک مدیرکل نیست
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج